Göra slut med min rara, snälla tjej
Hej
Det är så att jag kommit till en punkt där jag känner för att göra slut med min tjej. Problemet jag har är att det egentligen inte är något fel i förhållandet. Vi har varit tillsammans i 3 år. Hon är rar, snäll, hjälpsam, trygg, stabil och ser bra ut. Hon skulle bli en väldigt bra förälder.
Av någon anledning så känner jag bara att jag inte älskar henne längre. Jag drogs bara med förhållandet, det gick snabbt, allt var bra och stabilt och tryggt, hon var attraktiv och glad. Allt var toppen på pappret. Inser i efterhand att jag nog borde satt stopp för förhållandet efter någon månad, men samtidigt känns det lätt att säga det så långt efteråt. För 3 år sedan reflekterade jag inte ens över det. Men när jag tänker tillbaka så gick allt för snabbt. Det blev ett "Jag älskar dig" efter några månader, vi flyttade in tillsammans efter mindre än 1 år, träffade familjen alldeles för tidigt. Det som fick mig att inse att jag inte vill vara med henne längre var när vi var från varandra i två månader, hon hade projektjobb i annat land. Det kändes bara så skönt att vara själv.
Det hugger till i hjärtat och jag får skuldkänslor och ångest när jag ska säga "Jag älskar dig", när vi ska ha sex, när vi pratar barn och framtid. Känner mig bara djupt oärlig mot henne när jag vet att jag egentligen inte vill skaffa barn med henne, inte köpa något hus med henne och liknande. Försöker aktivt att undfly sex, snack om barn och framtid då skuldkänslorna blir för starka när det kommer upp i samtal.
Jag vet bara inte hur jag ska göra slut helt enkelt. I alla andra förhållanden så har det varit ett uppenbart problem, en motivation till att göra slut. Det har alltid funnits en bra anledning åt båda hållen när mina tidigare relationer tagit slut. Nu finns inget sånt. Sen är jag också rädd för hennes reaktion. Hon är störtförälskad och ser mig som den hon vill spendera resten av livet med. Känns som att jag skulle krossa hennes liv om jag lämnade henne, att hon aldrig skulle repa sig.
Har någon varit i liknande situation? Hur gjorde ni? Vad blev utfallet?
Jag kanske låter som en skitstövel och en lögnare i förhållande till min tjej. Det får ni gärna tycka, jag känner mig i alla fall som en de flesta dagarna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-11 16:26
Nu blev det kanske fel forumdel för det här, har aldrig gjort något på familjeliv tidigare.