• Anonym (Flodhäst)

Största misstagen i sängen!

Inspirerat av en FB-tråd: vilka är - utöver uppenbara övergrepp - de största misstagen som män och kvinnor gör i sängen?

Jag tycker att KVINNOR ofta är för passiva i sängen. Att de saknar kraft att ta kontroll över sin egen njutning. Plus för kvinnor som vågar ta på sig själva under sex, rör på kroppen och utnyttjar sin sexpartner för att nå orgasm!

• Svar på tråden Största misstagen i sängen!
  • Freddie K
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-18 06:52:54 följande:
    På vilket sätt är det ett misstag att ha komplex? Det blir väl inget misstag förrän du agerar på det. Men det kanske är så att du ältar det tillsammans med den du ligger med?
    Jo, men det gör jag. Fast jag försöker att inte göra det, men jag vill inte göra henne besviken heller.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (.)
    Anonym (Rätt fokus!) skrev 2025-03-17 21:38:02 följande:

När hon börjar prata om annat mitt i, typ frågar om vad vi ska göra i helgen eller så, det är så sjukt avtändande. Eller förödmjukande. 

Jag kan vara lite sådär, att jag börjar prata om något helt annat men då handlar det om något som ploppar upp i huvet som jag bara måste säga eller fråga om! Innan jag glömmer! Men han tog inte illa upp utan skrattade åt att jag var sån
  • Anonym (.)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-18 06:50:07 följande:
    Sedan kan det ju vara så att en del visst bryr sig, men att de av olika skäl väljer att inte artikulera problemet. En rädsla för att sätta press - och därmed såra - eller en rädsla för att framstå som otillräckliga.

Om jag går till mig själv har jag svårt att se att någon man inte skulle föredra att gå sin partner orgasm. Dels för hennes njutnings skull - jag utgår ifrån att de flesta bryr sig om att den man njuter av också ska ha det skönt - men också på grund av bekräftelsen det ger en själv. JAG kan MED MIN KROPP få min partner att komma. Det är ju ett kvitto, inte bara på att hon tänder på en utan att hon känner sig trygg och kan ge sig hän sin egna njutning.
    Jag har tänkt att de personerna kanske tycker det är normalt eller kanske inte ens tror att kvinnor kan komma. Eller möjligtvis att de tror att man har kommit fast man inte har det.

Men visst kan det vara som du säger också
  • Anonym (J)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-17 06:57:04 följande:

Ok här är mina:

* Män som vill byta ställning. Om jag lagt mig på rygg så vill jag bli påsatt så. Har jag lagt mig på mage så vill jag på det sättet. Inte rotera som nån slags grillkyckling var 30e sekund.

* Män som frågar om de får komma i munnen. Jag har din penis i munnen...ööööh det är själva poängen.

Nu är jag själv tjej. Men alltså. Byta ställning ska väl han med få göra eller bestämmer bara du hur ni ska göra menar du? Låter väldigt trist.

Och fråga om han får komma i munnen, ja det är väl snällt. inte alla som gillar det. Man vill kanske inte det varje gång heller. 

Palla.

• Anonym (J)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-18 07:00:34 följande:
    Brukar själv inte fråga. Det brukar räcka att läsa situationen och ordlöst kommunicera att jag njuter. Då kan hon ju sluta suga och avsluta med handen om hon känner för det.

Men känns ändå som ett ganska beskedligt snedsteg att ställa frågan, även om det kanske kan sabba stämningen lite.
    Ja sånt märker man ju oftast ändå om man känner varann. då behöver han ju inte fråga. Men har tjejen en kk eller one nightstand och man inte känner varann så kan jag förstå att folk frågar. 
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (J) skrev 2025-03-19 21:34:46 följande:
    Ja sånt märker man ju oftast ändå om man känner varann. då behöver han ju inte fråga. Men har tjejen en kk eller one nightstand och man inte känner varann så kan jag förstå att folk frågar. 
    Absolut, inget konstigt att ställa frågan!

Sen kan ju en avsugning gå till på olika sätt. Det kan vara väldigt tydligt, med någon som utför det intensivt och med inlevelse, att hen inte har några problem att ta satsen i munnen utan att det snarare är målet.
  • Anonym (Flodhäst)
    Freddie K skrev 2025-03-18 13:42:41 följande:
    Jo, men det gör jag. Fast jag försöker att inte göra det, men jag vill inte göra henne besviken heller.
    Du tror inte att hon snarare blir besviken om du ältar dina komplex? Källan till komplexet kan du ju inte göra något åt. Och hon väljer ju att vara med dig för den du är.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Rätt fokus!) skrev 2025-03-18 11:34:10 följande:

För mig är det också självklart och en enorm bekräftelse på vår relation. Men vi har fått jobba mycket för att nå dit där vi är idag. Under flera år lyckades "vi" få henne att komma bara enstaka gånger. Nu går det varje gång och det är snarare ett problem att hon kommer för snabbt, eftersom hon inte är en sån som gärna fortsätter efteråt. 

Men man måste ha respekt här för att alla, framförallt kvinnor, är väldigt olika. I en annan tråd här läste jag om en tjej som brukar komma flera gånger redan under förspelet. Andra kvinnor lyckas ALDRIG komma ihop med en man hur mycket och ömsesidigt de än försöker.

Så att räkna ömsesidigheten i orgasmer är vanskligt. Men för mig handlar sex om min lust att tillfredsställa min partner, att ge henne en så underbar stund som jag bara kan. Jag har svårt att förstå att det finns folk som ser sex som något där de själva ska bli tillfredsställda utan egen motprestation. 

Absolut ska man ha respekt för att alla är olika och att kvinnor i synnerhet skiljer sig åt mycket när det gäller förmågan att få orgasm (med och utan partner). Med en handfull relationer och åtskilliga många fler tillfälliga sexpartners under årens lopp kan jag dock inte komma ifrån att det bästa sexet har jag haft med kvinnor för vilka orgasmen inte varit en issue. Sexet blir mer ömsesidigt, mer varierat, mindre fokuserat på min njutning och jag känner mig mer potent, viril, attraktiv osv.

Jag har haft bra sex med andra också, t ex i en drygt ettårig relation där hon aldrig fick orgasm. Fick höra att jag var bra i sängen, att hon aldrig haft skönare sex osv. Men att en tid senare ligga med någon som kom av penetrationssex, att känna hur hon krampade under akten, få orgasm samtidigt, och uppleva hur hon blev helt utslagen och knappt kunde stå upp efteråt. Det var nåt annat. Att tillfredsställa kan vara så tillfredsställande :)

• Anonym (J)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-20 08:38:10 följande:
    Absolut, inget konstigt att ställa frågan!

Sen kan ju en avsugning gå till på olika sätt. Det kan vara väldigt tydligt, med någon som utför det intensivt och med inlevelse, att hen inte har några problem att ta satsen i munnen utan att det snarare är målet.
    Precis men ändå bra att man frågar än inte gör det, det är ju sv respekt för kvinnan.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (J) skrev 2025-03-20 10:19:11 följande:
    Precis men ändå bra att man frågar än inte gör det, det är ju sv respekt för kvinnan.
    Är man osäker på hur någon vill ha det är det ju aldrig fel att fråga. Gäller ju alla situationer i livet egentligen.
  • Anonym (M)

Killen som frågade Är det här skönt? Är det här skönt? Är det här skönt?
    Han var visserligen oskuld men det var extremt avtändande. Har full förståelse för alla som inte vill ha oskulder efter den händelsen.

Svar på tråden Största misstagen i sängen!