Är hon intresserad?
Jag ska börja med lite kontext.
Jag har en nära vän till mig som jag känt i många år nu, vi har alltid haft väldigt kul tillsammans och vi är väldigt bekväma i varandras närvaro. Vi pratar i princip dagligen, antingen över telefon eller sms. Hon är en sån där vän som man kan prata med om precis allt, och hon känner detsamma om mig.
Vår vänskap har alltid bestått av att vi är just bara nära vänner, även om folk runt om oss tror att vi är på g då det utåt sett kan verka så.
Under tiden vi känt varandra har hon varit i ett förhållande medans jag har varit lite av och på med en tjej som jag för en tid sedan valde att lämna helt.
Men för en tid sedan gjorde min vän och hennes kille slut efter att det visat sig att han hade legat runt en del. Detta sårade såklart min vän djupt, och hon vände sig till mig för tröst då jag alltid funnits där för henne.
Det har nu gått ungefär ett år sedan hon och hennes kille gjorde slut, och under det året har vi kommit närmare varandra. Vi umgås oftare, pratar om ännu djupare ämnen osv, vilket har lett till att jag lärt känna henne på ett djupare sett än innan.
Vi har på senaste tiden pratat en del om relationer och framtiden, och när det kommer till just relationer så letar vi efter ungefär samma sak. Vi båda har blivit sårade i tidigare relationer och känner att vi inte pallar med att gå igenom hela processen av att träffa en ny, lära känna den och sen se om allting fungerar som en relation. Vi båda vill bara träffa den rätta att dela våra liv med. Vi letar alltså efter exakt samma sak.
Vi hade en diskussion för ett tag sedan där vi kom in på ämnet om den perfekta partnern, och hennes beskrivning av hennes perfekta partner stämmer väl in på hur jag både är som person, men också hur jag ser ut. Hon stämmer in på hur min perfekta partner är som person näst intill 100%. Dock sa jag alldrig detta utan beskrev min partner lite på samma sätt som hon beskrev sin.
Utöver detta så har hon vid flera tillfällen sagt att hon tycker att jag är snygg, hon brukar skämta om att vi skulle passa bra ihop. När vi umgås så sitter hon är hon gärna nära mig, hon gillar att retas genom att kittla mig, hon är inte skygg för att röra vid mig. När vi kollat på film eller TV har det hänt att hon lagt sitt huvud mot min axel, på min mage osv. Vi har skedat, gett varandra massage, ja, listan är lång.
Allt detta har nu lett till att jag har fått känslor för henne, men jag vet inte om hon känner detsamma för mig. Jag är väl medveten om att jag, likt många andra män, är helt blind vad det gäller signaler, man måste i princip säga det rakt ut för att jag ska fatta vad du känner, därav denna tråd. Men jag har fattat att många av de saker hon gör är något många kvinnor gör för att lite subtilt visa att hon är intresserad. Så många hade säkert kallat mig tappad och sagt åt mig att bara fråga ut henne på riktigt.
Men, nu kommer det som gör att jag verkligen blir fundersam.
Först och främst, hon som person är väldigt flörtig av sig på ett skämtsamt sätt. Hon drar sig inte för att flörta lite med sina vänner ibland, så länge dom själva är med på det. Med det sagt så antar jag att hon även gör så med mig.
Hon säger ofta att hon ska hjälpa mig att läsa kvinnors signaler då jag själv inte kan det. När vi pratat om framtiden och relationer har hon många gånger sagt att "När vi träffar den rätta" eller "Du kommer hitta den rätta" Hon har även många gånger sagt att när hon är intresserad av någon så går hon rakt på sak om hon inte får den respons hon vill ha, på vinst eller förlust, och eftersom hon inte gjort så med mig så gissar jag att hennes intresse för mig är kvar på det stadie vi alltid varit i, bara vänner, det är för mig väldigt tydligt i alla fall.
Det finns massa mer men texten är redan nu väldigt lång.
Så, är det jag som är helt blind i vanlig ordning, eller försöker hon faktiskt få mig att förstå hennes signaler?