• Anonym (Vän)

Är det något att anmäla till soc?

Min vän bor med man och tre barn i en tvåa. Jag har flera gånger frågat hur de står ut, men hon säger att de ändå mest sover där, annars är de hos sina föräldrar, på jobbet etc.

Skämtsamt frågade jag hur man ens lyckas få så många barn när alla sover i samma rum. Hon svarade att "barnen är så små att de ändå inte förstår vad de ser". Jag blev illa till mods, men frågade hur de ska göra när barnen är större... "Då får vi vara diskreta under täcket eller nåt". Verkade inte bekymra henne...

Det är flera dagar sen och jag kan inte släppa det. 

Skulle ni socanmäla? Att barnen inte förstår/kommer minnas tycker jag inte är en giltig ursäkt...

• Svar på tråden Är det något att anmäla till soc?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Vän) skrev 2022-11-26 17:26:34 följande:
    Eller så känner jag henne och vet att hon menade det precis som hon sa?
    Du känner ändå att du inte kan ta upp med henne att du tycker det olämpligt innan du anmäler (eller hänger ut hennelitr halvosnyggt på Familjeliv)?

Du är inte en så bra vän som du tror att du är.
  • Anonym (Vän)
    Anonym (Haha) skrev 2022-11-26 17:34:43 följande:
    Du känner ändå att du inte kan ta upp med henne att du tycker det olämpligt innan du anmäler (eller hänger ut hennelitr halvosnyggt på Familjeliv)?

Du är inte en så bra vän som du tror att du är.
    Jag ville ha andras syn på det innan jag gör varken det ena eller det andra.
    Inget här kan göra att någon kan räkna ut vem hon är och hon själv hänger inte här.

Men okej, om jag frågar och skulle få mina misstankar bekräftade, tycker du ändå att det är okej att barn ser på när föräldrarna har sex, bara för att de är för små för att förstå?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Vän) skrev 2022-11-26 17:54:12 följande:
    Jag ville ha andras syn på det innan jag gör varken det ena eller det andra.
    Inget här kan göra att någon kan räkna ut vem hon är och hon själv hänger inte här.

Men okej, om jag frågar och skulle få mina misstankar bekräftade, tycker du ändå att det är okej att barn ser på när föräldrarna har sex, bara för att de är för små för att förstå?

Jag tror helt enkelt inte att situationen du beskriver är möjlig att genomföra. En vaken 1,5-2-åring som ser sina föräldrar göra något som hen bara kan tolka som att leka runt i sängen utan att störa föräldrarna? 

Yeah right.

• Anonym (Oseriöst)

Tror din vän svarade lite med humor, har man sex med småbarn i rummet ser man till att det inte syns (eller hörs). Vaknar ett barn mitt i akten som är under tre år är det kanske inte konstigt att mamma eller pappa kommer fram nakna för att natta om, hur många småbarn ser inte sina föräldrar nakna? I samband med dusch, många sover nakna etc. Det kanske var så hon menade, att de förstår inte varför mamma/pappa är nakna och kommer från sängen (om de t.ex. sover i spjälsäng bredvid).

• Anonym (Soctanten)

Jamen ring och tala om att du känner någon som har för avsikt att ha sex i sin lägenhet. Det kommer att göra hela avdelningens dag!

• Aliona

Är ni så bra vänner som du säger och om du är orolig så pratar du naturligtvis med henne. Först och främst för att kolla att du verkligen har förstått rätt, och sen att du tycker att det är olämpligt. Att anmäla en sån här sak till soc är bara rent trams. 

• Anonym (Vän)
    Aliona skrev 2022-11-26 20:41:08 följande:

Är ni så bra vänner som du säger och om du är orolig så pratar du naturligtvis med henne. Först och främst för att kolla att du verkligen har förstått rätt, och sen att du tycker att det är olämpligt. Att anmäla en sån här sak till soc är bara rent trams. 

Du tycker alltså inte att det är olämpligt att ha sex helt öppet inför sina barn? Med tanke att det enligt dig är "rent trams"?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Vän) skrev 2022-11-26 20:43:36 följande:
    Du tycker alltså inte att det är olämpligt att ha sex helt öppet inför sina barn? Med tanke att det enligt dig är "rent trams"?

Saken är att du får det att låta som barn din vän typ radar upp sina barn i tripptrappstolar och sen har de sex framför dem.

Jag antar att detta inte är sitsen sin vän beskrev? För ja, det vore ett olämpliht beteende kan jag tycka.

Jag tänker som många andra i tråden att de lägger barnen , får dem att somna, och sen har sex en bit bort så gott det går i en tvåa. Men att om något barn vaknar så kan de ju då råka se dem. Och att drt händer väldigt många med småbarn, men kanske inte är något man vill råka ut för med en 10-åring.

• Anonym (Vän)
    Anonym (Haha) skrev 2022-11-26 20:50:54 följande:

Saken är att du får det att låta som barn din vän typ radar upp sina barn i tripptrappstolar och sen har de sex framför dem.

Jag antar att detta inte är sitsen sin vän beskrev? För ja, det vore ett olämpliht beteende kan jag tycka.

Jag tänker som många andra i tråden att de lägger barnen , får dem att somna, och sen har sex en bit bort så gott det går i en tvåa. Men att om något barn vaknar så kan de ju då råka se dem. Och att drt händer väldigt många med småbarn, men kanske inte är något man vill råka ut för med en 10-åring.

Jag får helt enkelt ta reda på vad hon menade.
  • Anonym (Hysteri)

Jag hade bekanta som bodde med 5 barn i en trea. Uppenbarligen hade de sex för det blev ju fler barn hela tiden. Minst 2 barn sov konstant i samma sovrum som föräldrarna. Men vet du vad? Jag anmälde inte dom. Hade inte en tanke på det faktiskt.

• Anonym (R)

Om det värsta som händer de barnen är att de råkar se sina föräldrar ha sex är det barn som har det väldigt bra, skulle jag säga. 

Historielöst. Förr bodde man hela familjen i ett rum. Tror inte de barnen böev traumatiserade, mer än av svält och fattigdom möjligen. 

• Aliona
    Anonym (Vän) skrev 2022-11-26 20:43:36 följande:
    Nej, men jag tycker att det är trams att vända sig till soc för en sån sak. Man ska kunna prata med sina vänner, även om sånt som är svårt. Man ska kunna uttrycka oro och omtanke, och även kritik om man tycker att någon i ens närhet gör något fel. Börja istället med att fråga vad hon faktiskt menar, och sen kan du ge din vänskapliga åsikt i frågan. 
  • Anonym (!)

Du frågade din vän skämtsamt så hon svarade förmodligen tillbaka skämtsamt och säkert med en viss ironi då hon troligen blev irriterad på dina kommentarer. 

• Anonym (!)
    Aliona skrev 2022-11-26 21:39:52 följande:
    Nej, men jag tycker att det är trams att vända sig till soc för en sån sak. Man ska kunna prata med sina vänner, även om sånt som är svårt. Man ska kunna uttrycka oro och omtanke, och även kritik om man tycker att någon i ens närhet gör något fel. Börja istället med att fråga vad hon faktiskt menar, och sen kan du ge din vänskapliga åsikt i frågan. 
    +1
Svar på tråden Är det något att anmäla till soc?