• Anonym (Covid)

    Covid finns ännu..

    Jag har till och från hela våren vart sjuk både med förkylningar, feber, magont.

    Läste på folkhälsomyndigheten att förutom luftvägssymtom så kan även besvär från mage/tarm vara symtom på covid likväl. 


    Jobbar inom vården och vet att en del har gått till jobbet även när de vart sjuka och de har då gått hem under dagen om de inte blivit bättre. Under pandemin så var msn ju tvungen att stanna hemma vid minsta symtom. Men nu är vi tillbaka till hur det var innan.

    Vet flera i min närhet som vart sjuk i omgångar nu och då kan jag ju inte låta bli att undra ifall det är väldigt många som nu som totalt skiter i att stanna hemma vid sjukdom eftersom det numer inte pratas om det. Tror de att covid inte längre finns? Även om man nu kanske inte blir så sjuk så är det inte kul att bli sjuk flera omgångar för att det finns de som går till jobbet när de är sjuka etc. 


    Sen tycker jag det är väldigt märkligt att vårdpersonal inte själva inser att det är bättre att stanna hemma än att smitta ner övriga personal och än värre de äldre och sjuka. Borde man inte ha lärt sig när pandemin var ? 

  • Svar på tråden Covid finns ännu..
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Att du vägrar svara på frågan berättar sekundärt att du vet jag har rätt, och att sjukvården kan sin saker och förstår i sin statisk vem som är ovaccinerad och vaccinerad och därmed en korrekt statistik.
    EpicF skrev 2024-05-14 16:23:24 följande:
    I vilket inlägg påståe jag att sjukvården inte kan skillnaden på ovaccinerad respektive vaccinerad samt att de är inkompetenta? 

    Hur en vaccinering går till, vilket var det jag beskrev efter uppmaning från dig, har inget att göra med vaccinerade respektive ovacinerade. Det är två helt olika saker. 

    Eftersom du påstår att jag skriver saker så är det också DU som ska backa upp de påståenden genom att komma med bevis. Hur kan du inte förstå en sådan enkel sak?🤔

    Återigen, statistiken är korrekt utifrån det den är baserad på. Det är dock är så att resultatet är felaktigt och inte tillförlitligt, pga att de blandar både vaccinerade och ovaccinerade i samma grupp. 

    Jag har redan svara dig på den frågan. Att du vägrar läsa svaret är inte mitt problem. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Det berättar du är medveten om att det om detta och INTE är inkompetenta, och per automatik betyder du vet att statistiken är korrekt.

    Återigen, du har redan fått svar på detta. Att du vägrar läsa svaret är ditt problem, inte mitt. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Stämmer, det finns mycket gift inom sjukvården, dock är inte vaccin ett av dom.
    EpicF skrev 2024-05-14 16:25:30 följande:
    Och det ska komma från rätt person 😅

    Jo, även vaccin är gift. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Vi har ju nu konstaterat att sjukvården förstår vem som är ovaccinerad och vaccinerad, inte mycket nonsens där iallafall.
    Ja, det har vi andra konstaterar för länge sedan. Och förresten återigen, så har jag aldrig påstått motsatsen. 

    Det du kommer med är enbart nonsens, trams och svamlande. Precis det du brukar komma med. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-14 17:14:21 följande:
    Jag har redan svara dig på den frågan. Att du vägrar läsa svaret är inte mitt problem. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Det berättar du är medveten om att det om detta och INTE är inkompetenta, och per automatik betyder du vet att statistiken är korrekt.

    Återigen, du har redan fått svar på detta. Att du vägrar läsa svaret är ditt problem, inte mitt. Jo, även vaccin är gift. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:09:55 följande:
    Vi har ju nu konstaterat att sjukvården förstår vem som är ovaccinerad och vaccinerad, inte mycket nonsens där iallafall.
    Ja, det har vi andra konstaterar för länge sedan. Och förresten återigen, så har jag aldrig påstått motsatsen. 

    Det du kommer med är enbart nonsens, trams och svamlande. Precis det du brukar komma med. 

    Hur kan du svarat på frågan, för vi vet ju att sjukvården som gett statistiken inte är inkompetent och att de förstår vad ovaccinerad och vaccinerad är i sin statistik.
    Du kan inte svara på frågan någonsin, för det kommer ge mig rätt.


     


    Nej, vaccinen uppfyller inte kraven för gift, det vet vi med de som tagit 80-100 vaccinationer av COVID-19 vaccin.


     


    Det är lugnt, förstår du ser fakta som nosens, trams och svammel, då det berättar du har fel.(IGEN!!!)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-14 17:53:32 följande:

    Hur kan du svarat på frågan, för vi vet ju att sjukvården som gett statistiken inte är inkompetent och att de förstår vad ovaccinerad och vaccinerad är i sin statistik.
    Du kan inte svara på frågan någonsin, för det kommer ge mig rätt.


     


     


    Om du hade bemöt dig att läsa det jag skrivit så hade du sätt att jag har svarat. Jag svarade senast i inlägg 327. Ett inlägg du dessutom har citerar. Uppenbarligen utan att ens läsa inlägget... 
    klyban skrev 2024-05-14 17:53:32 följande:

    Nej, vaccinen uppfyller inte kraven för gift, det vet vi med de som tagit 80-100 vaccinationer av COVID-19 vaccin.


    Jo, vaccinet är ett gift. Det är dock inger gift som är farligt för människor, därav kan vi använda det som just vaccin. 
    klyban skrev 2024-05-14 17:53:32 följande:

     


     


    Det är lugnt, förstår du ser fakta som nosens, trams och svammel, då det berättar du har fel.(IGEN!!!)


    Var skriver jag att fakta är nonsens, trams och svammel? I vilket inlägg skriver jag det? 

    Det jag däremot har skrivit är att det du skriver enbart är nonsens, trams och svammel. Precis samma smörja du brukar komma med. Och det är ingen fakta det du kommer med utan just nonsens, trams och svammel. 

    Observa nu att nonsens, trams och svammel inte är fakta. Utan något alltid du skriver. 

    När kommer du med bevis som backar upp dina påståenden? 

    Eller duckar du frågan igen, just för att du vet att du ljuger. 

    När du inte kommer med bevis så berättar du att du ljuger. Och det är helt ok att erkänna det. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-14 18:36:03 följande:
    Om du hade bemöt dig att läsa det jag skrivit så hade du sätt att jag har svarat. Jag svarade senast i inlägg 327. Ett inlägg du dessutom har citerar. Uppenbarligen utan att ens läsa inlägget... 
    klyban skrev 2024-05-14 17:53:32 följande:

    Nej, vaccinen uppfyller inte kraven för gift, det vet vi med de som tagit 80-100 vaccinationer av COVID-19 vaccin.


    Jo, vaccinet är ett gift. Det är dock inger gift som är farligt för människor, därav kan vi använda det som just vaccin. Var skriver jag att fakta är nonsens, trams och svammel? I vilket inlägg skriver jag det? 

    Det jag däremot har skrivit är att det du skriver enbart är nonsens, trams och svammel. Precis samma smörja du brukar komma med. Och det är ingen fakta det du kommer med utan just nonsens, trams och svammel. 

    Observa nu att nonsens, trams och svammel inte är fakta. Utan något alltid du skriver. 

    När kommer du med bevis som backar upp dina påståenden? 

    Eller duckar du frågan igen, just för att du vet att du ljuger. 

    När du inte kommer med bevis så berättar du att du ljuger. Och det är helt ok att erkänna det. 

    Gift har en egenskap och vara farliga och mot alltid, när man har visa människor som lurat till sig upp mot hundra doser och inte dör.
    Ja, då är epitetet gift inte längre applicerbart.

    Så frågan kvarstår som du totalvägrar att svara på, det är om du tror sjukvården och de som samlat in stastistiken vet om vem som är vaccinerad och vem som inte är?


    För börjar bli rätt tradigt att du vägrar svara på den frågan.
    Men lugnt, vet redan varför du inte vill svara på den frågan, då svaret kommer bli att du berättar jag har rätt.
    Och det vet vi alla som har en diskussion med dig är något du inte klarar av att nå den slutsatsen.(Du vet som med vattkoppor....)


     


    bevisen är statistiken, och inte ett ord du sagt ändrar den statistiken utan berätta de inte har kompetensen att veta vem som är vem av ovaccinerad och vaccinerad.
    Rävsaxen är låst, och det finns inget sätt för dig att undkomma den utan säga jag har rätt, eller sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad och vaccinerad i deras statistik.


    Eller säger du de ljuger?


     


    Jag förväntar mig många inlägg till av dig, och där du aldrig någonsin kommer svara på en så enkel fråga som detta är.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-14 18:52:18 följande:

    Gift har en egenskap och vara farliga och mot alltid, när man har visa människor som lurat till sig upp mot hundra doser och inte dör.
    Ja, då är epitetet gift inte längre applicerbart.

    Så frågan kvarstår som du totalvägrar att svara på, det är om du tror sjukvården och de som samlat in stastistiken vet om vem som är vaccinerad och vem som inte är?


    För börjar bli rätt tradigt att du vägrar svara på den frågan.
    Men lugnt, vet redan varför du inte vill svara på den frågan, då svaret kommer bli att du berättar jag har rätt.
    Och det vet vi alla som har en diskussion med dig är något du inte klarar av att nå den slutsatsen.(Du vet som med vattkoppor....)


     


    bevisen är statistiken, och inte ett ord du sagt ändrar den statistiken utan berätta de inte har kompetensen att veta vem som är vem av ovaccinerad och vaccinerad.
    Rävsaxen är låst, och det finns inget sätt för dig att undkomma den utan säga jag har rätt, eller sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad och vaccinerad i deras statistik.


    Eller säger du de ljuger?


     


    Jag förväntar mig många inlägg till av dig, och där du aldrig någonsin kommer svara på en så enkel fråga som detta är.


    Hur var det egentligen med din läsförståelse? 

    Något fel måste det vara eftersom du upprepara allt jag redan har svarat på. 

    Din "enkla" fråga har jag redan svarar på flera gånger. Om du har problem med att läsa så får du be någon läsa för dig. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-14 19:30:20 följande:
    Hur var det egentligen med din läsförståelse? 

    Något fel måste det vara eftersom du upprepara allt jag redan har svarat på. 

    Din "enkla" fråga har jag redan svarar på flera gånger. Om du har problem med att läsa så får du be någon läsa för dig. 

    Du igen glömmer av att svara på frågan, tror du någon missade det?


     


    Varför är statistiken fel, och berätta om hur en vaccination fungerar.
    Vad är det ett argument för?
    För det är inget argument att sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad eller vaccinerad.


    Och en statistik vars huvud syfte är att berätta vaccinets effektivitet inte skulle veta om skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerad.
    Ja, det har du redan berättat att de gör.


     


    Det betyder att du vet jag har rätt i hur extremt effektivt  vaccinen var i den initiala fasen, men klarar inte av att erkänna detta.


    Vill du försöka igen och vägra svara?
    För jag kan ställa samma fråga i evigheter och veta om att du kommer vägra svara....


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

     


    Du igen glömmer av att svara på frågan, tror du någon missade det?


     


     


     


    Varför är statistiken fel, och berätta om hur en vaccination fungerar.
    Vad är det ett argument för?
    För det är inget argument att sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad eller vaccinerad.


     


    Och en statistik vars huvud syfte är att berätta vaccinets effektivitet inte skulle veta om skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerad.
    Ja, det har du redan berättat att de gör.


     


     


     


    Det betyder att du vet jag har rätt i hur extremt effektivt  vaccinen var i den initiala fasen, men klarar inte av att erkänna detta.


     


    Vill du försöka igen och vägra svara?
    För jag kan ställa samma fråga i evigheter och veta om att du kommer vägra svara....


     


     


    Och igen glömde du att läsa. För hade du bemödat dig att faktiskt läsa så hade du sett att jag redan har svarat på de två frågorna, till och med flera gånger. 

    Men jag ska vara snäll med dig och svara igen. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Varför är statistiken fel, och berätta om hur en vaccination fungerar.
    Vad är det ett argument för?
    För det är inget argument att sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad eller vaccinerad.


     


    Varför statistiken är "fel":

    Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på. Däremot blir resultatet återigen felaktigt och icke- tillförlitligt då de har placerat de som har varit vaccinerade i mindre än 14 dagar i samma grupp med de som är helt ovaccinerade. 

    Dvs, statistiken är det inget fel. Men resultatet är felaktigt och icke-tillförlitlgit. Det innebär i sin tur att man inte kan lita på resultatet och som i sin tur innebär att vaccinet inte alls var så effektivt som man först trodde. 

    Hur vaccineringen fungerar (vilket överhuvudtaget inte har något att göra med statistiken): 

    *Rätt vaccin tas fram för tining, i detta fallet Covid-19 vaccinet (de är nämligen kylda). 
    *Rätt material dukas fram (spruta, kanyl, sprittsudd och plåster).
    *Patienten som ska vaccinerad ropas in får väntrummet. 
    *Id på personen kontrolleras. 
    *Patienten får svara på frågor som bla avhandlar allergier, om denne är gravid och vad för läkemedel.personen står på. Här kan också personen själv ha med sin läkemedelslista. 
    *Vaccinet dras upp i en lämplig spruta (i detta fall 1ml-spruta). 
    *Korrekt mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Adrenalin dras upp i lämplig spruta (i detta fallet också en 1ml spruta). Adrenalinet används vid allergiska reaktioner. 
    * Också adrenalinets mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Patientens id kontrolleras igen för att säkerställa att det är rätt person som ska vaccineras. 
    *Lämpligt område på kroppen väljs ut. I detta fallet med en intramuskulär spruta och då är överarmen muskel err lämpligt ställe. 
    *Huden på överarmen spritas av och får torka någon minut. Undertiden kan man småprata med patienten. 
    *Sprutan sticks in med ett sk dart-grepp för att göra minst möjlig skada. Innehåller sprutas sakta in eftersom det kan svida en aning. 
    *Sprutan tas ut och kastas omgående i en gul stickburk. Detta för att säkerställa att en själv och kollegor inte stiker sig på kanylen. 
    *Plåster sätts på armen till patienten på det sätllet man har satt vaccinet. 
    *Patienten blir omedd att sitta och vänta i 20 min och observeras då av en sjuksköterska. Detta för att se om patienten får någon omgående reaktion av vaccinet. 
    *Efter 20 min kan patienten ta på sig kläderna och få lämna lokalen så länge denne inte fått en relation av vaccinet. 
    *Vaccinet registreras i vaccinationsprogrammet och i patientens journal. 

    Eftersom vaccinet registreras i patientens journal samt vaccinationsprogrammet så vet sjukvården utmärkt vilka som är vaccinerade respektive ovaccinerade. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Och en statistik vars huvud syfte är att berätta vaccinets effektivitet inte skulle veta om skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerad.
    Ja, det har du redan berättat att de gör.


    Vill man verkligen ha ett korrekt resultat om hur effektivt vaccinet faktiskt var så blandar man inte två grupper tillsammans. Både du (?) och jag (eller iallfall jag) vet att man är vaccinerad från det att dosen är dagen. Men i statistiken så räknas man som ovaccinerad fram tills 14 dagar efter första dosen. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Det betyder att du vet jag har rätt i hur extremt effektivt  vaccinen var i den initiala fasen, men klarar inte av att erkänna detta.


    Nej, det betyder bara att du måste vara rent ut sagt korkad eftersom du inte förstår det faktum att man är vaccinerad från första sekunden efter att första dosen är tagen. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Vill du försöka igen och vägra svara?
    För jag kan ställa samma fråga i evigheter och veta om att du kommer vägra svara....


    Ska bli väldigt intressant om du denna gången klarar av att läsa och förstå eller om du som vanligt ska vägra att ta in fakta, tramsa och svamla om nonsensting istället. 

    Ja, du kan ställa samma fråga i evigheter och jag ger dig samma svar varken gång. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-14 21:35:39 följande:
    Och igen glömde du att läsa. För hade du bemödat dig att faktiskt läsa så hade du sett att jag redan har svarat på de två frågorna, till och med flera gånger. 

    Men jag ska vara snäll med dig och svara igen. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Varför är statistiken fel, och berätta om hur en vaccination fungerar.
    Vad är det ett argument för?
    För det är inget argument att sjukvården inte skulle veta om vem som är ovaccinerad eller vaccinerad.


     


    Varför statistiken är "fel":

    Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på. Däremot blir resultatet återigen felaktigt och icke- tillförlitligt då de har placerat de som har varit vaccinerade i mindre än 14 dagar i samma grupp med de som är helt ovaccinerade. 

    Dvs, statistiken är det inget fel. Men resultatet är felaktigt och icke-tillförlitlgit. Det innebär i sin tur att man inte kan lita på resultatet och som i sin tur innebär att vaccinet inte alls var så effektivt som man först trodde. 

    Hur vaccineringen fungerar (vilket överhuvudtaget inte har något att göra med statistiken): 

    *Rätt vaccin tas fram för tining, i detta fallet Covid-19 vaccinet (de är nämligen kylda). 
    *Rätt material dukas fram (spruta, kanyl, sprittsudd och plåster).
    *Patienten som ska vaccinerad ropas in får väntrummet. 
    *Id på personen kontrolleras. 
    *Patienten får svara på frågor som bla avhandlar allergier, om denne är gravid och vad för läkemedel.personen står på. Här kan också personen själv ha med sin läkemedelslista. 
    *Vaccinet dras upp i en lämplig spruta (i detta fall 1ml-spruta). 
    *Korrekt mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Adrenalin dras upp i lämplig spruta (i detta fallet också en 1ml spruta). Adrenalinet används vid allergiska reaktioner. 
    * Också adrenalinets mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Patientens id kontrolleras igen för att säkerställa att det är rätt person som ska vaccineras. 
    *Lämpligt område på kroppen väljs ut. I detta fallet med en intramuskulär spruta och då är överarmen muskel err lämpligt ställe. 
    *Huden på överarmen spritas av och får torka någon minut. Undertiden kan man småprata med patienten. 
    *Sprutan sticks in med ett sk dart-grepp för att göra minst möjlig skada. Innehåller sprutas sakta in eftersom det kan svida en aning. 
    *Sprutan tas ut och kastas omgående i en gul stickburk. Detta för att säkerställa att en själv och kollegor inte stiker sig på kanylen. 
    *Plåster sätts på armen till patienten på det sätllet man har satt vaccinet. 
    *Patienten blir omedd att sitta och vänta i 20 min och observeras då av en sjuksköterska. Detta för att se om patienten får någon omgående reaktion av vaccinet. 
    *Efter 20 min kan patienten ta på sig kläderna och få lämna lokalen så länge denne inte fått en relation av vaccinet. 
    *Vaccinet registreras i vaccinationsprogrammet och i patientens journal. 

    Eftersom vaccinet registreras i patientens journal samt vaccinationsprogrammet så vet sjukvården utmärkt vilka som är vaccinerade respektive ovaccinerade. Vill man verkligen ha ett korrekt resultat om hur effektivt vaccinet faktiskt var så blandar man inte två grupper tillsammans. Både du (?) och jag (eller iallfall jag) vet att man är vaccinerad från det att dosen är dagen. Men i statistiken så räknas man som ovaccinerad fram tills 14 dagar efter första dosen. 
    klyban skrev 2024-05-14 20:31:48 följande:

    Det betyder att du vet jag har rätt i hur extremt effektivt  vaccinen var i den initiala fasen, men klarar inte av att erkänna detta.


    Nej, det betyder bara att du måste vara rent ut sagt korkad eftersom du inte förstår det faktum att man är vaccinerad från första sekunden efter att första dosen är tagen. Ska bli väldigt intressant om du denna gången klarar av att läsa och förstå eller om du som vanligt ska vägra att ta in fakta, tramsa och svamla om nonsensting istället. 

    Ja, du kan ställa samma fråga i evigheter och jag ger dig samma svar varken gång. 

    Rätt intressant flera saker här, du är tillbaka och berättar att sjukvården inte klarar av sin uppgift och som i detta fallet se utfallet för ovaccinerad och vaccinerad.


     


    Två, i hur du totalvägrar svara på den enkla frågan om varför de inte skulle klara av det jobb som de är tillkallade och göra och det vill säga ta reda på effekten.
    Vi står här med hur du berättar hur en vaccinering går till, men det vet redan sjukvården och statistikens uppgift är en annan och berätta utfallet.
    Och utfallet är 0,8% som dog i den initiala fasen var vaccinerade.


    Det är lugnt, förstår du aldrig kan svara, för det innebär säga jag har rätt eller att sjukvården inte kan sitt arbete.
    Dessa två punkter kommer aldrig försvinna för dig genom att vägra svara vilket det är.


    Jag vet dock att jag har rätt och att statistiken är återgiven korrekt, då det är så många länder som kom fram till samma sak i den initiala fasen av vaccineringen.
    (Kan du inte en gång till berätta hur det går till för en patient att mottaga en vaccination, och sen ställa dig frågan vad det har med statistiken och göra? Solig )


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Inte foliehatt utan påläst!)
    klyban skrev 2024-05-14 17:53:32 följande:

    Hur kan du svarat på frågan, för vi vet ju att sjukvården som gett statistiken inte är inkompetent och att de förstår vad ovaccinerad och vaccinerad är i sin statistik.
    Du kan inte svara på frågan någonsin, för det kommer ge mig rätt.


     


    Nej, vaccinen uppfyller inte kraven för gift, det vet vi med de som tagit 80-100 vaccinationer av COVID-19 vaccin.


     


    Det är lugnt, förstår du ser fakta som nosens, trams och svammel, då det berättar du har fel.(IGEN!!!)


    Så du menar att alla covid vaccin var super bra och jäkligt effektiva?
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-15 07:01:46 följande:

    Rätt intressant flera saker här, du är tillbaka och berättar att sjukvården inte klarar av sin uppgift och som i detta fallet se utfallet för ovaccinerad och vaccinerad.


     


    Två, i hur du totalvägrar svara på den enkla frågan om varför de inte skulle klara av det jobb som de är tillkallade och göra och det vill säga ta reda på effekten.
    Vi står här med hur du berättar hur en vaccinering går till, men det vet redan sjukvården och statistikens uppgift är en annan och berätta utfallet.
    Och utfallet är 0,8% som dog i den initiala fasen var vaccinerade.


    Det är lugnt, förstår du aldrig kan svara, för det innebär säga jag har rätt eller att sjukvården inte kan sitt arbete.
    Dessa två punkter kommer aldrig försvinna för dig genom att vägra svara vilket det är.


    Här kommer svart igen på dina två enkla frågor. 

    Varför statistiken är "fel":
    Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på. Däremot blir resultatet återigen felaktigt och icke- tillförlitligt då de har placerat de som har varit vaccinerade i mindre än 14 dagar i samma grupp med de som är helt ovaccinerade. 
    Dvs, statistiken är det inget fel. Men resultatet är felaktigt och icke-tillförlitlgit. Det innebär i sin tur att man inte kan lita på resultatet och som i sin tur innebär att vaccinet inte alls var så effektivt som man först trodde. 
    Hur vaccineringen fungerar (vilket överhuvudtaget inte har något att göra med statistiken): 
    *Rätt vaccin tas fram för tining, i detta fallet Covid-19 vaccinet (de är nämligen kylda). 
    *Rätt material dukas fram (spruta, kanyl, sprittsudd och plåster).
    *Patienten som ska vaccinerad ropas in får väntrummet. 
    *Id på personen kontrolleras. 
    *Patienten får svara på frågor som bla avhandlar allergier, om denne är gravid och vad för läkemedel.personen står på. Här kan också personen själv ha med sin läkemedelslista. 
    *Vaccinet dras upp i en lämplig spruta (i detta fall 1ml-spruta). 
    *Korrekt mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Adrenalin dras upp i lämplig spruta (i detta fallet också en 1ml spruta). Adrenalinet används vid allergiska reaktioner. 
    * Också adrenalinets mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Patientens id kontrolleras igen för att säkerställa att det är rätt person som ska vaccineras. 
    *Lämpligt område på kroppen väljs ut. I detta fallet med en intramuskulär spruta och då är överarmen muskel err lämpligt ställe. 
    *Huden på överarmen spritas av och får torka någon minut. Undertiden kan man småprata med patienten. 
    *Sprutan sticks in med ett sk dart-grepp för att göra minst möjlig skada. Innehåller sprutas sakta in eftersom det kan svida en aning. 
    *Sprutan tas ut och kastas omgående i en gul stickburk. Detta för att säkerställa att en själv och kollegor inte stiker sig på kanylen. 
    *Plåster sätts på armen till patienten på det sätllet man har satt vaccinet. 
    *Patienten blir omedd att sitta och vänta i 20 min och observeras då av en sjuksköterska. Detta för att se om patienten får någon omgående reaktion av vaccinet. 
    *Efter 20 min kan patienten ta på sig kläderna och få lämna lokalen så länge denne inte fått en relation av vaccinet. 
    *Vaccinet registreras i vaccinationsprogrammet och i patientens journal. 
    Eftersom vaccinet registreras i patientens journal samt vaccinationsprogrammet så vet sjukvården utmärkt vilka som är vaccinerade respektive ovaccinerade. 
    klyban skrev 2024-05-15 07:01:46 följande:

    Jag vet dock att jag har rätt och att statistiken är återgiven korrekt, då det är så många länder som kom fram till samma sak i den initiala fasen av vaccineringen.
    (Kan du inte en gång till berätta hur det går till för en patient att mottaga en vaccination, och sen ställa dig frågan vad det har med statistiken och göra? Solig )





    Du kan läsa va? 
    Läs detta då: Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på.

    Eftersom du är den som efterfrågar hur vaccineringen går till så är det också du som ska svara på vad det har med statistiken att göra. Jag svarar enbart på det du frågar om. 
  • EpicF
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 08:41:48 följande:
    Så du menar att alla covid vaccin var super bra och jäkligt effektiva?
    Ja, det menar klyban eftersom han inte förstår hur de ovaccinerade respektive vaccinerade räknades i statistiken trots att han fått det svaret flera gånger. 

    Klyban är sk faktaresistent så länge inte fakta kommer från han själv. 
  • klyban
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 08:41:48 följande:
    Så du menar att alla covid vaccin var super bra och jäkligt effektiva?

    Det som hanteras just nu är den initiala fasen och innan det bytte mutation.


    Och det är just den initiala fasen av vaccineringarna som COVID-19 vaccinen var extremt effektivt, så effektivt att 0,8% av de som dog var vaccinerade, resten var ovaccinerade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-15 11:05:07 följande:
    Här kommer svart igen på dina två enkla frågor. 

    Varför statistiken är "fel":
    Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på. Däremot blir resultatet återigen felaktigt och icke- tillförlitligt då de har placerat de som har varit vaccinerade i mindre än 14 dagar i samma grupp med de som är helt ovaccinerade. 
    Dvs, statistiken är det inget fel. Men resultatet är felaktigt och icke-tillförlitlgit. Det innebär i sin tur att man inte kan lita på resultatet och som i sin tur innebär att vaccinet inte alls var så effektivt som man först trodde. 
    Hur vaccineringen fungerar (vilket överhuvudtaget inte har något att göra med statistiken): 
    *Rätt vaccin tas fram för tining, i detta fallet Covid-19 vaccinet (de är nämligen kylda). 
    *Rätt material dukas fram (spruta, kanyl, sprittsudd och plåster).
    *Patienten som ska vaccinerad ropas in får väntrummet. 
    *Id på personen kontrolleras. 
    *Patienten får svara på frågor som bla avhandlar allergier, om denne är gravid och vad för läkemedel.personen står på. Här kan också personen själv ha med sin läkemedelslista. 
    *Vaccinet dras upp i en lämplig spruta (i detta fall 1ml-spruta). 
    *Korrekt mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Adrenalin dras upp i lämplig spruta (i detta fallet också en 1ml spruta). Adrenalinet används vid allergiska reaktioner. 
    * Också adrenalinets mängd kontrolleras av två sjuksköterskor. 
    *Patientens id kontrolleras igen för att säkerställa att det är rätt person som ska vaccineras. 
    *Lämpligt område på kroppen väljs ut. I detta fallet med en intramuskulär spruta och då är överarmen muskel err lämpligt ställe. 
    *Huden på överarmen spritas av och får torka någon minut. Undertiden kan man småprata med patienten. 
    *Sprutan sticks in med ett sk dart-grepp för att göra minst möjlig skada. Innehåller sprutas sakta in eftersom det kan svida en aning. 
    *Sprutan tas ut och kastas omgående i en gul stickburk. Detta för att säkerställa att en själv och kollegor inte stiker sig på kanylen. 
    *Plåster sätts på armen till patienten på det sätllet man har satt vaccinet. 
    *Patienten blir omedd att sitta och vänta i 20 min och observeras då av en sjuksköterska. Detta för att se om patienten får någon omgående reaktion av vaccinet. 
    *Efter 20 min kan patienten ta på sig kläderna och få lämna lokalen så länge denne inte fått en relation av vaccinet. 
    *Vaccinet registreras i vaccinationsprogrammet och i patientens journal. 
    Eftersom vaccinet registreras i patientens journal samt vaccinationsprogrammet så vet sjukvården utmärkt vilka som är vaccinerade respektive ovaccinerade. 


    Du kan läsa va? 
    Läs detta då: Statistiken är helt riktigt efter vad den är baserad på.

    Eftersom du är den som efterfrågar hur vaccineringen går till så är det också du som ska svara på vad det har med statistiken att göra. Jag svarar enbart på det du frågar om. 

    Statistiken är korrekt, då deras arbetsuppgift var att ta reda på effektiviteten och jag inser att de vet om skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad.
    För deras uppdrag var att ta reda på effekten av vaccinen och vaccinerad, så givetvis vet de vilka som är vaccinerad och ovaccinerade.


    Varför du ger oss halmgubben i hur en vaccination går till och som ingen frågar efter.
    Vad är den halmgubben argument för?
    Vet du ens?


    EpicF skrev 2024-05-15 11:06:35 följande:
    Ja, det menar klyban eftersom han inte förstår hur de ovaccinerade respektive vaccinerade räknades i statistiken trots att han fått det svaret flera gånger. 

    Klyban är sk faktaresistent så länge inte fakta kommer från han själv. 

    De ovaccinerade räknas som ovaccinerade, hur kan det vara oklart?
    Och när du är vaccinerad så är du vaccinerad, det är något som är lika klart det med.


    Deras uppdrag är ta reda på hur det går för den ovaccinerade och vaccinerade och du vägrar acceptera deras resultat, och nu pratar vi inte bara om ett lands statistiker utan ALLA länders statistik som kom fram till samma sak.


    Men du vet bättre än dom menar du eller, och med vilken kompetens, för lite ord på en rad är inte nog om något de redan vet om och vem som är vaccinerad och vem som är ovaccinerad.


     


    Eller försöker du säga de inte vet skillnaden....?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Inte foliehatt utan påläst!)
    klyban skrev 2024-05-15 15:18:54 följande:

    Det som hanteras just nu är den initiala fasen och innan det bytte mutation.


    Och det är just den initiala fasen av vaccineringarna som COVID-19 vaccinen var extremt effektivt, så effektivt att 0,8% av de som dog var vaccinerade, resten var ovaccinerade.


    Astra zeneca drog tillbaka sitt vaccin för att det är för farligt. Det som användes "initialt". 
  • Anonym (Inte foliehatt utan påläst!)
    klyban skrev 2024-05-15 15:24:18 följande:

    Statistiken är korrekt, då deras arbetsuppgift var att ta reda på effektiviteten och jag inser att de vet om skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad.
    För deras uppdrag var att ta reda på effekten av vaccinen och vaccinerad, så givetvis vet de vilka som är vaccinerad och ovaccinerade.


    Varför du ger oss halmgubben i hur en vaccination går till och som ingen frågar efter.
    Vad är den halmgubben argument för?
    Vet du ens?


    EpicF skrev 2024-05-15 11:06:35 följande:
    Ja, det menar klyban eftersom han inte förstår hur de ovaccinerade respektive vaccinerade räknades i statistiken trots att han fått det svaret flera gånger. 

    Klyban är sk faktaresistent så länge inte fakta kommer från han själv. 

    De ovaccinerade räknas som ovaccinerade, hur kan det vara oklart?
    Och när du är vaccinerad så är du vaccinerad, det är något som är lika klart det med.


    Deras uppdrag är ta reda på hur det går för den ovaccinerade och vaccinerade och du vägrar acceptera deras resultat, och nu pratar vi inte bara om ett lands statistiker utan ALLA länders statistik som kom fram till samma sak.


    Men du vet bättre än dom menar du eller, och med vilken kompetens, för lite ord på en rad är inte nog om något de redan vet om och vem som är vaccinerad och vem som är ovaccinerad.


     


    Eller försöker du säga de inte vet skillnaden....?


    Fast nu får du ju ge dig!


    Du kan läsa på vilken officiell hemsida som helst att man räknades som OVACCINERAD till X antal dagar EFTER att man hade blivit vaccinerad. VAD är det som är så svårt att förstå???

    Likadant rubriceringen vad man dog av. Om man hade haft konstaterad covid och inom 30 dagar dog av något annat, som blev påkörd av en buss så räknades man i statistiken som "död pga covid". 

  • klyban
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 15:39:18 följande:
    Astra zeneca drog tillbaka sitt vaccin för att det är för farligt. Det som användes "initialt". 
    Nej, de halvera sin dos senare(Hade du sagt paus, så ja, det hade varit korrekt där i den initiala fasen.), och det du tar upp ändrar inte effektiviteten på förmågan att hjälpa.
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 15:41:38 följande:

    Fast nu får du ju ge dig!


    Du kan läsa på vilken officiell hemsida som helst att man räknades som OVACCINERAD till X antal dagar EFTER att man hade blivit vaccinerad. VAD är det som är så svårt att förstå???

    Likadant rubriceringen vad man dog av. Om man hade haft konstaterad covid och inom 30 dagar dog av något annat, som blev påkörd av en buss så räknades man i statistiken som "död pga covid". 


    Yup = 100%, och den som har uppdraget för sammanställa effekten av ovaccinerad och vaccinerad, den vet om det redan.
    Därmed är statistiken korrekt,du inbillar dig väl inte verkligen att när de ställer en fråga i hur effektiv ett vaccin är och effekten mellan ovaccinerad och vaccinerad.
    Att dom inte skulle veta när en person är vaccinerad och inte?

    Ditt avslutande svart och vitt argument, vad ska den människa berätta menar du, för om vi skulle applicera detta på effektiviteten på vaccinen, så hur mycket tror du 0,8% ändrar sig då? :lol::lol::lol:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-15 15:24:18 följande:

    Statistiken är korrekt, då deras arbetsuppgift var att ta reda på effektiviteten och jag inser att de vet om skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad.
    För deras uppdrag var att ta reda på effekten av vaccinen och vaccinerad, så givetvis vet de vilka som är vaccinerad och ovaccinerade.


    Varför du ger oss halmgubben i hur en vaccination går till och som ingen frågar efter.
    Vad är den halmgubben argument för?
    Vet du ens?


    EpicF skrev 2024-05-15 11:06:35 följande:
    Ja, det menar klyban eftersom han inte förstår hur de ovaccinerade respektive vaccinerade räknades i statistiken trots att han fått det svaret flera gånger. 

    Klyban är sk faktaresistent så länge inte fakta kommer från han själv. 

     


    Jag har aldrig påstått att statistiken inte är korrekt. Den är korrekt utifrån det den är baserad på. Resultatet däremot blir felaktigt och icke- tillförlitligt då de har placerat de som har varit vaccinerade i mindre än 14 dagar i samma grupp med de som är helt ovaccinerade. 

    "Halmgubben" fick du eftersom du har frågar om hur vaccineringen går till. Vill du inte veta så behöver du inte fråga. 
    klyban skrev 2024-05-15 15:24:18 följande:

    De ovaccinerade räknas som ovaccinerade, hur kan det vara oklart?
    Och när du är vaccinerad så är du vaccinerad, det är något som är lika klart det med.


    Deras uppdrag är ta reda på hur det går för den ovaccinerade och vaccinerade och du vägrar acceptera deras resultat, och nu pratar vi inte bara om ett lands statistiker utan ALLA länders statistik som kom fram till samma sak.


    Men du vet bättre än dom menar du eller, och med vilken kompetens, för lite ord på en rad är inte nog om något de redan vet om och vem som är vaccinerad och vem som är ovaccinerad.


     


    Eller försöker du säga de inte vet skillnaden....?



    Det är överhuvudtaget inte oklart att de ovaccinerade räknas som ovaccinerad. I mina öron är detta fullt logiskt.

    Vilket som inte är logiskt är att även vaccinerade, där det har gått mindre än 14 dagar sedan sprutan, också räknas som ovaccinerade trots att de faktum inte är det. 
  • EpicF
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 15:41:38 följande:

    Fast nu får du ju ge dig!


    Du kan läsa på vilken officiell hemsida som helst att man räknades som OVACCINERAD till X antal dagar EFTER att man hade blivit vaccinerad. VAD är det som är så svårt att förstå???

    Likadant rubriceringen vad man dog av. Om man hade haft konstaterad covid och inom 30 dagar dog av något annat, som blev påkörd av en buss så räknades man i statistiken som "död pga covid". 


    Klyban tar inte in det eftersom det inte är fakta som kommer från honom. Och därför anser han att det inte är någon fakta utan enbart lögner. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-15 16:20:13 följande:
    Nej, de halvera sin dos senare(Hade du sagt paus, så ja, det hade varit korrekt där i den initiala fasen.), och det du tar upp ändrar inte effektiviteten på förmågan att hjälpa.
    Anonym (Inte foliehatt utan påläst!) skrev 2024-05-15 15:41:38 följande:

    Fast nu får du ju ge dig!


    Du kan läsa på vilken officiell hemsida som helst att man räknades som OVACCINERAD till X antal dagar EFTER att man hade blivit vaccinerad. VAD är det som är så svårt att förstå???

    Likadant rubriceringen vad man dog av. Om man hade haft konstaterad covid och inom 30 dagar dog av något annat, som blev påkörd av en buss så räknades man i statistiken som "död pga covid". 


    Yup = 100%, och den som har uppdraget för sammanställa effekten av ovaccinerad och vaccinerad, den vet om det redan.
    Därmed är statistiken korrekt,du inbillar dig väl inte verkligen att när de ställer en fråga i hur effektiv ett vaccin är och effekten mellan ovaccinerad och vaccinerad.
    Att dom inte skulle veta när en person är vaccinerad och inte?

    Ditt avslutande svart och vitt argument, vad ska den människa berätta menar du, för om vi skulle applicera detta på effektiviteten på vaccinen, så hur mycket tror du 0,8% ändrar sig då? :lol::lol::lol:


    Så du menar på fullt allvar att jag inte är vaccinerad när jag tagit första dosen av covid-vaccinet eftersom skyddet magiskt kickar in först efter 14 dagar? 

    För det menar nämligen inte sjukvården... 
Svar på tråden Covid finns ännu..