Känns som alla har det så lyxigt, villa med pool och fina bilar överallt
Jag vrider och vänder och sparar jättemycket så mycket jag kan. Har en helt ok lön men är ensamstående. Såklart jag har mindre inkomst än mina kollegor som är gifta med två löner.
Flera på mitt jobb ha stora villor, de kostar runt 7-15 miljoner kronor. De har pool, fina bilar och åker alltid på semester utomlands på sommaren också. Jag fattar inte hur de har råd, de har samma utbildnign som jag och jag har 10-15 000 kvar när alal räkningar är betalda. Av det går nästan all till mat och bensin.
Jag har en bil som snart är 15 år gammal. Den har rost i kanterna och jag lagar den varje år då det är billigare än att köpa en ny.
Jag lagar allt själv hemma som går sönder och jag får inget lån för att köpa ett hus - trots att det skulle bli billigare i månaden än det jag betalar nu med allt.
Jag har aldrig varit svartsjuk men nu vet jag inte vad som hänt. Helt pltöslig börjar jag känna mig avis på mina kollegors pooler och stora villor med tomtar, glänsande bilar och liksom obrydda över ekonomin som det känns.
jag vet inte varför ja gkänner så , har ju aldrig brytt mig förr. Men kankse är trött på att allt blivit dyrar på sista tiden och att jag också skulle vilja ligga vid poolen efter jobbet istället för i min lägenhet som inte har balkong.
Vet inte vad jag vill med inlägget och det är väl tötntigt att vilja ha pool och villa när det finns de som inte ens har en bostad. Men hur har folk så mycket