• Anonym (Hej)

Saga, Siri, Ella, Elna, Svea?

Hej! Vi väntar en tjej och står mellan namnen Siri, Saga, Ella, Elna och Svea. Storebror har ett lite äldre namn på 4 bokstäver så det vill vi gärna att lillasyster får också. Vilket namn är sötast Och vad tycks om namnen? 

• Svar på tråden Saga, Siri, Ella, Elna, Svea?
  • Anonym (Pwpwpwpwp)

Min dotter heter Saga, så jag är lite partisk. Gillar Svea väldigt mycket också men var lite rädd att det skulle kunna misstolkas som nån nationalromantisk flört, säkert dumt tänkt men ändå. Siri gillar jag också, inte Ella och Elna så mycket dock. 

• Mortiscia80

Ella är min favorit :)

Saga är uttjatat vid det här laget, Siri har jag egentligen inget emot, Svea och Elna låter som gamla tanter.

• Anonym (A)

Gillar alla förslagen. Har själv en Siri. 

• Anonym (Nja...)

Saga, Siri och Ella är okej om än inga favoriter. Elna är en gammal tant och Svea en gammal surkärring så nej.

• Embla twopointoh

Jag tycker att både Ella och Saga är väldigt tråkiga eftersom de är så vanliga. Elna kommer att få sitt namn misstolkat till Ella, även om jag gillar Elna. Siri är fint, men jag tänker bara på en viss röststyrd programvara ... Svea är fint, ligger i tiden och inte så jättevanligt, så jag röstar på Svea.

Svar på tråden Saga, Siri, Ella, Elna, Svea?