Jobba på kollo med barn?
Jag är utbildad lärare och är sugen på att söka jobb någon sommar som kolloledare men vill ha Med mina egna barn på kollot som deltagare.
Någon som vet om detta är möjligt?
Jag är utbildad lärare och är sugen på att söka jobb någon sommar som kolloledare men vill ha Med mina egna barn på kollot som deltagare.
Jag vet inte om det finns något kollo som ev skulle acceptera det, men det låter inte vidare görbart. Att vara på kollo i sex veckor låter som väldigt lång tid för ett barn. Vet inte ens om man får ha sina barn så länge. Hos oss är det extremt hög efterfrågan så man är glad om man får plats allt, och dina barn skulle ta upp kolloplatser i flera omgångar. Eller är kollot du tänker på så långt?
Och även om ni skulle vara på samma kollo så skulle du inte vara direkt tillgänglig för dina barn, för du kommer vara uppragen mer eller mindre dygnet runt i din grupp, och dina barn har sitt. Kan tänka att det tom skulle bli jobbigt för barnen att kanske ha hemlängtan och längta efter mamma och se henne, men hon är inte tillgäbglig eftersom hon jobbar med andra barn. På kollo här får man inte ens ringa sina barn de första tre dygnen för att det stör processen att komma in i gruppen och spär på hemlängtan.
Det finns väl inga kollon där barn kan vara i sex veckor? Hur gamla är dina barn?
Jag tänker att mina barn inte behöver vara just med den gruppen jag har på kollot men att jag ändå är där.
Har en kollega som undervisar i slöjd som måste undervisa båda sina barn i skolan. Det finns liksom ingen annan slöjdlärare och den här relationen märks inte av alls. Eleverna vet inte ens att det är barnens mamma.
En öppen verksamhet kanske blir lite annorlunda.