Om Vårdcentralen skickar en till Akuten för kirugisk ingrepp
Hej,
om ens bokade tid på Vårdcentralen skickade iväg en till Akuten för att man skall opereras för att kirurgiska kliniken på Vårdcentral har stängt för dagen. Behöver man då betala extra till Akuten för besöket?
Jag har en eventuell faktura som inte har kommit ifrån Akuten och jag känner stress och ångest.
Kort historia: För en månad sedan bokade jag en tid hos Vårdcentralen. Jag fick beskedet att jag behövde gå ner till kirurgiska kliniken hos samma Vårdcentral. Men p.g.a att dem hade stängt för dagen, så fick jag åka till Akuten och genom gå operationen där.
Jag sov över en dag och jag ville betala för min tid. Men jag fick bekräftelse ifrån sköterskorna att jag skulle få en faktura. Eftersom jag har skyddad identitet och jag vet att brev brukar ibland krångla, försökte jag envisas med att vilja betala på en gång med bankkort, så behöver jag inte tänka mer på saken (jag bara visste att det skulle bli såhär).
Men jag kunde tydligen inte betala på plats och fick invänta på en faktura, helt enkelt.
Det var lite mer än en månad sedan och jag har fortfarande inte fått en faktura, även om det sades att det skulle gå ''några dagar''. Efter en vecka senare, så försökte jag ta kontakt och jag fick besked att ibland kan det bli förseningar och jag får vänta slutet av månaden. Det har gått sju månader efter ''sista månaden''. Och ingen faktura. Jag har hållit på i flera dagar med att ta kontakt och får bekräftelse att ''Om jag loggar in på 1177, så kan jag få mer information där på min inkorg, för att jag har skyddad identitet, kan man inte göra något via telefonsamtal''. Jag loggar in på 1177 och ser ingenting på min inkorg. Det har hunnit bli röda dagar, så jag får vänta en hel vecka.
Förde första, vansinnigt påfrestande, eftersom jag visste att det skulle bli såhär. För det andra: Vad gör jag?
För det tredje: I och för sig, eftersom det var Vårdcentralen som skickade iväg mig och jag hade redan betalat min bokade tid på receptionen. Om inte kirugiska kliniken hade stängt på Vårdcentralen, så hade jag inte behövt åka till Akuten, för en operation. D.v.s, det tillhör kanske med samma bokade besök = Man betalar trots allt en gång för sin bokade tid?
Jag kanske inte behöver betala?
Jag blir i alla fall helt stressad och har ångest för denna eventuella faktura som inte kommer och sedan hamnar man på hos inkasso/kronofogden och blir skyldig för extra kostnad för påminelse och allt.
HJÄLP!
Tack för svar!