16 åring som inte vill till pappa.
Min dotter vill numer inte vara hos sin pappa mer än helger. Hennes pappa däremot anser att hon ska fortsätta som tidigare. Från förra året så gick han med på att hon skulle komma på onsdagen istället för måndag. En anledning till att han då tyckte det var ok var för att han då precis träffat en tjej.
Iaf så igår så skulle hon ju då egentligen till pappa men hon ville stanna tills idag och hon skrev till honom om det. Vilket ju inte var populärt då han sen ringde till henne och var sur och påstod att det var jag som sagt till henne att hon skulle stanna en dag extra hos mig samt att hon själv inte har nåt att säga till om utan att det är han och jag som ska bestämma detta.
Själv anser jag att jag kan inte tvinga henne till sin pappa när hon är såpass gammal och det är ju inte så att jag hindrar henne att träffa, vara hos honom. Dessutom så åkte hon ju faktiskt till honom idag som hon hade sagt till honom.
Han skrev både till mig och henne senare på kvällen och frågade när hon kom. Imorses frågade han varför hon inte kom igår.
Dotter är arg och ledsen på sin pappa som inte kan lyssna eller förstå och inte låter henne få bestämma själv. Han säger dessutom till henne att det är min sida som ser till att hon inte vill vara hos honom. Så fort det är nåt som inte är som han vill så skyller han på andra eller så straffar han henne med att ta ifrån henne hennes saker etc.
Sagt till dotter att prata med kurator i skolan. Pappa ser till att dotter mår dåligt utan att inse att han själv gör fel.