Anonym (Det är okej) skrev 2023-12-12 09:39:06 följande:
TS! Blir så beklämd av alla oempatiska svar du fått för det märks verkligen på dina inlägg hur pressad och slutkörd du är. Jag har varit där du är och vet du, det är okej att inte orka! Det är okej att inte vara en superpräktig familjelivsmamma som kan rodda bebisar och sjuka småbarn. Människor är olika, barn är olika, livssituationer är olika. Man har olika förutsättningar för att klara av påfrestningar i livet och det är HELT OKEJ ATT inte orka i din situation. Det önskade jag att någon sa till mig när jag var där du är. Och vet du vad mer jag önskar att någon sa? Gör det som krävs för att ni ska ta er igenom den här svåra tiden. Sjukskriv dig en vecka, då har pappan rätt att vara föräldraledig om bebisen är under 8 månader och ta vab om den är äldre. Den veckan hjälps ni åt och fokuserar på din återhämtning. Sen känner du efter och går till läkare som får sjukskriva dig ett par veckor till om det behövs. Du behöver hjälp. Du behöver stöd. Du behöver återhämtning. Gör inte som jag gjorde, kämpade på trots att det egentligen inte gick för vet du vad som hände? När jag hade lyckats hålla ihop mig hela föräldraledigheten så kollapsade jag totalt och nu två år senare är jag fortfarande så kämpar jag fortfarande med att komma tillbaka. Dina barn behöver en fungerande och hyfsat välmående mamma och du förtjänar att också att må bra, gör det som krävs för att du ska kunna göra det!

tack. Får tårar i ögonen. Sånt tack. Ligger på kvällarna och försöker planera kommande dag så barnen ska få det så bra jag bara kan, så jag är är verkligen trött.
Fått så mkt råd om att låta det äldre barnet läsa eller leka, men mitt äldre är så energiskt. Leka kan vips bli barn som står och tränar hoppsnurrar i fåtöljen, trots att barnet 30 min innan suttit och hostat. Minsta energikänsla ger fullt ös.
Men tack för dina ord.