• Morotslera

Hjälp mig hitta vänner...vägar?

Var hittar jag vänner som vuxen? Blir fasen galen snart. Jag önskar mig genuina vänner men hur ska jag kunna få till detta? Arbetslös men ska börja praktik efter jul förhoppningsvis. Har ni tips på nätet, annat, vad som? Folk här? Runt intressen? Inga creepy män som efterfrågar sex tack.

• Svar på tråden Hjälp mig hitta vänner...vägar?
  • Anonym (Vänner sökes)
    www.aftonbladet.se/kultur/a/ab9ap4/vanner-sokes-i-svt-hyllas-av-eric-rosen

Hej Morotslera!

Jag såg din fina text och tänkte att du skulle ha nytta av den här filmen.

Gustav Ahlgren ville göra en film om vänskap och satte ut en annons. Han fick hundratals svar. Du är INTE ensam om att vara ensam. 

Ifall du ska träffa folk från nätet och har svårt att känna av om du trivs eller inte så kan du alltid skriva att du vill att jag ska skriva. Jag har massor av tips, men det tar nog lång tid innan jag själv vågar gå på blinddejt med en kompis igen.

Egentligen ska jag inte vara här, men vill uppmuntra dig och alla andra som är vuxna och söker nya vänner. Det är väldigt modigt! 
  • Anonym

Gå med i en förening
    Anmäl dig till en lätt kurs på något studieförbund
    Börja sjunga i kör
    Gå med i ett politiskt parti
    Bli aktiv i en församling

Sök dig till sammanhang där det finns folk

• MsM84

Försök hitta någon träning eller förening där man kommer  mer i kontakt med folk? Crossfit? Kurs på ett gym? Prova föreningen ladies circle - finns över hela landet för dig under 45.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Vänner sökes)

Det finns singelresor! 

• ODuracell

Hade jag försökt få vänner så hade jag anmält mig i att gå med i någon slags grupp där folk har samma intressen eller kanske t.ex. en lagsport.

Det finns nog säkert massa slags saker, det gäller bara att vara intresserad av nåt.

Själv är jag lite i samma sits, är dock väldigt bekväm i mitt egna sällskap och har draget av en ensamvarg även om jag en gång i tiden hade massvis med vänner så klarar jag mig själv bra.

Om du är flitig så kan du ju även försöka starta ett eget företag ihop med någon, då får man ju även någon o dela intresse med om det är något nischat o förhoppningsvis växer företaget.

• ODuracell
    ODuracell skrev 2023-10-17 17:59:46 följande:

Hade jag försökt få vänner så hade jag anmält mig i att gå med i någon slags grupp där folk har samma intressen eller kanske t.ex. en lagsport.

Det finns nog säkert massa slags saker, det gäller bara att vara intresserad av nåt.

Själv är jag lite i samma sits, är dock väldigt bekväm i mitt egna sällskap och har draget av en ensamvarg även om jag en gång i tiden hade massvis med vänner så klarar jag mig själv bra.

Om du är flitig så kan du ju även försöka starta ett eget företag ihop med någon, då får man ju även någon o dela intresse med om det är något nischat o förhoppningsvis växer företaget.

Min dröm t.ex. är att någon gång få en familj, gå med i ett jaktlag, en fäktklubb, en hantverksklubb och starta ett företag inom arkitektur och inredning.

Så länge du har intressen så borde det ju inte vara så svårt! Glad

Svar på tråden Hjälp mig hitta vänner...vägar?