Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 16:44:32 följande:
Fantastiskt att du genom att läsa ett stycke av en lång tråd kan bilda dig en åsikt.
Var hittar du att jag eller min man skulle ha smusslat? Är det bara något du antagit efter att ha läst ett inlägg?
Sen undrar jag verkligen över vilka Vi är? Är ni en grupp eller menar du samtliga kvinnor kanske? att jag inte behöver
Nu vet jag ju att jag inte ingår i din grupp utan tillhör Dom andra, de som lever ett vanligt liv med allt vad detta innebär. Vi som försöker att få ihop vardagen trots att det finns de som hela tiden saboterar genom sina elakheter.
Att välja Anonym som nic här på ett anonymt forum visar på vad du prioriterar. Till skillnad från dig skulle jag kunna skicka vad jag skrivit till min mans fd. utan att skämmas. Nu gör jag inte det eftersom jag hoppas att hon tillslut ser ljuset och att jag inte behöver göra detta.
Men tillslut när min man inte orkar ta emot elakheterna längre kommer jag att göra det.
Du tycker att jag slösar med utrymmet på servern. Då är du faktiskt lika elak som min mans fd som anser att han inte är värd att andas samma luft som sina barn.
Vad skulle ditt brev till henne ha för syfte?
Hon vet ju redan att ni var tillsammans under deras förhållande så varför skriva och berätta om något hon redan vet?
Vad skulle ändras av det?
Din man var otrogen mot henne, om hon var det eller ej mot honom vet vi inte men även om hon var det kunde vem som helst att ha avslutat förhållandet, nu var det hon som gjorde det men kunde lika gärna ha varit din man.
Vem som helst hade kunnat ta första steget men tog hon det.
Men det var väl jättebra då för er att hon gjorde det så ni kunde berätta för alla att ni var ett par.
Han kunde ha gjort det tidigare och även hon hade kunnat göra det tidigare men bägge verkar ha velat att vänta, kanske för barnens skull.
Men det verkar som om din man verkar vara irriterad över att hon tog det beslutet och blev först, varför? hade han velat vara den som tog beslutet först hade han ju kunnat vara det.
Du verkar tycka att hon skulle ha lagt korten på bordet men varför bara hon och inte din man? varför kunde inte han ha gjort det?
Du verkar skuldbelägga hans ex fru mer än din man för att dom levde ihop trots att förhållandet inte var bra och också lägga mer skuld på hennes möjliga otrohet än din mans, varför?
Vad menar du att ett brev till henne skulle vara bra för?
Vad skulle ändras av det? du tror väl inte att det skulle göra något bättre?