• Anonym (Tripp)

    Är det bättre för män att vara singel?

    Såg en annan tråd som handlar om att när helgen kommer så tycker kvinnor att ska man ut på utflykter. Och är det en längre ledighet så ska man resa. 
    Nån svarade att för kvinnor så känns hemmet som ett fängelse som förknippas med allaplikter och måsten, och hon vill få känna sig fri, se nytt. Några svarade att det är en tävling där man gör saker mest för att kunna visa upp sen för andra. På Instagram och facebook. Att det är vanligt att det jämförs med andra par, jämförs med andra kvinnors män. Varför är du så tråkig?
    En svarade att när helgen kommer så ska man göra det som hon tycker är kul. Någon lugn och ro blir det inte. Det är en av anledningarna att han trivs bäst som singel.

  • Svar på tråden Är det bättre för män att vara singel?
  • Anonym (O)

    Vad vill du ska diskuteras? Jag är kvinna och känner inte igen mig i beskrivningen. För en del män är det säkert bättre att vara singel och för en del inte. 

  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 07:55:12 följande:
    Är det bättre för män att vara singel?

    Såg en annan tråd som handlar om att när helgen kommer så tycker kvinnor att ska man ut på utflykter. Och är det en längre ledighet så ska man resa. 
    Nån svarade att för kvinnor så känns hemmet som ett fängelse som förknippas med allaplikter och måsten, och hon vill få känna sig fri, se nytt. Några svarade att det är en tävling där man gör saker mest för att kunna visa upp sen för andra. På Instagram och facebook. Att det är vanligt att det jämförs med andra par, jämförs med andra kvinnors män. Varför är du så tråkig?
    En svarade att när helgen kommer så ska man göra det som hon tycker är kul. Någon lugn och ro blir det inte. Det är en av anledningarna att han trivs bäst som singel.


    Här hemma är det tvärtom. Jag vill på utflykt och min sambo vill vara hemma. 
  • Anonym (Tripp)
    Anonym (O) skrev 2024-04-28 08:20:23 följande:

    Vad vill du ska diskuteras? Jag är kvinna och känner inte igen mig i beskrivningen. För en del män är det säkert bättre att vara singel och för en del inte. 


    Tänker att kvinnor kanske har roligare när de hittar på saker med andra kvinnor, åker på utflykter. Män och kvinnor kanske inte ska bo tillsammans, men kan ligga med varandra.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 07:55:12 följande:
    Är det bättre för män att vara singel?

    Såg en annan tråd som handlar om att när helgen kommer så tycker kvinnor att ska man ut på utflykter. Och är det en längre ledighet så ska man resa. 
    Nån svarade att för kvinnor så känns hemmet som ett fängelse som förknippas med allaplikter och måsten, och hon vill få känna sig fri, se nytt. Några svarade att det är en tävling där man gör saker mest för att kunna visa upp sen för andra. På Instagram och facebook. Att det är vanligt att det jämförs med andra par, jämförs med andra kvinnors män. Varför är du så tråkig?
    En svarade att när helgen kommer så ska man göra det som hon tycker är kul. Någon lugn och ro blir det inte. Det är en av anledningarna att han trivs bäst som singel.


    För vissa, inte för andra antar jag. Även män är olika individer.

    Tror inte att kvinnor har hivemind där det går ut en signal att nu är det utflyktsdags. Har manliga ex som aldrig ville ha en lugn stund hemma, det var lite tröttsamt ibland med all aktivitet på bortaplan. Används ens fb fortfarande? Och nej Draken, jag har aldrig sagt "varför är du så tråkig" till någon partner någonsin. Det hade varit riktigt respektlöst, en säker väg till att förstöra relationen och har aldrig återspeglat min syn på en partner, jag har avslutat långt innan jag hunnit dit.

    Jag skulle kunna tänka mig att hemmet är mer förknippat med plikter och vardag för många kvinnor ja. Beror såklart på att vi i heterorelationer generellt har mkt större arbetsbörda pga. bristande teamkänsla hos män.

    Den synen på kvinnor som du beskriver låter som en lågutbildad landsortskvinna, att vi alla skulle vara det. Du får vidga din bekantskapskrets tror jag.
  • Anonym (O)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 08:37:19 följande:
    Tänker att kvinnor kanske har roligare när de hittar på saker med andra kvinnor, åker på utflykter. Män och kvinnor kanske inte ska bo tillsammans, men kan ligga med varandra.
    Det är ju tur att man inte måste välja det ena eller andra. Jag gillar att vara hemma med min man, att åka på utflykt med min man och att resa med min man. Jag gillar också att vara med mina vänner. Alla mina relationer ger mig olika saker som jag inte vill vara utan.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 08:37:19 följande:
    Tänker att kvinnor kanske har roligare när de hittar på saker med andra kvinnor, åker på utflykter. Män och kvinnor kanske inte ska bo tillsammans, men kan ligga med varandra.
    Varför detta behov av att generalisera och få det till att ska leva samma liv?

    Lev ditt liv som du vill, och låt andra leva sitt liv som de vill. Alla män är inte stöpta i samma form, samma sak för kvinnor. 
  • Anonym (Vill alla av samma kön lika?)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 08:37:19 följande:
    Tänker att kvinnor kanske har roligare när de hittar på saker med andra kvinnor, åker på utflykter. Män och kvinnor kanske inte ska bo tillsammans, men kan ligga med varandra.
    Jaha så alla kvinnor vill göra samma saker och alla män vill göra samma saker
    men kvinnor och män vill inte göra samma saker och inte tillsammans.
    Det enda dom vill göra tillsammans är att ligga?
    Så alla som lever tillsammans och gifta/sambos mm vill helst inte göra saker tillsammans?
    Inte bo ihop som familj tillsammans med sina barn?
    Om man inte är skild vill man nog gärna bo ihop med sina barn och vara en familj
    tror du inte att det är så?

    Du har alltså aldrig levt eller velat leva ihop i ett förhållande?
    Det behöver du givetvis inte vilja göra men tror du på allvar att inte andra
    vill leva i hop med en partner och som en familj ihop med barnen?
  • Anonym (Tripp)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 07:55:12 följande:

    Några svarade att det är en tävling där man gör saker mest för att kunna visa upp sen för andra. På Instagram och facebook. Att det är vanligt att det jämförs med andra par, jämförs med andra kvinnors män. Varför är du så tråkig?


    Måndagar på jobbet. Jag säger bara Måndagar på jobbet. Då sätter alla kvinnor igång och berättar allt roligt de gjort i helgen. Alla skall naturligtvis bräcka varandra. Deras män är så roliga och omtänksamma...
     
  • Anonym (Tripp)
    Anonym (Tripp) skrev 2024-04-28 07:55:12 följande:

    En svarade att när helgen kommer så ska man göra det som hon tycker är kul. Någon lugn och ro blir det inte. Det är en av anledningarna att han trivs bäst som singel.


    Jag vet inte om det här gäller gäller kvinnor 50+ eller bara yngre men det är ju viktigt för kvinnor att göra saker hela tiden som kan skyltas med i sociala medier. Det pågår ju en ständig tävling där.

    Ligger i separation just nu. Min blivande exfru har tagit det här lite längre. På semestern är vi aldrig hemma. Vi är bortresta 5 veckor i sträck. Delvis i hennes släkts sommarstuga men även på diverse utlandsresor. Förra sommaren kostade väl semestern 70-80 tusen minst.

    Jag är nöjd med att vara hemma. Har ett jättefint hus, studsmatta och en liten pool osv. Ligger lantligt. Får jag vara hemma, grilla, bada, dricka öl, ungarna leker med kompisar osv så är jag gladare än när vi stressar runt i Barcelona eller Provence.

    Till vardags brukar hon få utbrott om att hon inte orkar vara "lekledare" och hitta på utflykter, parmiddagar osv osv. Jag har försökt förklarar att ingen har bett henne göra det. Men då blir hon ännu argare.

    Jag hatar parmiddagar. Min fru känner ett socialt tvång att umgås med folk som vi knappt gillar. Bara för att hon ska kunna säga det sen när nån frågar vad hon gjort i helgen. Har brukat bli så att jag ansvarar för maten och hon springer runt och är ute i sista sekunden, gapar och är otrevlig. För hon är den största tidsoptimisten jag känner. Vi har konstant varit sena och stressade till allting under 20 år. Jag är helt slut i nerverna för jag tycker om att ha kontroll, sitter hellre och väntar 5-10 minuter än stressar. Alltså vara ute i god tid är en grek jag uppskattar.

    Apropå att fixa med saker hemma så är det bästa avkopplingen för mig. Jag tänker inte på nåt annat i stunden och kopplar av jobb och andra problem. Dessutom känner man sig lite duktig som gör något konstruktivt.
  • Anonym (Perka)

    Känner inte igen det från vår relation eller vännernas.

    Finns forskning på att män mår bättre i relationer medan (barnlösa) kvinnor mår bättre som singlar, så det motsäger din tes.

Svar på tråden Är det bättre för män att vara singel?