• Anonym (User)

Kommer jag gå vidare från otrohet?

Det har gått kanske 1 månad sen mitt ex var otrogen, försöker gå vidare och vissa dagar är bättre än de andra men det kan komma upp då o då och det är så jobbigt. När jag känner att jag äntligen gått vidare så kommer det tillbaka igen och har så svårt att lita på någon alls. Behöver gå vidare utan ett förlåt och en förklaring, känner mig så tom och förstår inte hur en person kan göra såhär, hur kan jag gå vidare? Eller få upp min tillit igen?

• Svar på tråden Kommer jag gå vidare från otrohet?
  • Anonym (Erfaren_man)

Otrohet är det största sveket. Något man aldrig ska förlåta. Det kan ta tid att komma över. Hoppas du hittar en ny, bra partner snart. 

• Anonym (Bibban)
    Anonym (User) skrev 2022-03-27 23:01:01 följande:
    Kommer jag gå vidare från otrohet?

Det har gått kanske 1 månad sen mitt ex var otrogen, försöker gå vidare och vissa dagar är bättre än de andra men det kan komma upp då o då och det är så jobbigt. När jag känner att jag äntligen gått vidare så kommer det tillbaka igen och har så svårt att lita på någon alls. Behöver gå vidare utan ett förlåt och en förklaring, känner mig så tom och förstår inte hur en person kan göra såhär, hur kan jag gå vidare? Eller få upp min tillit igen?

Det beror väl helt på varför det blev otrohet hur du ska tänka, Har ni pratat igenom det ordentligt? ibland kan det ju vara så att oops det bara blev så men det fanns ändå något att bygga vidare på. Sedan så kan det vara dom mig jag var nästan otrogen året efter så var jag otrogen och mitt äktenskap var över. Vilket det egentligen lika bra hade kunnat vara det året när jag nästan var otrogen. Svårt det för jag vet iallafall en dd så om fick ett jätte bra liv efter att mannen var otrogen och de återförenades. Men så blev det inte i mitt fall.
  • Anonym (User)
    Anonym (Bibban) skrev 2022-03-27 23:15:33 följande:
    Det beror väl helt på varför det blev otrohet hur du ska tänka, Har ni pratat igenom det ordentligt? ibland kan det ju vara så att oops det bara blev så men det fanns ändå något att bygga vidare på. Sedan så kan det vara dom mig jag var nästan otrogen året efter så var jag otrogen och mitt äktenskap var över. Vilket det egentligen lika bra hade kunnat vara det året när jag nästan var otrogen. Svårt det för jag vet iallafall en dd så om fick ett jätte bra liv efter att mannen var otrogen och de återförenades. Men så blev det inte i mitt fall.
    Vi har inte pratat om det alls, han va liksom otrogen mot oss båda, fick ingen förklaring eller någonting blev bara bortagen så har inte kunnat prata om det 
  • Anonym (Ex)

1 månad är ingenting.

Ett djupt svek kan ta lång tid att repa sig från och det är inget man kan tvinga sig igenom även om man vill.

Jag antar att du har gjort slut då du skriver att ditt ex var otrogen..

Tillåt dig själv att känna som du gör. Det får ta den tid det gör till att läka och komma över.

Omge dig med personer som får dig att må bra och gör roliga saker. 

Vila, sov och gör saker för dig själv. 

Svar på tråden Kommer jag gå vidare från otrohet?