• Anonym (TS)

Jobba på kollo med barn?

Jag är utbildad lärare och är sugen på att söka jobb någon sommar som kolloledare men vill ha Med mina egna barn på kollot som deltagare. 

Någon som vet om detta är möjligt? 

• Svar på tråden Jobba på kollo med barn?
  • Aliona

Jag vet inte om det finns något kollo som ev skulle acceptera det, men det låter inte vidare görbart. Att vara på kollo i sex veckor låter som väldigt lång tid för ett barn. Vet inte ens om man får ha sina barn så länge. Hos oss är det extremt hög efterfrågan så man är glad om man får plats allt, och dina barn skulle ta upp kolloplatser i flera omgångar. Eller är kollot du tänker på så långt? 

Och även om ni skulle vara på samma kollo så skulle du inte vara direkt tillgänglig för dina barn, för du kommer vara uppragen mer eller mindre dygnet runt i din grupp, och dina barn har sitt. Kan tänka att det tom skulle bli jobbigt för barnen att kanske ha hemlängtan och längta efter mamma och se henne, men hon är inte tillgäbglig eftersom hon jobbar med andra barn. På kollo här får man inte ens ringa sina barn de första tre dygnen för att det stör processen att komma in i gruppen och spär på hemlängtan. 

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2025-03-22 21:26:18 följande:
    Inget barn klarar sig själv i sex veckor utan sin förälder. Det handlar ju om att man bor på en kursgård som en stor familj och måste vara fysiskt på plats under 6 veckor långt hemifrån. 
    Ja, och då skrev personen i fråga att jobbet nog inte passar för dig som har barn i en ålder där de inte klarar sig själva. Hen var säkert helt medveten om att barn fungerar så.
  • Anonym (Troligen)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-22 21:12:36 följande:
    Pratar du om att jag inte skulle ha råd med avgiften?