• Anonym (2)

Boendestöd

Har ansökt om boendestöd. Känns så himla förnedrande att behöva ha okända personer i min lägenhet. Plus personer som kanske ogillar mig(bor i en liten kommun). och inte kan bete sig professionellt. 

Känner mig mindre värd som behöver boendestöd, det är så himla cp så jag saknar ord. 

• Svar på tråden Boendestöd
  • Anonym (Neg)

Nu är du negativ i förskott. Det kanske kommer att funka alldeles utmärkt. Det vet du inte än.

• Anonym (bara bra)

Vad känns egentligen mer förnedrande, TS. Om du tänker efter? Att ha det som du har det, eller att få hjälp att få det bättre? För du sökte ju boendestöd av en anledning?

Jag har haft boendestöd i 20 år. Man går inte ihop med alla, det är sant. Då säger man det, så ser de om det går att lösa på något sätt. Och om någon beter sig oprofessionellt så säger man det också. Det går lite samma. 

Du är inte mindre värd för att du behöver hjälp. Alla behöver vi hjälp ibland, för något. Ingen klarar sig helt själv.

Och sluta använda CP som skällsord. 

• Anonym (bara bra)

Vad känns egentligen mer förnedrande, TS. Om du tänker efter? Att ha det som du har det, eller att få hjälp att få det bättre? För du sökte ju boendestöd av en anledning?

Jag har haft boendestöd i 20 år. Man går inte ihop med alla, det är sant. Då säger man det, så ser de om det går att lösa på något sätt. Och om någon beter sig oprofessionellt så säger man det också. Det går lite samma. 

Du är inte mindre värd för att du behöver hjälp. Alla behöver vi hjälp ibland, för något. Ingen klarar sig helt själv.

Och sluta använda CP som skällsord. 

• Anonym (Lycka till)

Det finns inget förnedrande i att ta emot hjälp när man behöver. Personalen är van och dömmer ingen, skulle ingen ha boendestöd skulle de ju varit arbetslösa. Jag har haft boendestöd en period pga psykisk ohälsa och det fungerade jättebra. Det kommer gå bra för dig också Hjärta

• Raggartjejen
    Anonym (2) skrev 2025-03-27 17:34:57 följande:

Känner mig mindre värd som behöver boendestöd, det är så himla cp så jag saknar ord. 

Vet du vad CP är?
    Det är Cerebral Pares = funktionsnedsättning.  Det dom förr i tiden kallades utvecklingsstörd.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lycka till)
    Raggartjejen skrev 2025-03-27 18:17:54 följande:
    Vet du vad CP är?
    Det är Cerebral Pares = funktionsnedsättning.  Det dom förr i tiden kallades utvecklingsstörd.
    CP har inget med utvecklingsstörning (eller intellektuell funktionsnedsättning som det heter idag) att göra. CP påverkar muskelkontrollen. 
  • Anonym (bara bra)
    Raggartjejen skrev 2025-03-27 18:17:54 följande:
    Vet du vad CP är?
    Ja, och nej. CP är cerebral pares, men det är en muskelsjukdom, inte en utvecklingsstörning. CP=dum i huvudet/utvecklingsstörd har alltid bara varit ett skällsord för att folk inte vetat vad det är för något.
  • Anonym (a)

TS kommer inte att sluta använda ordet cp...

• Anonym (Med lite tur...)

Med lite tur kan du få en söt kille som boendestöd eller en stilig äldre man som tilltalar dina daddy-issues. Det har jag. Bägge delar. Best of both worlds som man säger. Sedan är det några tanter med, men de står jag ut med. 

• Ensam hemma

En person som söker stöd när denne behöver är en stark person som inser att livet kan bli bättre med lite hjälp.

Svar på tråden Boendestöd