Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

    Om man köper en ny mobil

    Och är med i tele2, kan man då ta ut tele2 chippet från gamla mobilen och lägga det i den nya mobilen, utan att det blir något krångel? Eller har nya mobiler ett nytt chip som inte går att ta bort eller ersätta med något annat?
    Min gamla mobil strular ordentligt och måste köpa en ny..
    någon som har tips på en bra mobil som är billig? helst med kamera!?
    Tacksam för svar, mvh/ tekniskt okunnig:)

  • Svar på tråden Om man köper en ny mobil
  • KristenTjej84

    Mobilen(nya) som har tele2 kort, har det ett chip i sig som man måste ta bort så att man kan lägga det gamla chippet från gamla mobilen i den nya? eller har den nya mobilen överhuvudtaget inget chip i sig?

  • KristenTjej84

    Ja jag menar simkort:P tyckte bara det liknade ett "chip" därför kallade jag det för det då jag inte kom på det rätt ordet just då..

  • KristenTjej84

    Nu är jag väldigt förvirrad!
    Går det inte att köpa en ny mobil,dit tele2 simkortet passar in, utan att få med ett nytt tele2 abonnemang?

  • KristenTjej84

    Köpte en ny Nokia mobil idag, med kontantkort.
    Tänker försöka avsluta tele2 abonnemang-skiten har kontaktat dem via email. Var ingen bestämd bindnings-tid, fick avsluta abonnemmanget när jag ville, sa tjejen när jag skaffade tele2 abonnemanget för kanske 4månader sedan.
    Vill ha kontantkort, blivit så mycket strul med tele2
    Hur avslutar man abonnemanget om de ej svarar på mail eller ringer upp en?

  • KristenTjej84

    Köpte en ny Nokia mobil idag, med kontantkort.
    Tänker försöka avsluta tele2 abonnemang-skiten har kontaktat dem via email. Var ingen bestämd bindnings-tid, fick avsluta abonnemmanget när jag ville, sa tjejen när jag skaffade tele2 abonnemanget för kanske 4månader sedan.
    Vill ha kontantkort, blivit så mycket strul med tele2
    Hur avslutar man abonnemanget om de ej svarar på mail eller ringer upp en?

Svar på tråden Om man köper en ny mobil