• Virris

    Behöver tips på hur jag "låter min hamster somna in".

    Hej.

    detta känns jätte jobbigt att skriva men jag behöver tips.

    Veterinären har stängt och jag måste avliva min hamster.....
    det är en bebis som har gjort illa sig ordentligt och lider...

    varken jag el min sambo el grannarna vet vad vi ska göra!!!
    snälla ge oss tips!! Hur tar vi bort den utan att det gör ont i våra ögon? vill att det ska gå fort....

  • Svar på tråden Behöver tips på hur jag "låter min hamster somna in".
  • Crispie

    Peppa - Hur kan du föreslå djurplågeri när hon ber om ett sätt att INTE plåga hamstern? USCH!


    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Kenzie

    Skönt att ni tog den till veterinär. Det är det mest humana. Man ska inte försöka sig på sånt hemma, och måste man det så ska man defenitivt inte dränka eller gasa ihjäl det stackars djuret *ryyyys*

  • Nutz

    Nej FY vilka "förslag" vissa av er kom med
    Helt jävla sinnesjukt!

  • Japonica

    Grundläggande krav på en avlivningsmetod är att djuren omedelbart försätts i ett tillstånd av medvetslöshet som varar tills döden inträder. Avlivning av sällskapsdjur skall ske på ett sätt som följer djurskyddslagens krav att djuret ej utsätts för lidande.

    Källa: Djurskyddsmyndigheten

  • Nutz

    Även om djurskyddsmyndighetetn sagt annat än det Japonica skrev så är det väl självklart man fattar att man inte tar livet av något djur på något annat sätt än hos en veterinär.

    Usch vilken ful tråd

  • Rabies

    Nutz: Det beror givetvis på hur lång tid det tar att få tag på en veterinär vs hur lång tid det tar att avliva djuret på egen hand. Det som går fortast är självklart det man väljer, då allt annat VERKLIGEN är djurplågeri.

  • Cybermum

    Låt vetrinären avlida dem, smärtfritt, begrav dem som jag gjorde med mina råttor, de släpptes visserligen ner för Torneälv som en indian begravning..Gör det minnesvärd trots sin strlk...

  • Nutz

    Rabies

    Om man bor på andra platser än långt in i urskogen i nordligaste Sverige så kan man ta sej till veterinär! Vill man så kan man.

  • Heisan

    Visst kan man ta sig till vet vart man än bor, men om det tar 1½ timme att ta sig dit så kanske det är mer plågsamt för djuret än att avlivas hemma... Och då menar jag smådjur som t ex hamster, mus och dylikt. Det går att avliva så små djur hemma snabbt och smärtfritt... Och då menar jag INTE dränka, gasa eller slå i väggen...


    Jag känner mig som 25, är 35, ser ut som 45...
  • Heisan

    Ts-vad skönt att ni fann en lösning så det lilla livet slapp lida...


    Jag känner mig som 25, är 35, ser ut som 45...
Svar på tråden Behöver tips på hur jag "låter min hamster somna in".