Gikt, förmodligen förstört mitt liv
Har sökt väldigt många gånger sjukvård för mystiska besvär med inflammationer i framförallt högerfoten.
Det började redan när jag var ung. Vet att man tror att endast äldre får det. Iallafall vad jag har fått sagt till mig på vårdcentral. Man har inte hittat att det skulle handla om gikt hos mig.
Men nu har jag dragits med problemet i ungefär 23 år. Och nu är jag är helt säker på att jag faktiskt har gikt.
Tydligen finns det förebyggande läkemedel. Varför provade man inte att ge mig detta när jag har berättat om att jag har så ont under foten och ibland fötterna att jag under gymnasietiden fick krypa och stå på knäna för att laga min mat?
Vart kan man vända sig för att få detta läkemedel? Jag är konstant trött. Har nu på senare tid även fått hudförändringar som inte är cancer (har kollat upp det) o läkarna vet inte vad det beror på. Har även haft vitiligo vid könet. Dök upp runt 20 års åldern. Och har som sagt skiftat från litet till otroligt stort men sedan nu gått tillbaka till litet igen.
Har konstig inflammation även i högra bröstet som kommer och går i samband med problem under fötterna.
Är konstant trött.
Har t om varit o kollat uringången med kamera, där dom inte kunde hitta något konstigt, förutom att sjukvården tycker att jag har varit konstig då unga inte drabbas av gikt och att de inte finner något för det på sina provresultat. Samtidigt ska det ju sägas att när tiden blir på vårdcentralen (några dagar senare ca 3-5 dagar senare) så har det hela lagt sig.
Har varit återkommande mönster hela tiden. Får det av öl, gluten, curry osv. Idag vågar jag inte äta någonting i princip förutom ris och kyckling.
Det har lugnat ner sig sista tiden, inte lika allvarligt men då har jag i princip slutat med gluten.
Fråga:
Finns det något som hindrar sjukvården att ge mig den förebyggande medicinen?