• Anonym (Li)

Sex separation

Kortfattat jag fick ta dagen efter piller o får inte äta ppiller. Jag vågar inte köra med kondom eller avbrutet o vara orolig för att bli gravid. Haft 3 förlossningar o graviditeter som varit så jobbiga. Damon vill inte ha fler barn o vi är över 40 nu. Bönar o bett att han ska sterilisera sig eftersom min kropp redan utsatts för så mycket 

• Svar på tråden Sex separation
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-14 16:47:27 följande:

Missar alla poängen att karln håller på med hot och utpressning mot ts? De ska inte diskutera preventivmedel öht, ts borde bara lämna honom så klart!

Men hennes krav är ju nästintill orimliga, att om han inte steriliserar sig så blir det  inget sex. 
    Ja, de borde bryta upp. 
  • Anonym (Xa)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-14 16:47:27 följande:

Missar alla poängen att karln håller på med hot och utpressning mot ts? De ska inte diskutera preventivmedel öht, ts borde bara lämna honom så klart!

Såklart inte, därför jag uttryckte mig som jag gjorde. Jag har själv levt med en man som utövade sexuellt våld och som dessutom ville ha barn vilket jag absolut inte var sugen på i den relationen. Därav att vårdpersonal uttryckligen tipsade om p-stav eller spruta då det inte var lika uppenbart för mannen att jag hade sådant preventivmedel. (Utöver att stötta mig att ta mig ur relationen förstås, vilket jag sen gjorde). 
    Jag råder ingen att leva med en man som har sådana preferenser men som själv inte vill ta ansvar. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-14 17:05:59 följande:
    Men hennes krav är ju nästintill orimliga, att om han inte steriliserar sig så blir det  inget sex. 
    Ja, de borde bryta upp. 
    Varför sitter du och hittar på? Det där har ts inte alls sagt! Däremot har HAN hotat med att lämna henne om hon inte går med på vissa saker sexuellt, dvs avbrutet eller kondom, trots att ts inte vågar det.
  • Just Precis

Sätt in en kopparspiral då om inte hormonspiral funkar? Och kombinera med kondom och avbrutet. Då blir du inte gravid.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-14 20:33:25 följande:
    Varför sitter du och hittar på? Det där har ts inte alls sagt! Däremot har HAN hotat med att lämna henne om hon inte går med på vissa saker sexuellt, dvs avbrutet eller kondom, trots att ts inte vågar det.
    Jag uppfattade det så. Hon får rätta mig om jag har fel. 
    Jag uppfattade det som att hon tänker (vill våga) vägra sex om han inte steriliserar sig.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-14 14:57:55 följande:

sambon Tycker vi ska köra avbrutet o kondom men jag vågar inte. Vill inte känna oro för abort mm. 

jag kört oral o nu har han kommit till en gräns att han begär att vi ska köra med kondom o avbrutet annars lämnar han mig. Längtar oxå efter sex men det är alltid jag som får ge mig. Vill o får inte behandla min kropp med hormoner o blir Så ledsen när jag hör att han kommer lämna mig om jag inte går med på detta ,

Jag skulle inte vilja ha sex alls med en partner som hotar med separation på det där viset. Så jävla vidrigt. 
  • Jemp

Tänk vad olika man tolkar trådar. 

Jag tolkar det precis som den du har citerat. TS vägrar penetrerande sex innan han steriliserar sig då hon vägrar alla andra p-medel. Han meddelar att han inte vill fortsätta utan (penetrerande) sex. 

Lite oklart om alla typer av hormoner är uteslutet för ts, varför hon inte steriliserar sig om
    kondom inte duger, eller testar kopparspiral eller pessar. 

• Jemp
    Anonym (Xa) skrev 2025-01-14 15:16:57 följande:

Du kan inte testa p-spruta eller p-stav utan att berätta exakt för din partner?

Det är ju ts som väljer bort hormoner, inte partnern.
  • Jemp
    Jemp skrev 2025-01-15 00:51:21 följande:
    Det är ju ts som väljer bort hormoner, inte partnern.
    Eller är det där vi tolkar olika? Jag förstod det som vårdens rekommendation och därmed ts som uteslutit det, och att partnern inte har nån ställning alls kring hormonella p-medel.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Alice) skrev 2025-01-15 00:38:09 följande:
    Jag skulle inte vilja ha sex alls med en partner som hotar med separation på det där viset. Så jävla vidrigt. 
    Exakt. "Antingen har vi sex på mitt sätt eller så lämnar jag dig!"

Nej, den enda lösningen som jag kan se just nu är att TS steriliserar sig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-15 08:21:18 följande:
    Exakt. "Antingen har vi sex på mitt sätt eller så lämnar jag dig!"

Nej, den enda lösningen som jag kan se just nu är att TS steriliserar sig.
    Eller nä, jag ska rätta mig själv. Om det hade en vettig karl, men en som ställer sådana här ultimatum lämnar man.
  • Just Precis

Om min man vägrade att ha sex med mig om jag inte steriliserade mig så skulle jag, precis som TS kille, känna att nej, det här kommer inte att funka? finns ju betydligt mindre invasiva alternativ som TS vägrar. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Alice) skrev 2025-01-15 00:38:09 följande:
    Samma här, så avtändande.
Svar på tråden Sex separation