• Anonym (Ber inte om ursäkt)

Brev till min älskares hustru

Förstår att du tänker mycket nu. Känslorna trängs med förnuftet och du undrar, "Hur kunde det bli så här'?" 
    Kanske är du uppfylld av ilska och besvikelse. Ja, jag förstår nog lite av vad du känner. 
    Jag och din man blev förälskade, inledde ett förhållande och du har absolut ingen skuld till detta. När du och din man möttes var ni unga och kära. Ni gifte er, bildade familj och levde ett bra liv tillsammans fram tills jag kom in i bilden.

Vi kunde inte motstå våra känslor, givetvis försökte vi men de blev tillslut oss övermäktigt och när första steget tagits var det omöjligt att stoppa.  
    Vi har försökt att avsluta många gånger men det slutar alltid med att vi inte kan hålla oss från varandra. 
    Jag är inte stolt över vad vi gjort. Har under dessa år haft både samvetskval och ångest över situationen därför är jag idag lättad över att du äntligen fått veta. 

Jag älskar din man

• Svar på tråden Brev till min älskares hustru
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 16:44:32 följande:
    Fantastiskt att du genom att läsa ett stycke av en lång tråd kan bilda dig en åsikt. 
    Var hittar du att jag eller min man skulle ha smusslat? Är det bara något du antagit efter att ha läst ett inlägg?

Sen undrar jag verkligen över vilka Vi är? Är ni en grupp eller menar du samtliga kvinnor kanske? att jag inte behöver 

Nu vet jag ju att jag inte ingår i din grupp utan tillhör Dom andra, de som lever ett vanligt liv med allt vad detta innebär. Vi som försöker att få ihop vardagen trots att det finns de som hela tiden saboterar genom sina elakheter.

Att välja Anonym som nic här på ett anonymt forum visar på vad du prioriterar. Till skillnad från dig skulle jag kunna skicka vad jag skrivit till min mans fd. utan att skämmas. Nu gör jag inte det eftersom jag hoppas att hon tillslut ser ljuset och att jag inte behöver göra detta. 

Men tillslut när min man inte orkar ta emot elakheterna längre kommer jag att göra det.

Du tycker att jag slösar med utrymmet på servern.  Då är du faktiskt lika elak som min mans fd som anser att han inte är värd att andas samma luft som sina barn.
    Bara den lilla detaljen du missar, du är precis lika... anonym!
    Anonym skrev 2025-03-04 16:56:37 följande:
    Bara den lilla detaljen du missar, du är precis lika... anonym!
    Fantastiskt att du upptäckt detta, Skillnaden ligger i att jag står för vad jag skriver och skulle lika gärna kunna skriva ett brev undertecknat med mitt namn. Skulle du kunna det ?
    Anonym (Korkad) skrev 2025-03-04 16:21:01 följande:
    Varför kunde inte han separera?
    Han försökte men övertalades hela tiden av henne att stanna för barnens skull. 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 16:44:32 följande:
    Fantastiskt att du genom att läsa ett stycke av en lång tråd kan bilda dig en åsikt. 
    Var hittar du att jag eller min man skulle ha smusslat? Är det bara något du antagit efter att ha läst ett inlägg?

Sen undrar jag verkligen över vilka Vi är? Är ni en grupp eller menar du samtliga kvinnor kanske? att jag inte behöver 

Nu vet jag ju att jag inte ingår i din grupp utan tillhör Dom andra, de som lever ett vanligt liv med allt vad detta innebär. Vi som försöker att få ihop vardagen trots att det finns de som hela tiden saboterar genom sina elakheter.

Att välja Anonym som nic här på ett anonymt forum visar på vad du prioriterar. Till skillnad från dig skulle jag kunna skicka vad jag skrivit till min mans fd. utan att skämmas. Nu gör jag inte det eftersom jag hoppas att hon tillslut ser ljuset och att jag inte behöver göra detta. 

Men tillslut när min man inte orkar ta emot elakheterna längre kommer jag att göra det.

Du tycker att jag slösar med utrymmet på servern.  Då är du faktiskt lika elak som min mans fd som anser att han inte är värd att andas samma luft som sina barn.
    Vad skulle ditt brev till henne ha för syfte?
    Hon vet ju redan att ni var tillsammans under deras förhållande så varför skriva och berätta om något hon redan vet?
    Vad skulle ändras av det?
    Din man var otrogen mot henne, om hon var det eller ej mot honom vet vi inte men även om hon var det kunde vem som helst att ha avslutat förhållandet, nu var det hon som gjorde det men kunde lika gärna ha varit din man.
    Vem som helst hade kunnat ta första steget men tog hon det.
    Men det var väl jättebra då för er att hon gjorde det så ni kunde berätta för alla att ni var ett par.
    Han kunde ha gjort det tidigare och även hon hade kunnat göra det tidigare men bägge verkar ha velat att vänta, kanske för barnens skull.
    Men det verkar som om din man verkar vara irriterad över att hon tog det beslutet och blev först, varför? hade han velat vara den som tog beslutet först hade han ju kunnat vara det.
    Du verkar tycka att hon skulle ha lagt korten på bordet men varför bara hon och inte din man? varför kunde inte han ha gjort det?
    Du verkar skuldbelägga hans ex fru mer än din man för att dom levde ihop trots att förhållandet inte var bra och också lägga mer skuld på hennes möjliga otrohet än din mans, varför?

Vad menar du att ett brev till henne skulle vara bra för?
    Vad skulle ändras av det? du tror väl inte att det skulle göra något bättre?
    Anonym (Varför?) skrev 2025-03-04 17:07:41 följande:
    Vad skulle ditt brev till henne ha för syfte?
    Hon vet ju redan att ni var tillsammans under deras förhållande så varför skriva och berätta om något hon redan vet?
    Vad skulle ändras av det?
    Din man var otrogen mot henne, om hon var det eller ej mot honom vet vi inte men även om hon var det kunde vem som helst att ha avslutat förhållandet, nu var det hon som gjorde det men kunde lika gärna ha varit din man.
    Vem som helst hade kunnat ta första steget men tog hon det.
    Men det var väl jättebra då för er att hon gjorde det så ni kunde berätta för alla att ni var ett par.
    Han kunde ha gjort det tidigare och även hon hade kunnat göra det tidigare men bägge verkar ha velat att vänta, kanske för barnens skull.
    Men det verkar som om din man verkar vara irriterad över att hon tog det beslutet och blev först, varför? hade han velat vara den som tog beslutet först hade han ju kunnat vara det.
    Du verkar tycka att hon skulle ha lagt korten på bordet men varför bara hon och inte din man? varför kunde inte han ha gjort det?
    Du verkar skuldbelägga hans ex fru mer än din man för att dom levde ihop trots att förhållandet inte var bra och också lägga mer skuld på hennes möjliga otrohet än din mans, varför?

Vad menar du att ett brev till henne skulle vara bra för?
    Vad skulle ändras av det? du tror väl inte att det skulle göra något bättre?
    Om du inte förstår detta, kanske du skulle läsa hela tråden. 

Jag skulle kunna skriva detta som ett brev till henne. Om det skulle göra någon som helst skillnad vet jag inte men tillslut kanske jag ändå gör det bara för att känna att jag gjort något.

Har hittills hållit mig väldigt i skymundan och inte lagt mig i deras konflikter.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:13:48 följande:
    Om du inte förstår detta, kanske du skulle läsa hela tråden. 

Jag skulle kunna skriva detta som ett brev till henne. Om det skulle göra någon som helst skillnad vet jag inte men tillslut kanske jag ändå gör det bara för att känna att jag gjort något.

Har hittills hållit mig väldigt i skymundan och inte lagt mig i deras konflikter.
    Så vad är syftet?
    Vad är det du skulle få gjort menar du?
    Att du vill berätta för henne om din och din mans kärlek när dom fortfarande var gifta? Men det vet hon ju redan.
    Både din man och exfru hade kunnat ta första steget till separation nu gjorde hon det, vad är problemet?
    Förstår att du hade velat att han gjort det tidigare men är det som det är.
    Så vad är det du ska känna att får gjort genom att skriva till henne?
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:07:22 följande:
    Han försökte men övertalades hela tiden av henne att stanna för barnens skull. 
    Förstår att det är jobbigt, samtidigt var det ju hans ansvar att stå på sig. Ingen kan tvinga någon att stanna kvar.
  • Goneril
    Anonym (Frun) skrev 2023-09-09 13:58:04 följande:

Brev till min mans älskarinna

Hej!
    Du är inte den första och inte den sista. Njut så länge det varar. Jag och min man har ett gott liv tillsammans och du är bara en parentes i vår tillvaro. Våra barn har sin pappa i hemmet och vi har fina semestrar, familjehögtider och ja, även sex tillsammans. 

Ha det gott
    Frun

Exakt. Älskarinnan tror att hon är den enda i den rollen, men det är hon högst sannolikt inte. Den här mannen gillar tryggheten i äktenskapet, det sociala livet och är inte beredd att ge upp sin bekvämlighet, men adrenalinkickarna behöver han. En vacker älskarinna med tjockt glänsande hår ner till höfterna, mätress sa man förr, väntar nu i vacker urringad klänning, klackskor och med proffsmejk.Hon hälsar välkommen redan i hallen, svagt illuminerad av Tiffanylampor, där hon bjuder på årgångschampagne i Nobelglas som inledning på supén, ostron och sjötunga Walevska. Mer champagne och en vilostund på divanen ... Albinionis Adagio strömmar genom våningen, bordet dukat med Rosenthalporslin. "Så underbart som jag har det med dig har jag inte haft det med någon"  säger mannen och ringer efter en taxi. Som av en händelse låter mannen en litet presentask, vackert inslagen, hamna på det antika hallbordet.                                                                                                                                                                    Den svettiga hustrun i mysbrallor har just  tagit sig ur tvättstugan och skäller på alla för att de strör sina ägodelar runt sig. Det blev ingen hårtvätt och ingen träning i dag heller för barnen ligger i förkylning och kräver passning.                                                                                                                                                                      Det finns säkert flera vackra väntande damer så det gäller att mannen har koll på sin mobilkalender och har övertid tillräckligt ofta. Tja,  vad kan man säga, är alla nöjda så kan detta fortgå i decennier. Mannen bör ju förstås vara rik för att kompensera för tilltagande tunnhårighet och fetmande mage. Damerna byts ut på löpande band, i samma takt som rynkorna infinner sig, för att inte tala om celluliterna.
    Anonym (Varför?) skrev 2025-03-04 17:21:43 följande:
    Så vad är syftet?
    Vad är det du skulle få gjort menar du?
    Att du vill berätta för henne om din och din mans kärlek när dom fortfarande var gifta? Men det vet hon ju redan.
    Både din man och exfru hade kunnat ta första steget till separation nu gjorde hon det, vad är problemet?
    Förstår att du hade velat att han gjort det tidigare men är det som det är.
    Så vad är det du ska känna att får gjort genom att skriva till henne?
    Du har inte läst tråden.
    Goneril skrev 2025-03-04 17:27:07 följande:
    Exakt. Älskarinnan tror att hon är den enda i den rollen, men det är hon högst sannolikt inte. Den här mannen gillar tryggheten i äktenskapet, det sociala livet och är inte beredd att ge upp sin bekvämlighet, men adrenalinkickarna behöver han. En vacker älskarinna med tjockt glänsande hår ner till höfterna, mätress sa man förr, väntar nu i vacker urringad klänning, klackskor och med proffsmejk.Hon hälsar välkommen redan i hallen, svagt illuminerad av Tiffanylampor, där hon bjuder på årgångschampagne i Nobelglas som inledning på supén, ostron och sjötunga Walevska. Mer champagne och en vilostund på divanen ... Albinionis Adagio strömmar genom våningen, bordet dukat med Rosenthalporslin. "Så underbart som jag har det med dig har jag inte haft det med någon"  säger mannen och ringer efter en taxi. Som av en händelse låter mannen en litet presentask, vackert inslagen, hamna på det antika hallbordet.                                                                                                                                                                    Den svettiga hustrun i mysbrallor har just  tagit sig ur tvättstugan och skäller på alla för att de strör sina ägodelar runt sig. Det blev ingen hårtvätt och ingen träning i dag heller för barnen ligger i förkylning och kräver passning.                                                                                                                                                                      Det finns säkert flera vackra väntande damer så det gäller att mannen har koll på sin mobilkalender och har övertid tillräckligt ofta. Tja,  vad kan man säga, är alla nöjda så kan detta fortgå i decennier. Mannen bör ju förstås vara rik för att kompensera för tilltagande tunnhårighet och fetmande mage. Damerna byts ut på löpande band, i samma takt som rynkorna infinner sig, för att inte tala om celluliterna.
    Förstår inte vad detta har med min tråd att göra ?  Om ni vill ha en egen diskussion kring detta detta kanske ni skulle ta chansen och starta en egen tråd.

Era fantasier har ingenting med mitt brev att göra.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:55:31 följande:
    Du har inte läst tråden.
    Men du svarar ju inte på frågan.
    Då låter det tyvärr som du har ett behov att berätta för henne att du och hennes dåvarande man älskade varandra så mycket medans dom fortfarande var ett par. 
    Nu vet hon att ni var ett par så det verkar då vara ett behov hos dig att berätta det för henne mer än det ger något som du får gjort, alltså till ingen nytta för något.
    Han kunde ha lämnat henne men gjorde inte det och han verkar vara irriterad på att hon tog beslutet att lämna honom, det verkar som att han inte räknade med att hon skulle göra det.
    Du får heller inte veta hur länge han hade stannat hos henne innan han tog steget och lämnade henne, vilket ju du aldrig kommer att få veta.
    Du kanske hade fått vara älskarinna i flera år. Han lämnade inte henne för dig
    så då behöver du minsann skriva till henne.

Men nu är du och han ett par så släpp henne nu och var glad att det är ni.
    Du ska inte lägga dig i deras relation  som dom behöver ha för barnen, om du lägger dig i blir det bara värre för honom och troligtvis tycker inte han att du ska skriva till henne, varför skulle han vilja att du lägger dig i, de flesta brukar vilja ha sina strider och klara det själv.
    Han kanske tom skulle bli arg om du skrev till henne.
    Låt honom ta striden med exfrun.
    Var nöjd med att du har honom och att det är ni.
  • Anonym (Njorå)

Hej
    Skicka brevet.
    Det finns inget som blir sämre av sanningen. Lika bra att alla spelar med öppna kort.

• Anonym (Njorå)
    Anonym (F) skrev 2023-09-09 13:49:23 följande:

Bra där ts. Skicka brevet så frun har en chans att vara lycklig också, med någon annan, istället för att leva ett falskt liv!

Helt rätt

Det är fruns liv också. Det handlar inte bara om vad mannen och älskarinnan vill. Hon har rätt att ta beslut om sitt eget liv med alla fakta. Hon kanske är olycklig men stannar för att detvär tryggt eller för att hon tror att mannen älskar henne. Dags att hon får veta sanningen!
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:04:45 följande:
    Fantastiskt att du upptäckt detta, Skillnaden ligger i att jag står för vad jag skriver och skulle lika gärna kunna skriva ett brev undertecknat med mitt namn. Skulle du kunna det ?
    Gör det då!

Vem skulle jag skriva brev till menar du? Jag har inte knullat med någon upptagen man.
    Anonym (Varför?) skrev 2025-03-04 18:25:10 följande:
    Men du svarar ju inte på frågan.
    Då låter det tyvärr som du har ett behov att berätta för henne att du och hennes dåvarande man älskade varandra så mycket medans dom fortfarande var ett par. 
    Nu vet hon att ni var ett par så det verkar då vara ett behov hos dig att berätta det för henne mer än det ger något som du får gjort, alltså till ingen nytta för något.
    Han kunde ha lämnat henne men gjorde inte det och han verkar vara irriterad på att hon tog beslutet att lämna honom, det verkar som att han inte räknade med att hon skulle göra det.
    Du får heller inte veta hur länge han hade stannat hos henne innan han tog steget och lämnade henne, vilket ju du aldrig kommer att få veta.
    Du kanske hade fått vara älskarinna i flera år. Han lämnade inte henne för dig
    så då behöver du minsann skriva till henne.

Men nu är du och han ett par så släpp henne nu och var glad att det är ni.
    Du ska inte lägga dig i deras relation  som dom behöver ha för barnen, om du lägger dig i blir det bara värre för honom och troligtvis tycker inte han att du ska skriva till henne, varför skulle han vilja att du lägger dig i, de flesta brukar vilja ha sina strider och klara det själv.
    Han kanske tom skulle bli arg om du skrev till henne.
    Låt honom ta striden med exfrun.
    Var nöjd med att du har honom och att det är ni.
    Jag har hållit mig undan länge men det tar på mig att se hur detta tar på min man. Värst är alla lögner hon tutar i barnen, som han gång på gång måste bemöta. han blir så lessen och kommer till slut att knäckas av detta. Jag står vid han sida och håller honom under armarna men det verkar ju aldrig ta slut.

Kan inte för mitt liv förstå varför hon gör så här, det var ju trots allt hon som startade allt genom att först hoppa i säng med chefen och sen motsätta sig separation under en väldigt lång tid. Hon har hela tiden fått som hon vill och struntat i alla andra. 

Nu har jag sagt allt jag vill säga och hoppas att det kanske finns någon därute som får sig en tankeställare. 
    Anonym skrev 2025-03-04 18:43:26 följande:
    Gör det då!

Vem skulle jag skriva brev till menar du? Jag har inte knullat med någon upptagen man.
    Nej, men du kanske har någon i din närhet som sårat dig och din familj. Skriv ett brev och berätta vad du känner i stället för att gå på skribenter här på FL.
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 18:51:44 följande:
    Nej, men du kanske har någon i din närhet som sårat dig och din familj. Skriv ett brev och berätta vad du känner i stället för att gå på skribenter här på FL.
    Haha, nej jag har inga privata konflikter med någon.
    Jag är smart nog att se till att inte stöta mig med folk, liksom att jag inte ställer till det för andra.

Smaklösa relationer framför allt, undviker jag.

Hade oavsett inte skrivit något brev utan hade valt att ta det face to face. 
    Till skillnad från vissa så har jag stake nog att göra det.

Räkna inte med att han ska vara trogen mot dig bara, han har ju redan visat sin brist på moral.
  • Goneril
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:59:33 följande:
    Förstår inte vad detta har med min tråd att göra ?  Om ni vill ha en egen diskussion kring detta detta kanske ni skulle ta chansen och starta en egen tråd.

Era fantasier har ingenting med mitt brev att göra.
    Humor-koefficienten är inte hög på FL, må jag säga, om ens humor existerar här. Jag ville i raljerande ton tala om vad det handlar om egentligen. Jag vet. Jag led inte av att vara den i laméjumper och med skumpan kyld  eftersom jag är realist. Inte hade jag velat ha honom och hans later på heltid, endast en liten gyllene bubbla i vardagen. Jag träffade andra, hade kompisar och nätverk och gjorde karrär. En livspartner är nånting helt annat och han dök upp senare och där gäller förstås trohet.TS och mannen kommer aldrig att hamna i partnerskap för då de gjort det för längesen.                                                                                                                        Är en kvinna utnyttjad som tar rollen som älskarinna? Kanske, men hon kanske har andra ambitioner i livet, yrkeskarriär till exempel, och då räcker det att träda in  ett hemligt rum, säg en gång i månaden, där förväntningarna byggts på successivt.
  • molly50
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 18:48:41 följande:
    Jag har hållit mig undan länge men det tar på mig att se hur detta tar på min man. Värst är alla lögner hon tutar i barnen, som han gång på gång måste bemöta. han blir så lessen och kommer till slut att knäckas av detta. Jag står vid han sida och håller honom under armarna men det verkar ju aldrig ta slut.

Kan inte för mitt liv förstå varför hon gör så här, det var ju trots allt hon som startade allt genom att först hoppa i säng med chefen och sen motsätta sig separation under en väldigt lång tid. Hon har hela tiden fått som hon vill och struntat i alla andra. 

Nu har jag sagt allt jag vill säga och hoppas att det kanske finns någon därute som får sig en tankeställare. 
    Men även om hon var otrogen först så rättfärdigar väl inte det att han var otrogen mot henne,med dig?
    Två fel gör inte ett rätt. Så jag förstår inte varför du försvarar hans otrohet,men fördömer hennes?
    Är det bara för att ni råkade få känslor för varandra,men att hon var otrogen utan känslor inblandade?
    Då tycker jag,i så fall,att en otrohet med känslor inblandade är värre.

Sen kan jag hålla med om att det är helt fel att blanda in barnen i det hela.
    Men din man har ju,på ett sätt,själv försatt sig i den här situationen.
    Och det är han själv som måste försöka lösa det.
    Och han kommer inte att bli hjälpt av att du skickar det där brevet.
    Snarare tvärtom.
Svar på tråden Brev till min älskares hustru