Min sambo förstör mig
Hej! Jag har sedan några år tillbaka en sambo.
Han är huuur snäll som helst, och jag har aldrig någonsin varit så kär som jag var i honom till en början.
för ungefär ett år sedan köpte vi en valp ihop. Jag har aldrig någonsin varit lyckligare, jag växte upp och insåg meningen med livet samma sekund som jag fick hem den.
Eftersom min sambo arbetar långt bort om veckorna var/ är jag själv då, och fick sköta det mesta av uppfostran själv. Vilket funkade förvånansvärt bra, alla sa till mig att jag hade lyckats så bra och jag var verkligen stolt över vilka framsteg vi gjorde tillsammans, jag och hunden.
men min sambo gjorde inte annat än att motarbeta mig. jag sa till direkt vi började få problem i något med uppfostran, då det är viktigt att vi gör det på samma sätt. Han verkade inte alls ta mig seriöst, men höll med. sekunden efter gjorde han tvärtom emot hur jag sagt.
exempel: jag försökte lära valpen att inte hälsa på alla vi ser, så jag sa nej till alla som frågade om dom fick hälsa, berättat detta för min sambo, sekunden efter är vi hos hans kusin, det första han gör när vi kommer ur bilen är att koppla lös hunden så den får hälsa. Detta pågick läääänge. Jag känner mig inte hörd, han lyssnar inte på vad jag säger förens det är försent.
Som nu,
idag är detta ett superstort problem. Vår hund drar satan i kopplet när vi ser en person, för den vill hälsa. Konstigt va? När det är så husse låtit honom göra. Vilketsom, det har blivit ett sånt problem att jag (som är själv om veckorna) knappt kan gå ut och gå ensam med hunden, kan aldrig träffa vänner, gå på stan eller så. För vi kan inte längre passera människor.
Jag är just nu utan ekonomi, har ingen bil osv, och bor dumt till för att kunna åka någonstans utan bil, eller hitta ett jobb. Jag känner mig inlåst i en glasbubbla, där jag står och skriker och bankar, men ingen hör mig, ingen lyssnar. Jag håller på att bli galen. Allt detta pga min sambo. Jag får ofta utbrott, panikattacker och ångest då jag upplever att han inte lyssnar på mig, gör tvärtom sen lämnar mig med alla problem.
men jag kan inte lämna, jag kan inte hitta ett hem utan ekonomi, och kan inte hitta ett jobb utan en bil. Jag skulle Lämnat min sambo när hunden var liten, men såg inte vilket problem han skapade då. Idag kan jag heller inte vara ensam med hunden då den är för stark för mig, jag kan inte få bukt med problemet längre. jag behöver hjälp.
jag kan berätta samma sak för min sambo 10 gånger, han kommer ändå fråga om det senare som om jag aldrig nämnt något.
jag älskar verkligen min hund mest av allt, men funderar på omplacering pga hur min sambo förstört och motarbetat mig, och jag kan inte längre fixa problemet. jag vill inte ens leva längre, jag är så trött på att ingen hör eller lyssnar på mig.