• Sirtompatiger

Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?

Hej,
    helt ny här - så hoppas jag postat i rätt forum.

Jag har haft ett förhållande sedan i våras - vi träffades på jobbet - hon var gift - men valde mig.
    Allt gick hysteriskt fort, hon flyttade hem till mig mer eller mindre direkt.

Vi har haft makalöst kul - skrattat, rest och haft magiskt sex.
    Vi pratade om barn och förlovning och hon beställde ringar.

Vi flyttade till nytt hus och allt var frid och fröjd tills hon lämnade mig, men kom tbx efter en vecka, hon sa att hon behövde space.

Allt har varit bra tills igår då hon åkte till sin familj för att vara där över kvällen - fick sedan ett SMS att hon skulle vara borta hela helgen - sedan talades vi vid per telefon igår kväll där hon sa att hon trodde hon gjorde slut och skall hämta sina saker på söndag.
    Hon tycker jag är jobbig och rätt elak i sin ton i SMS - kruxet är att hon ville att jag skulle ta ner mina murar och berätta hur jag känner - men det blev fel det med.

Jag förstår ingenting, har inte hört av henne sedan igår kväll och inte hört mig jag heller.
    jag älskar kvinnan!
    Hur skall jag agera?

• Svar på tråden Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?
  • Anonym (Kluster)

Hon behöver inte ha en psykisk sjukdom. Det är inte heller någon som hävdat det. 

Hennes beteende är förvirrande för den som startat tråden. Han mår inte bättre av att hon ska hämta sina saker, sen lämnar hälften. Det är väldigt oansvarigt gjort. Trådstartaren trodde de hade unik passion, hon lekte. Han kan klara sig ganska oskadd om han står emot pussar och kramar som syftar till att fortsätta leken, medan hon förmodligen har ett större jobb framför sig som varit otrogen, skiljt sig och längtar efter barn, som hon med sitt beteende inte verkar mogen att ha. Jag tror inte att hon kommer att göra det jobbet. Antagligen en söt och charmig och väldigt emotionellt förvirrad tjej. 

• Anonym (y)
    Anonym (Kluster) skrev 2022-09-26 12:44:30 följande:

Hon behöver inte ha en psykisk sjukdom. Det är inte heller någon som hävdat det. 

Hennes beteende är förvirrande för den som startat tråden. Han mår inte bättre av att hon ska hämta sina saker, sen lämnar hälften. Det är väldigt oansvarigt gjort. Trådstartaren trodde de hade unik passion, hon lekte. Han kan klara sig ganska oskadd om han står emot pussar och kramar som syftar till att fortsätta leken, medan hon förmodligen har ett större jobb framför sig som varit otrogen, skiljt sig och längtar efter barn, som hon med sitt beteende inte verkar mogen att ha. Jag tror inte att hon kommer att göra det jobbet. Antagligen en söt och charmig och väldigt emotionellt förvirrad tjej. 

Det är flera som spekulerat i det i tråden, det är alltid så i såna här trådar. Man behöver inte ha en diagnos för att bete sig illa, sen så tycker jag inte ens att det spelar någon roll. Hon beter sig på ett sätt man inte ska acceptera. 

Inte säker att "hon lekte", hon kanske kände samma sak men insåg till sist att det hela gått för snabbt när förälskelsen lagt sig. Är så klart inte ok att bete sig som hon gör ändå. Bästa vore ju om hon var ärlig och sa som det var. 

Jag hade bara avslutat, hade inte orkat vara i ett förhållande där man pendlat mellan hopp och förtvivlan. 
    Dom verkar båda två rätt unga i sitt sätt. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (y) skrev 2022-09-26 12:56:49 följande:
    Det är flera som spekulerat i det i tråden, det är alltid så i såna här trådar. Man behöver inte ha en diagnos för att bete sig illa, sen så tycker jag inte ens att det spelar någon roll. Hon beter sig på ett sätt man inte ska acceptera. 

Inte säker att "hon lekte", hon kanske kände samma sak men insåg till sist att det hela gått för snabbt när förälskelsen lagt sig. Är så klart inte ok att bete sig som hon gör ändå. Bästa vore ju om hon var ärlig och sa som det var. 

Jag hade bara avslutat, hade inte orkat vara i ett förhållande där man pendlat mellan hopp och förtvivlan. 
    Dom verkar båda två rätt unga i sitt sätt. 
    Det måste inte vara en diagnos och det måste inte vara medvetet utstuderat elakt, men det hon faktiskt gör mot ts är att leka med hans känslor och hon följer ett väldigt tydligt mönster av love bombing, följt av nuvarande fas som är hot-cold och den lär väl vara tills någon av dem tröttnar. Någon annan skrev om de här faserna längre upp i tråden. Om det beror på att hon är "sjuk" eller förvirrad spelar ingen roll, resultatet är detsamma, mönstret är detsamma.
  • Anonym (Kluster)

Jag håller med Nej. 

• Anonym (Kluster)

Jag håller också med om att bägge verkar unga i sitt sätt, det är väl därför man fått moderskänslor och vill rycka bort honom därifrån innan hon trots allt bestämmer sig för att flytta med till lägenheten hon fått honom att köpa.

Men magkänslan säger att han inte kommer att kunna stå emot. Det är det som är det jävliga med den här typen av relation, den känns så härlig när den pågår och skadar så djupt. 

• Anonym (Pricken...)

Skriv att du kommer att låta henne vara och ha sitt space, då det är det hon verkar behöva. Att du inte förstår vad det är som händer men att du accepterar hennes beslut även om du anser dig att det kom plötsligt, och att du inte riktigt vet hur du ska besvara det så är det nog bättre att ni tar space ifrån varandra ett tag. Det kanske låter tufft men det är som att ni har ett färskt sår nu oavsett anledning känner hon sig osäker o inte på topp i eran relation o då får man det låta sig ta tid o utrymme för den andre partnern att hantera sina känslor på. Du behöver också ha tid o hantera det som sker då du har så många frågor o om hon är uppe i känsla o inte ens vill prata om det till den punkt att hon inte ens vill träffa dig så läre du inte få bättre svar om du pushar henne för mycket nu när dom känslorna är starka hos båda... Ge det tid och utrymme och se om ni kan snacka om det senare men om det inte blir som hoppats så är det bättre att släppa annars kommer det bli trauma bondning om det bara är du som vill lösa allt nu liksom. 

• Anonym (Pricken...)

Sen kan du lägga till att om hon är redo att prata om det så finns du här men att du håller med om att det kanske är bra med lite space ett tag om hon svajar så och att du tycker att det blir jobbigt med dubbla budskap med o hämta grejer när man bestämt och det där med att du minsann e elak o puss o kramandet då det inte är schysst mot dig. Visst kan man va civil mot varandra men man får också bete sig utifrån situation. Man pussar inte nån man precis dumpat. det är bara att leka med nåns känslor. Tyvärr får du dra dina gränser för vilka beteenden är okej :( 

• Anonym (Kluster)

Pricken, du öppnar för hopp och att detta är förhandlingsbart. Det är antagligen precis vad den här unga damen 21-37 år vill ha, en öppen dörr.

Det kommer aldrig att gå väl. 

• Anonym (sex)

Hon ville bara ha sex för att det kanske inte funkade med hennes före detta pojkvän. 

Sen kanske hon tyckte om dig och ville inleda något. Sen insåg hon att det gick för fort och underhållningen är över så hon tröttnade. Kanske visade sig för henne att du är inte den personen som matchar henne. 

Kärlekslös relation. Sexet och underhållningen som planerad var temporär är över, kanske. 

Ge inte sex för lätt och för mycket. Låt tid gå så att du ser vad personen är.

• Anonym (sex)

Hon utnyttjade dig bara 

• Anonym (Romeo)

Hepp!
    Det hela kanske har gått för fort det har blivit för mycket mat i munnen och hon har inte hunnit att tugga och svälja.
    Håller du dig bara lugn och lite laid back så löser det sig i längden, hon åker tillbaka till sin förra och tror att det skall bli bättre men hon får bara mer av samma.
    Försök att inte ställa krav och vara en juste människa som visar att du inte bara tänker på dig själv.
    Det kan ta tid beroende på hur länge dom varit tillsammans, jag vet ett par som har 2 barn och där studsade hon tillbaka 2 gånger innan hon insåg att det bara blev mer av samma. 
    Håll i och håll ut

Svar på tråden Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?