Vem ska betala vad ?
Jag har vart ihop med en särbo kvinna i många många år, typ 20. Och vi bor 60 mil ifrån. Nu verkar det vara slut, varför vet jag inte direkt. Men nu är det så att jag har haft en grej stående hos henne i alla år (ganska klumpig att dra med). Värd ca 4000kr. Och sist vi sågs fråga jag (som jag alltid gör) om vi skulle ses igen, svaret blev ja som vanligt, och då lämnar jag alltid denna grej kvar. Till saken hör att det är alltid jag som åker till henne, har vart så i minst 10 års tid nu. Nåväl, nu har hon skickat upp denna grej till mig, med bussgods tydligen. Jag frågade före om jag skulle betala den, skulle kosta 3-400kr ca. Men jag fick aldrig nåt svar på den frågan. Så jag tänkte då, jaha vad bra, hon står för den kostnaden. Var ju en fin gest. Hon som inte brukar lägga ut nåt extra på mig. Men men, nu har jag fått ett sms där hon skriver att jag kan skicka henne 600kr för det hon skicka upp. 600 !? bussgods sa det skulle kosta 3-400kr. Har vart hel arg sen jag såg detta sms. Vem tycker ni ska stå för denna nota ? Hon hade kunnat säga då före hon skicka att jag skulle måsta betala, nää det kom efteråt som en fin överraskning. Jag har offrat bensin pengar i alla år på att köra dessa 60 mil, och hon har betalat i princip 1/4 av det per resa.