• Anonym (Undrande)

Gravid eller ej?

Vet att detta ämne kommit på tal så många gånger. Men De är ju något som verkar förekomma för många. 

Att uppleva Fantom sparkar!

för mig så har fantom sparkarna börjat få ett ?sammanhang?. har även molande värk Som inte har något sammanhang med min cykel. ja jag får mens men den är ej som den brukar vara, dessutom kan de förekomma att man blöder i en graviditet. 

Om jag nu skulle vara gravid så borde det vara efter v16, fantom sparkarna började för några veckor sedan. Och ja jag har tagit grav-test men de visar neg.

dock ju längre in i graviditeten man kommer så sjunger HCG niviåerna. så då kanske de inte är konstigt om de inte visar positivt? 

Vad tycker ni? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Gravid eller ej?
  • Anonym (W)

I v16 är hcg-nivån 13300-254000 (varierar alltså från graviditet till graviditet). Graviditetstest plockar upp hcg-nivåer från 10-25 beroende på test. Så nej, att hcg nivåerna skulle vara för låga för att ge positivt test stämmer inte. Man får positivt graviditetstest genom hela graviditeten. 

Fantomsparkar är väl inget ovanligt. Har själv haft det och jag vet till 100% att jag inte var gravid.

Om du ändå tror du är gravid så gå och gör ultraljud. Vänd dig privat om de inte tar emot dig i vanliga vården. Det finns väl några få fall där folk inte visste att de var gravida för testerna visat negativt, de utsöndrade inte hcg i urinet.

Svar på tråden Gravid eller ej?