• Anonym (TS)

Släppa känslan av att ha kunnat göra något annorlunda

Hej
    jag blev lämnad av mitt ex då han hade känslor för en annan. Detta var länge sen nu men jag har fortfarande inte kommit över det. Jag fick ingen förklaring till varför det var fel på oss när han gjorde slut mer än att han inte var lycklig och han hade inte heller tagit upp något problem i relationen tidigare. Jag kommer inte vidare då jag hela tiden tänker på att jag hade kunnat gjort/sagt saker annorlunda så hade han fortfarande velat ha mig. Jag fattar att det förflutna inte går att ändra nu men jag är så orolig att det var något jag gjorde och att jag gör samma misstag igen i nästa relation. Har ni några tips?

• Svar på tråden Släppa känslan av att ha kunnat göra något annorlunda
  • Anonym (Tänk)

:?Fundera lite på vad di vill ha för partner vid din sida, hade personen verkligen älskat dig och velat vara med dig så hade hen inte dumpat dig för någon annan. Dvs det var nog inte den relationen du inbilla dig att det var. Försök fokusera på vad du vill ha för partner och Att hitta någon som ger dig det. Vet att det är svårt i början men om man upprepar det som ett mantra kommer man till slut till insikt att det man sörjer är inte egentligen den relationen man hade utan ens egen bild av den. Ingen vill väl vara med någon som inte älskar en eller vill kämpa för en. 

• Mackan1978

Ja jag förstår dig.  Det är verkligen ett dåligt sätt att lämna en relation när man inte får någon förklaring.  Jag känner så igen mig med mitt ex. Samma sak hände där.

• Anonym (TS)

Det som är svårt är ju att jag vill ha en relation precis som den jag hade. Det var aldrig bråk, vi var väldigt lika, lika intressen, humor, allting. Jag kan liksom inte se vad som gick fel och jag kan inte se hur jag skulle kunna undvika att träffa en liknande person igen. Det är det som är svårt. 

• Anonym (Tänk)
    Anonym (TS) skrev 2022-08-21 11:59:10 följande:

Det som är svårt är ju att jag vill ha en relation precis som den jag hade. Det var aldrig bråk, vi var väldigt lika, lika intressen, humor, allting. Jag kan liksom inte se vad som gick fel och jag kan inte se hur jag skulle kunna undvika att träffa en liknande person igen. Det är det som är svårt. 

Fast precis som den du hade vill du ju Inte. om personen dumpade dig för någon annan hade hsn ju troligtvis kontakt med andra bakom din rygg, han var inte den du trodde helt enkelt.
    Det går inte att helgardera sig, annars hade vi inte haft så många separationer och skilsmässor i landet. 
    Vad var negativt med honom? Det tror jag nog du kan komma på om du verkligen tänker efter. Fokusera på det. 

• Mackan1978

Jag förstår dig! Det låter jättetufft.
    Skriv till mig om du vill ha stöd. 
  • Anonym (Syster)

Du behöver inte undvika att träffa en person med de egenskaper du önskar, men tydligen var ni inte rätt för varandra. Självklart ska du fortfarande söka någon som har samma kvaliteter, men man kan inte veta innan hur det ska sluta. Man får göra så gott man kan.

Jag undrar på din beskrivning om ni var mer som kompisar? Fanns den där heta sexuella passionen t ex eller gick det i slentrian? Du kanske var nöjd, han kanske önskade något annat. Ibland är man bara inte kompatibla, trots att man kan vara så lika.
Svar på tråden Släppa känslan av att ha kunnat göra något annorlunda