• Anonym (.)

Hjälp, jag är en no-lifer!!!!

Ja, det är jag. 

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska börja. 
    Jag har levt ett väldigt dåligt liv. Dessutom extremt ovanligt.
    Jag skojar inte när jag säger att jag är ensam i Sverige att ha haft det på det här sättet. 

Min extremt ovanliga livssitation ledde till extremt dåligt mående med många självmordsförsök som följd. Plus passivitet. Medan mina jämnåriga levde livet, och tar för sig vad det har att erbjuda, så har jag verkligen ruttnat bort. 

Jag har haft ett extremt dåligt liv-på alla plan. Plus att jag saknar normala livserfarenheter. 

Jag vet inte vem jag är längre. Jag känner mig inte som en människa. Jag känner mig som ett spöke. 

• Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ra ra rasputin) skrev 2025-03-27 18:17:08 följande:
    Vad spelar det för roll? Jag känner igen ts från andra snarlika trådar. Tror du att ts har olika personligheter och trollar runt på familjeliv?

Vem är du förresten? Vilken person är du mest känd under på familjeliv, och varför får inte ts kunna vara anonym?
    Det spelar ingen roll. Förklarade bara för någon att det inte var dennes trådar som åsyftades. Nu vill du ju bara bråka. Har inte skrivit något av vad du skriver. Bättre att återgå till TS.
  • Anonym (ft)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-27 19:33:30 följande:
    Det spelar ingen roll. Förklarade bara för någon att det inte var dennes trådar som åsyftades. Nu vill du ju bara bråka. Har inte skrivit något av vad du skriver. Bättre att återgå till TS.

Mina trådar brukar bli borttagna jäkligt ofta. 

Nej, jag tror inte på dig. Du får komma med bevis, annars kommer du endast med skuldbeläggande och skitsnack och försöker förminska ts i olika trådar och försöker skapa en falsk uppfattning i syfte om att misskreditera ts i olika trådar genom att hålla på såhär. 

Du är elak. Och du kan inte komma med bevis. Kanske du skulle stänga av datorn och ge dig ut istället för att komma med anklagelser på nätet. Det är skönt ute och kommer bara bli bättre framöver så gör något vettigt med ditt liv istället för att jävlas med olika trådskapare.

• Anonym (Nej)
    Anonym (ft) skrev 2025-03-28 11:41:06 följande:

Mina trådar brukar bli borttagna jäkligt ofta. 

Nej, jag tror inte på dig. Du får komma med bevis, annars kommer du endast med skuldbeläggande och skitsnack och försöker förminska ts i olika trådar och försöker skapa en falsk uppfattning i syfte om att misskreditera ts i olika trådar genom att hålla på såhär. 

Du är elak. Och du kan inte komma med bevis. Kanske du skulle stänga av datorn och ge dig ut istället för att komma med anklagelser på nätet. Det är skönt ute och kommer bara bli bättre framöver så gör något vettigt med ditt liv istället för att jävlas med olika trådskapare.

Du behöver inte tro på mig, det är helt okej med mig.
  • Anonym (.)

Varför stör ni på att jag skriver ruttnar bort I passivitet? 
    Det är ju det jag gör. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-29 15:04:21 följande:

Varför stör ni på att jag skriver ruttnar bort I passivitet? 
    Det är ju det jag gör. 

Vem har stört sig på det?
    Jag tror att folk stör sig på att du startar nya trådar för att "beklaga " dig men att du inte verkar ta till dig av de råd och så som du får, eller att du inte verkar vilja försöka ändra ditt liv i den riktning du egentligen vill.
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-29 17:23:01 följande:
    Vem har stört sig på det?
    Jag tror att folk stör sig på att du startar nya trådar för att "beklaga " dig men att du inte verkar ta till dig av de råd och så som du får, eller att du inte verkar vilja försöka ändra ditt liv i den riktning du egentligen vill.
    Dumheter. Jag ändrar ju mitt liv. Men det är faktiskt inte realistiskt att tro att jag ska klara av studierna. Det är det faktiskt inte.  
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-29 18:32:34 följande:
    Dumheter. Jag ändrar ju mitt liv. Men det är faktiskt inte realistiskt att tro att jag ska klara av studierna. Det är det faktiskt inte.  
    Varför inte?
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-29 20:10:05 följande:
    Varför inte?
    Jag är inte van vid att studera. Jag har bara klarat av gymnasiet. 
    Sedan har jag varit ett passivt spöke i många år. 
    Har lågt iq. 
    Behöver flytta till studieort, men svårt att få tag I lägenhet. Kommer bli svårare att klara av studierna när man måste pendla.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-29 20:18:01 följande:
    Jag är inte van vid att studera. Jag har bara klarat av gymnasiet. 
    Sedan har jag varit ett passivt spöke i många år. 
    Har lågt iq. 
    Behöver flytta till studieort, men svårt att få tag I lägenhet. Kommer bli svårare att klara av studierna när man måste pendla.
    Förstår att det känns svårt. 
    Men om du inte försöker - vad är alternativet? Är det bättre?
  • Anonym (Förtydliga tack)

Du får jättegärna utveckla så att man har en chans att förstå bättre på vad du menar med det du skriver om :)

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Förtydliga tack) skrev 2025-03-29 22:00:05 följande:

Du får jättegärna utveckla så att man har en chans att förstå bättre på vad du menar med det du skriver om :)

Vad är oklart?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (.)
    Anonym (Förtydliga tack) skrev 2025-03-29 22:00:05 följande:

Vet inte riktigt om jag borde gå in på detaljer.

Du får tro mig. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-29 22:14:15 följande:
    Ja, det har du rätt i. 
    Ska givetvis försöka.
    Tills dess blir det typ halvdana självmordsförsök.
    Om jag misslyckas med studierna, så blir det definivit ett självmordförsök eller i vart fall ett självmord. 
    Ledsen att du känner så. 
    Jag vet att du inte har någon bra erfarenhet av psykologer, det har inte jag heller.  Men har du provat att prata med en diakon eller präst? Det kan jag rekommendera.  Man måste inte vara troende.
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-29 23:23:32 följande:
    Ledsen att du känner så. 
    Jag vet att du inte har någon bra erfarenhet av psykologer, det har inte jag heller.  Men har du provat att prata med en diakon eller präst? Det kan jag rekommendera.  Man måste inte vara troende.
    Bra förslag.
    Tack. Ska försöka prata med en präst.
Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!