• Galaxen

Tempen sjönk äl + 8

Ja som rubriken lyder, har legat på 37,3 ungefär sen ägglossning och nu helt plötsligt var tempen idag 36,3.. 
    Vad kan de betyda?
    6 dagar kvar till mens och brukar ha en regelbunden cykel.

• Svar på tråden Tempen sjönk äl + 8
  • Lojsan DN

Min temp har också gjort så denna månaden den sjönk från 36.9 till 36.3,
    sen började den stiga sakta nu 2 dagar efter är den uppe på 36.9 igen.
    Så jag var tvungen att googla lite och hittade det här. (Men det är inte ren fakta)

5-8 dagar efter äl om befruktning skett fäster det i livmodern, då kan vissa få en tempsjunkning med några grader för en dag, vissa kan också få en s.k nidationsblödning(men det är ganska ovanligt)

• Galaxen
    Lojsan DN skrev 2022-01-25 11:03:20 följande:

Min temp har också gjort så denna månaden den sjönk från 36.9 till 36.3,
    sen började den stiga sakta nu 2 dagar efter är den uppe på 36.9 igen.
    Så jag var tvungen att googla lite och hittade det här. (Men det är inte ren fakta)

5-8 dagar efter äl om befruktning skett fäster det i livmodern, då kan vissa få en tempsjunkning med några grader för en dag, vissa kan också få en s.k nidationsblödning(men det är ganska ovanligt)

Ojj!! Hoppas hoppas för vår skull!
    Hur många dagar efter ägglossning är du på?
    Och hur du några andra symptom eller något sånt? :)
  • Lojsan DN
    Galaxen skrev 2022-01-25 11:12:38 följande:
    Ojj!! Hoppas hoppas för vår skull!
    Hur många dagar efter ägglossning är du på?
    Och hur du några andra symptom eller något sånt? :)
    Jag håller tummar och tår här med :) 
    Jag är i dag på äl+9, droppet fick jag på äl+7

de "symtom" jag har är bara lite molande nere i magen då och då, lite sömnproblem och drömmer massa. 
    Har du några symtom? 
  • Anonym (Kurva?)

Hur många månader har du tempat och brukar din kurva se ut då? Min såg alltid ut på samma sätt, ett hack neråt och sen upp precis vid äl med stegring på ca 0.8 gr och alltid ett litet hack neråt på ÄL+7 på ca 0,3-0.4 gr och sen upp igen till samma temp varje dag till dagen innan bim då kurvan sjönk som en gråsten.

• Galaxen
    Lojsan DN skrev 2022-01-25 13:01:40 följande:
    Jag håller tummar och tår här med :) 
    Jag är i dag på äl+9, droppet fick jag på äl+7

de "symtom" jag har är bara lite molande nere i magen då och då, lite sömnproblem och drömmer massa. 
    Har du några symtom? 
    Okej så du ligger steget före då ;) hoppas!

Drömmer också massa och nästan alltid om bebisar. 
    Mår illa till och från och det började igår redan så jag vet inte om det är inbillning eller vad. 
    Frusen och känner mig gasig i magen. 
    Och ett fruktansvärt humör.
    Men allt det där kan ju vara att mensen är på väg med.
    Men man kan ju alltid hoppas haha
  • Galaxen
    Anonym (Kurva?) skrev 2022-01-25 13:15:56 följande:

Hur många månader har du tempat och brukar din kurva se ut då? Min såg alltid ut på samma sätt, ett hack neråt och sen upp precis vid äl med stegring på ca 0.8 gr och alltid ett litet hack neråt på ÄL+7 på ca 0,3-0.4 gr och sen upp igen till samma temp varje dag till dagen innan bim då kurvan sjönk som en gråsten.

Kanske 3 månader ungefär, tycker den alltid brukar se ganska lika ut. Från mens till äl brukar det vara 36,3-36,4 och efter ägglossning så hålls den mellan 37,1-37,4 på ett ungefär.
    Men idag på äl +8 så sjönk den första till 35,8 och tänkte detta kan inte stämma så ja testade igen och då var den 36,3.
  • Anonym (Ps)

Hej, 

jag såg nyligen denna video om implantation symptoms

">

så det verkar kanske lovande för er Glad

uppdatera gärna när ni vet. 

• Anonym (Kurva?)
    Galaxen skrev 2022-01-25 13:47:26 följande:
    Kanske 3 månader ungefär, tycker den alltid brukar se ganska lika ut. Från mens till äl brukar det vara 36,3-36,4 och efter ägglossning så hålls den mellan 37,1-37,4 på ett ungefär.
    Men idag på äl +8 så sjönk den första till 35,8 och tänkte detta kan inte stämma så ja testade igen och då var den 36,3.
    Spännande då verkar det ju lovande!! Just att det är något annorlunda.
  • Lojsan DN
    Galaxen skrev 2022-01-25 13:44:21 följande:
    Okej så du ligger steget före då ;) hoppas!

Drömmer också massa och nästan alltid om bebisar. 
    Mår illa till och från och det började igår redan så jag vet inte om det är inbillning eller vad. 
    Frusen och känner mig gasig i magen. 
    Och ett fruktansvärt humör.
    Men allt det där kan ju vara att mensen är på väg med.
    Men man kan ju alltid hoppas haha
    Det låter ju lovande för dig :D 
    Hur mår du i dag då? 

Jag har börjat få humörsvängningar här nu,
    så jag vet inte om det är den vanliga PMSen jag har
    eller om det är ytterligare ett symtom. 
    Jag vågar inte testa mig än heller, jag är mer rädd denna cykel för att det inte ska vara nått och jag vet inte varför.
  • Galaxen
    Lojsan DN skrev 2022-01-26 10:49:57 följande:
    Det låter ju lovande för dig :D 
    Hur mår du i dag då? 

Jag har börjat få humörsvängningar här nu,
    så jag vet inte om det är den vanliga PMSen jag har
    eller om det är ytterligare ett symtom. 
    Jag vågar inte testa mig än heller, jag är mer rädd denna cykel för att det inte ska vara nått och jag vet inte varför.
    Lite illamående och molvärk, irriterad på allt och alla haha. Brukar inte han såhär kraftiga humörsvängningar och gråter nästan varje dag nu över allt möjligt. 
    Testade idag men såg ingenting, så endera är det det för tidigt eller så blir det inget denna månaden heller..
    Jag är också mer rädd och nervös, å fattar inte ens varför haha, brukar annars tänka typ "äh nya tag nästa månad" men nu efter alla dessa symptom eller vad det nu än är så är extremt nervös å rädd för att det ska bli negativt..
  • Lojsan DN
    Galaxen skrev 2022-01-26 21:27:12 följande:
    Lite illamående och molvärk, irriterad på allt och alla haha. Brukar inte han såhär kraftiga humörsvängningar och gråter nästan varje dag nu över allt möjligt. 
    Testade idag men såg ingenting, så endera är det det för tidigt eller så blir det inget denna månaden heller..
    Jag är också mer rädd och nervös, å fattar inte ens varför haha, brukar annars tänka typ "äh nya tag nästa månad" men nu efter alla dessa symptom eller vad det nu än är så är extremt nervös å rädd för att det ska bli negativt..
    Vi får hålla tummarna att det snart ger utslag.
    Jag ska testa i morgon tänkte jag, hihi lite nervös 
    Insåg i går att jag hade räknat fel på dagarna så i dag är jag på äl+9, HUR kan jag räkna 2 dagar fel? Så snurrig! 
  • Anonym (A)

Förstår inte det här med tempning? Min menscykel är alltifrån 29 dagar till 39 dagar.. Kan min ägglossning varit i söndags 23/1 då jag fick äggvitesekret eller är det omöjligt då tempen efter är så låg nu? Nu är det mer krämigt och mycket mindre.

Ägglossningstesten som ni ser har varit negativa varje dag.

• LillaSam

Hej!

Jag tycker också att det låter som en implantationsdipp. Min kurva när jag blev gravid sjönk på dag 6-7 för att sedan skjuta i höjden igen. Plussade någon dag senare! 

håller tummarna för er båda! 

• Lojsan DN
    LillaSam skrev 2022-01-27 19:47:21 följande:

Hej!

Jag tycker också att det låter som en implantationsdipp. Min kurva när jag blev gravid sjönk på dag 6-7 för att sedan skjuta i höjden igen. Plussade någon dag senare! 

håller tummarna för er båda! 

Åh vad spännande! Jag hoppas verkligen att det stämmer, här är min karta än så länge. 

• Lojsan DN

GALAXEN hur går det för dig? 

Här är det nog inget, har fått negativa tester i flera dagar nu. :( 

• Galaxen
    Lojsan DN skrev 2022-01-30 17:46:22 följande:

GALAXEN hur går det för dig? 

Här är det nog inget, har fått negativa tester i flera dagar nu. :( 

Hej förlåt varit lite off.
    Blir nog inget här heller, negativa tester men ingen mens. 
    Har haft mycket mensvärk från och till i flera dagar nu, kanske till och med en vecka? Men ingen mens, har också mått illa hela helgen men fortfarande negativa tester, blir så sur på detta alltså haha.
    Måste kroppen göra en skengravid
  • Lojsan DN
    Galaxen skrev 2022-01-30 22:08:45 följande:
    Hej förlåt varit lite off.
    Blir nog inget här heller, negativa tester men ingen mens. 
    Har haft mycket mensvärk från och till i flera dagar nu, kanske till och med en vecka? Men ingen mens, har också mått illa hela helgen men fortfarande negativa tester, blir så sur på detta alltså haha.
    Måste kroppen göra en skengravid

Nej men shit, det är lugnt alla har vi ju ett privatliv också xD 

Så har jag också känt (utan illamående) massa värk på kvällarna just men ingen mens. Har bim i dag ÄL+14 så får väl se om tant röd kommer snart. Min temp har dock inte sjunkit fast det kommer väl det med sen. 

Svar på tråden Tempen sjönk äl + 8