Hur länge ska man orka?
Har två barn som är 4 och 5 på heltid själv.
Fyra åringen har alltid haft svårt att sova, nattning kan ta mellan 1-4 timmar och vaknar under nätterna. Hen slåss mycket både mot storasyskonet och mig. Kan vara en sån ?enkel? grej som att äta mat eller att man måste sänka volymen på tv. Hen är energisk men positiv på förskolan, inget som de märker av. Det har varit såhär sedan hen var 1,5 år. Jag känner mig sämst, tänker hela tiden att det ska gå över snart och alla säger att det går över men när, storasyskonet var aldrig ens i närheten på den här nivån.
Ifrågasätter mitt eget föräldraskap, vad gör jag för fel. Jag försöker vara pedagogisk med ikväll gav jag upp och lämnade honom skrikandes för att gå ut på balkongen och andas några minuter. Har dåligt samvete över det och vet att det är fel.
Jag vet inte hur jag ska orka mer snart, både storasyskon och jag är helt drenerade på energi och storasyskonet tassar nästan på tå runt hen nu för tiden, underviker ibland att vara i samma rum pga oro för att hen ska bli arg. Har självklart tagit upp det här med BVC och de ser inget problem i det. Var där i våras, vi ska till ska om en vecka på 4 års kontroll.