• Anonym (Vrak)

Hur fan ska man komma över någon som var perfekt?!

Ja som rubriken lyder, hur ska man komma över någon som man anser är perfekt på alla sätt och vis? 

Blev dumpad för en vecka sedan och jag förstår ingenting! Vi hade det bra, var kära, hade roligt tilsammans och bråkade aldrig. Han var allt jag nånsin drömt om! 

Jag har tänkt och tänkt och den enda nackdelen jag kan komma på är att han gillade golf.. det gills ju inte ens! 

Fan..

• Svar på tråden Hur fan ska man komma över någon som var perfekt?!
  • Anonym (Inte rätt)

Genom att inse att han inte var perfekt för dig. I så fall hade ni fortfarande varit ihop.

• Anonym (hon den där)

Man säger:

"Puh vad skönt att inte jag måste vara perfekt hela jäkla tiden!"

Och så hittar man en man som är lagom bra, så att man inte måste vika sig dubbel för att leva upp till mänskan och hålla sina egna ovanor under kontroll hela tiden.

"Ja jag tjänar hyfsat och har stora rattar och kan laga god mat medan jag står halvnaken i köket.

Men jag ogillar också att städa och lämnar ofta högar av kläder omkring mig i vardagen. Jag stryker dukar till påsk och jul max för stryka är det tråkigaste jag vet, men jag har inget emot att byta däck på bilen eller rensa avlopp.

Jag jobbar övertid. Jag periodar med min träning- ibland inget alls och ibland 5-6 timmar i veckan. Krukväxter överlever om de inte behöver vatten mer än en gång per vecka. Jag dräller kaffemuggar med en bottenskvätt kvar i hemmet och kastar av mig sockar i soffan. Jag har Lyxfällan som guilty pleasure, fattar inte att folk lyckas ställa till det så för sig.

Jag blir asförbannad på den som kommer för sent.
    Jag kan bli hangry på nivå kärnvapenkrig men brukar alltid ha med mig nåt att knapra på som förebyggande. Jag har aldrig behövt antideppmedicin eller kryckor eller försörjningsstöd men tycker att det ska finnas till de som behöver det, för det kan inte vara kul."

Plus och minus, man får ta det goda med det onda.

• Anonym (Vrak)
    Anonym (Inte rätt) skrev 2022-03-26 16:28:00 följande:

Genom att inse att han inte var perfekt för dig. I så fall hade ni fortfarande varit ihop.

Förstår hur du tänker, fast det känns snarare tvärt om. Att det var jag som inte var perfekt för honom eftersom han valde att lämna..

Usch vad jobbigt detta är! 
  • Anonym (Inte rätt)
    Anonym (Vrak) skrev 2022-03-26 16:37:08 följande:
    Förstår hur du tänker, fast det känns snarare tvärt om. Att det var jag som inte var perfekt för honom eftersom han valde att lämna..

Usch vad jobbigt detta är! 
    Fast du är ju perfekt! Men kanske inte just för honom. En relation består av två människor som ska funka tillsammans. 

Tror du behöver satsa på att älska dig själv mer istället. Ta hand om dig! All den energi du lägger på att sörja och älta över honom tycker jag du kan lägga på dig själv istället.

Gör något för att bryta. Hitta på nåt roligt! Träffa vänner, börja löpträna, hitta en ny hobby?
  • Anonym (Inte rätt)

Var också medveten om att det är så här det känns just nu men även detta passerar. När du fastnar i dessa tankar, meditera och försök fokusera på nåt annat.

• Anonym (A)
    Anonym (Inte rätt) skrev 2022-03-26 17:36:03 följande:
    Var också medveten om att det är så här det känns just nu men även detta passerar. När du fastnar i dessa tankar, meditera och försök fokusera på nåt annat.
    Sant
  • Anonym (Vrak)
    Anonym (Inte rätt) skrev 2022-03-26 17:36:03 följande:

Ja jag vet ju att det kommer gå över förr eller senare men det är väl mest chocken som inte har lagt sig än. Tack för tipsen!
  • Anonym (Vrak)

Blir rädd att jag aldrig mer kommer kunna lita på någon. Har bara haft två seriösa förhållanden och mitt första var en katastrof med lögner och svek där jag stannade alldeles för länge. När jag tillslut lämnade så bestämde jag mig gör att va singel och jobbade jag på självkänslan i flera år innan jag tillslut tyckte att det var dags att hitta någon.

Så kom han! Han som förtjänade min kärlek. Det var jättesvårt att släppa in honom och lita på honom och när jag tillslut känner att allt klaffar till 100% så blir jag sviken igen! 

• Anonym (Inte rätt)

Jag förstår att det känns asjobbigt för dig nu, skickar dig en kram Hjärta

Om du inte varit ute idag, passa på att gå ut och ta en promenad innan solen går ner. Se om du kan höra fågelsången :) 

• Anonym (Nope)
    Anonym (Vrak) skrev 2022-03-26 17:48:35 följande:

Blir rädd att jag aldrig mer kommer kunna lita på någon. Har bara haft två seriösa förhållanden och mitt första var en katastrof med lögner och svek där jag stannade alldeles för länge. När jag tillslut lämnade så bestämde jag mig gör att va singel och jobbade jag på självkänslan i flera år innan jag tillslut tyckte att det var dags att hitta någon.

Så kom han! Han som förtjänade min kärlek. Det var jättesvårt att släppa in honom och lita på honom och när jag tillslut känner att allt klaffar till 100% så blir jag sviken igen! 

Att någon gör slut med en är inte att bli sviken, snarare tvärt om. Personen vågade stå för sina känslor (eller brist på dem) och avslutade relationen.
    Tycker du att han skulle fortsatt vara ihop med dig trots att han inte ville mer? Det är väl ett svek om något?

• Anonym (Vrak)
    Anonym (Inte rätt) skrev 2022-03-26 17:59:45 följande:

Jag förstår att det känns asjobbigt för dig nu, skickar dig en kram  // Hjärta

Om du inte varit ute idag, passa på att gå ut och ta en promenad innan solen går ner. Se om du kan höra fågelsången :) 

Tack!
  • Anonym (Vrak)
    Anonym (Nope) skrev 2022-03-26 18:20:27 följande:

Att någon gör slut med en är inte att bli sviken, snarare tvärt om. Personen vågade stå för sina känslor (eller brist på dem) och avslutade relationen.
    Tycker du att han skulle fortsatt vara ihop med dig trots att han inte ville mer? Det är väl ett svek om något?

Såklart inte! Och jag uppskattar verkligen att han var ärlig. Men att in i det sista uppmuntra till en framtid tillsammans och sen helt plötsligt bara göra slut gör ju att det känns som ett svek.
  • Anonym (Vidar)
    Anonym (Vrak) skrev 2022-03-26 20:13:10 följande:
    Såklart inte! Och jag uppskattar verkligen att han var ärlig. Men att in i det sista uppmuntra till en framtid tillsammans och sen helt plötsligt bara göra slut gör ju att det känns som ett svek.
    Hir kan någon som är opålitlig vara perfekt. Just pålitlighet, ärlighet och lojalitet är oerhört viktiga egenskaper.
  • Anonym (Vrak)
    Anonym (Vidar) skrev 2022-03-26 20:23:17 följande:
    Hir kan någon som är opålitlig vara perfekt. Just pålitlighet, ärlighet och lojalitet är oerhört viktiga egenskaper.
    Tack! Det är exakt sånt här jag behöver höra!
Svar på tråden Hur fan ska man komma över någon som var perfekt?!