• Anonym (Alvedon)

Har jag fått en könsjukdom?

Jag har varit tillsammans med en kille i snart 5 år och dem senaste två månaderna har det börjat klia i mitt underliv efter samlag. Aldrig varit med om det förut. Blir våt så har inte och göra med att jag är torr eller icket kåt. Är så konstigt det bara kommit helt plötsligt. Har inga andra problem där nere.. har haft svampinfektion förut i mitt liv är 32 år gammal å har kanske haft de 3 ggr i mitt liv och känns inte som de iaf... har jag fått en könssjukdom?? Ni som fått klamydia eller nå annat har ni märkt av? Bara kli inga flytningar dålig lukt osv möjligtvis torr vid icket sex men svårt säga. 

• Svar på tråden Har jag fått en könsjukdom?
  • Tukt

Det är förmodligen inte en könssjukdom om det bara är efter samlag det kliar.

• Anonym (Alvedon)
    Tukt skrev 2025-03-16 23:03:12 följande:

Det är förmodligen inte en könssjukdom om det bara är efter samlag det kliar.

Ja alltså de kliar flera dar efter samlag med.. sen blir de bättre med de sen har man samlag å så börjar de om..
  • Anonym (Svampen)

Tycker det låter som svamp. Jag har haft som enda symptom vissa gånger att det endast kliar och blir skört. Cortimyk kan hjälpa för det innehåller kortison och svampdödande också. Rådgör med läkare innan såklart 😊 lycka till!

• Anonym (Alvedon)
    Anonym (Svampen) skrev 2025-03-16 23:06:03 följande:

Tycker det låter som svamp. Jag har haft som enda symptom vissa gånger att det endast kliar och blir skört. Cortimyk kan hjälpa för det innehåller kortison och svampdödande också. Rådgör med läkare innan såklart 😊 lycka till!

Samtidigt känns de inte som de.. men har märkt lite att jag varit mer torr i underlivet innan detta startade kan de vara torra slemhinnor som orskar de? Dock är jag ju våt undet sexet men tänker att ändå blir irriteterat av friktionen. Har även haft problem med halsont efter avsugning.. det kommer å går ibland inte ibland mer aldrig haft så förr heller...
  • Fjäril kär

Svamp finns i oändligt många varianter så självklart kan det vara svamp och ja det kan överföras till halsen/svalget också.

Ett besök hos doktorn kan behövas och se till att ni BÅDA behandlar annars kommer det bara tillbaka. 

• Anonym (Hh)

Bakteriell vaginos kan det också vara.

• Anonym (Svampen)

ja kolla upp hos gynekolog. för mig fungerade inte receptfria svampmedel, mina slemhinn blev ännu skörare och jag ville inte ens ha sex efter ett tag. fick ett piller som både jag och min partner fick ta ifall det var så att vi smittade varandra + cortimyk-kräm morgon och kväll. Det hjälpte. Smorde även dagligen med intimolja ganska länge efter men idag har jag inga besvär alls!

• Anonym (Anno Nym)

En av mina partners hade så, det började klia och kunde göra det i flera dagar, hon luktade även illa ur slidan, typ rutten fisk.

Det var jättejobbigt för henne visade sig att hon hade bakteriell vaginos.

• Anonym (testa dig)

det är väl bara att du går och testar dig istället för att fråga här.

• Anonym (testa dig)
    kanske kan va trikomonas
Svar på tråden Har jag fått en könsjukdom?