• Piraten2000

Flörta på gym

Hej på er,

Jag gymmar samma tider som en tjej, i min uppfattning så verkar hon vara intresserad av mig då hon kollar på mig mycket och ofta väljer att träna nära mig. Jag kan uppfatta allt fel, men det tror jag verkligen inte.

Däremot vågar hon nog inte gå fram till mig och prata, så jag känner väl att jag får göra det. Hur gör man det på bästa sätt? Känns lite smått creepy att gå fram mitt under passet. Vad ska man säga, vad är en bra första konversation?

Det är väldigt mycket folk på gymmet, så känns som att mycket uppmärksamhet hade riktats mot oss om jag började prata med henne, men det är inte ett problem egentligen.

Hur gör jag på bästa sätt, kan jag tolka henne fel?

• Svar på tråden Flörta på gym
  • Anonym (Gudet)
    Piraten2000 skrev 2024-11-21 19:54:06 följande:
    Jag får ju såklart göra det, men i min uppfattning så är det inte så normativt.
    Precis. Och att ragga/flirta är att gör något som går utanför det normala, för att visa att man är intresserad. 
  • Anonym (Gudet)
    PH76 skrev 2024-11-23 23:41:18 följande:

Det är helt naturligt att prata med folk på gymmet, jag gör det hela tiden.

Jag tränar inte på gym, men min man gör det och han har flera där som han småpratar med, alltså folk han träffat där eftersom de tränar på samma tid vecka efter vecka. 
  • PH76
    Anonym (Gudet) skrev 2024-11-24 08:21:35 följande:
    Jag tränar inte på gym, men min man gör det och han har flera där som han småpratar med, alltså folk han träffat där eftersom de tränar på samma tid vecka efter vecka. 
    Precis, många har man ju tränat samtidigt som i flera år. Det blir lite som en arbetsplats.
  • Anonym (Våga och vinn)

Testa med att stöna högt när du tränar. Maxa i bänk och skrik samtidigt "Aaaaaaaaahhhhhhhh....ööööööööh".

Då får du uppmärksamhet.

• Anonym (Hantelknäckaren)
    Anonym (Skottestolpe) skrev 2024-11-24 07:50:26 följande:
    Du har inte tänkt på att dessa gym finns pga:
    1) kvinnor som vill kunna träna utan sliskiga mäns blickar, kommentarer, frågor om de ska ?hjälpa till??
    2) kvinnor som inte får träna och visa håret exempelvis av religiösa skäl?
    3) kvinnor som vill kunna träna och det är städat, vikter inte ligger huller om buller, och de slipper högljudda stökiga ungdomsgäng?

men absolut är det kvinnorna som är lättkränkta. männen menar ju inte att bete sig illa..
     Ovanstående citat är ju mycket mer romantik-dödande än  det nedanstående. Skall allt i samhället inrättas efter att vissa kvinnor är extremt lättkränkta ?
    Anonym (Våga och vinn) skrev 2024-11-24 16:50:05 följande:

Testa med att stöna högt när du tränar. Maxa i bänk och skrik samtidigt "Aaaaaaaaahhhhhhhh....ööööööööh".

Då får du uppmärksamhet.

• Anonym (Skottestolpe)
    Anonym (Hantelknäckaren) skrev 2024-11-24 17:38:20 följande:
     Ovanstående citat är ju mycket mer romantik-dödande än  det nedanstående. Skall allt i samhället inrättas efter att vissa kvinnor är extremt lättkränkta ?
    Anonym (Våga och vinn) skrev 2024-11-24 16:50:05 följande:

Då får du uppmärksamhet.

romantikdödande? jag går till gymmet för att hålla mig frisk och stark trots kontorsjobb. Jag går inte dit för att varken bli snygg för en man eller försöka bli raggad på av en man.

är det så svårt att förstå? Det handlar inte om att vara romantikdödare eller att vara lättkränkt. menar du på riktigt att det är för mycket begärt att män ska ge blanka fan i mig på gymmet? pajas
  • Anonym (Nej tack)

Hade verkligen inte uppskattat det. Varför störa en människa som är fullt fokuserad på sin träning undrar man.

Kommer aldrig att förstå varför vissa män väljer så uppenbart olämpliga platser att stöta på kvinnor när det redan finns hundratals olika sociala mötesplatåer som är till för just detta. Vittnar om en låg social kompetens.

• Anonym (Våga och vinn)
    Anonym (Nej tack) skrev 2024-11-24 23:08:29 följande:

Hade verkligen inte uppskattat det. Varför störa en människa som är fullt fokuserad på sin träning undrar man.

Kommer aldrig att förstå varför vissa män väljer så uppenbart olämpliga platser att stöta på kvinnor när det redan finns hundratals olika sociala mötesplatåer som är till för just detta. Vittnar om en låg social kompetens.

Men en vanligt trevlig kommentar då? Är det för mycket?
  • Anonym (Maria)

Det är ett big No No 

• Aliona

Vänta med att flirta eller ragga tills du är mer säker på att det är välkommet. En hel del tjejer vill absolut inte få uppmärksamhet på gymet, men en del tycker att det är trevligt. Du får på ett väldigt försiktigt sätt testa vattnet helt enkelt. Börja med att bara säga hej när ni ses. Notera hur hon svarar, om hon vänder bort blicken, säger ett kort och torrt hej tillbaka, om hon möter din blick, ler, säger något mer än hej tillbaka. Om det är något av de två första så gör du inte mer. Om hon ler och möter blicken så lämna det där men senare kan du säga något mer när du har chansen - fast inget raggande än. När ni har tilltalat varandra ett antal gånger, och hon varje gång tittar på dig och ser glad ut, kan du försöka få det till ett längre samtal. Notera också om hon någon gång är den som säger något först eller fortsätter samtalet. Notera om hon har flirtig blick, mimik eller kroppsspråk. När du fått tillräckligt med signaler kan du gå mer och mer över till flirtande och fråga om hon vill ta en fina efter gymet eller något, men om hon inte ger gensvar på vanliga hälsningar och kommentarer så låt det stanna vid att hälsa på henne. Vad du än gör, var försiktig med komplimanger till du verkligen uppfattar att det skulle vara välkommet. 

• Aliona
    Anonym (Nej tack) skrev 2024-11-24 23:08:29 följande:

Jag är som du och vill absolut inte bli uppraggad på gymet eller ens bli störd, men alla är inte som vi. Med lite social kompetens märker man om någon är pigg på kontakt eller är fokuserad på träningen. 
Svar på tråden Flörta på gym