Anonym (orolig mamma) skrev 2023-05-12 22:11:32 följande:
Min 13 åriga dotter blir utfryst
Ikväll när min dotter skickade och frågade en klasskompis om hon fick vara med dom när dom var ute...3 tjejer och 2 pojkar från klassen. Då fick dottern som svar att de ville vara själva. VA??? VAd är det som händer med dagens ungdomar???? Det har hänt förut också. Min dotter har ingen skillnad med vem hon umgås med! Hon är för snäll, säger bara ok. Vill inte säga emot, orkar inte käfta/bråka..En gång i vintras va en kompis sur på henne för att hon var för snäll!!!!
Vet snart inte vart jag ska vända mig. Kan skolan hjälpa med det som händer utanför skolan? Dottern vill inte att jag tar kontakt med kompisars föräldrar. Hon är rädd att dom ska reta henne sen, eller bli sur på henne!!!
Hon börjar i 7 an i höst, får hon problem med kompisskapet då.....
Snälla hjälp mig!
Lugna ner dig...
Vad tänker tjejer på i den åldern? Jo killar...
Så Tjejerna vill väl försöka ragga på killarna och då vill dom inte att din dotter ska vara med. Förmodligen för att de inte har samma intressen alls..
Och har hon inte det intresset att sminka upp sig och fåna sig bland killar så är det förmodligen bättre att hon inte råkar vara med...
Det du bevittnar, det är typ småtjejers narcissism.. Där dom håller på att leka om vilka som är populära och vilka som inte är det..
Och helst av allt borde du inte vilja, att hon ska bli lämnad ensam i ett rum själv med det där..
Se det som ett tillfälle där du kan uppmuntra din dotter till att träffa massa nya.. Eller kanske börja sminka sig och köpa nya kläder till henne så att hon får vara med när alla andra försöker leka "populär"..