• Cali98

Är detta positivt? Spökstreck?

Hej, hoppas det är ok att ställa frågan.

Jag har bim-5 idag och tog precis ett test nu imorse. Vet inte om jag inbillar mig nu för det är ju tidigt att testa, men tycker att det ser ut som ett svagt positivt? Väntan är ju verkligen olidlig.. 

Har haft små stick och molande värk till och från i ca en vecka, och jag brukar aldrig ha mensvärk förutom 1&2a dagen på mensen. Mår också lite smått illa hela tiden. Kanske bara hoppas för mycket.

• Svar på tråden Är detta positivt? Spökstreck?
  • Anonym (J)

Tycker också att man ser ett svagt streck! Testa igen om 2 dagar för säkerhets skull, men tror att det är positivt 😄 grattis!

• svansmamman

Jag tycker nog att det ser positivt ut, men jag avskyr dessa test då de tenderar att göra en mer förvirrad än att ge klarhet. Jag har lite svårt att bedöma strecket på bilden, men av vad jag kan se ser det ut att vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen - vilket innebär positivt så länge det drar åt blått och inte grått (jag har däremot aldrig upplevt att dessa tester ger breda och jämna gråa streck som är spök, utan är det spök är de ojämna i färgen och/eller smala). Jag skulle säga att det bästa är att vänta ett par dagar och testa med digitalt istället. 

Det du känt i ca en veckas tid lär däremot inte vara kopplat till en eventuell graviditet. Det är gravidhormon som ger både symptom och positivt test. Om du haft gravidsymptom i nästan en vecka skulle strecket vara bra mycket starkare än sådär. 

Jag hoppas utfallet blir vad än du önskar! ❤️

• Cali98

Tack för era svar! Ska vänta tills helgen och ta ett nytt test. ❤️

Jag hade också en annorlunda blödning sist jag hade ?mens?, den var 5 dagar sen och blödde bara 3 dagar istället för 5-6 som normalt.. Det gav mig också lite hopp, är så otålig!

Svar på tråden Är detta positivt? Spökstreck?