• Mnhol

Rosa/röda flytningar

Hej!Vi har ett barn som föddes april 2021. Nu försöker vi bli gravida igen! Men går inget vidare ???? Min mens kom igång snabbt efter förlossningen. Det som skiljer sig nu mot innan graviditeten är att jag får rosa/röd flytningar innan mens. Det har varit 3 dagar innan men förra gången var det 4 dagar innan. Nu ska jag ha mens på tisdag & har redan börjat få rosa/röda flytningar ???? alltså 5 dagar innan denna gång. Är detta vanligt? Så jobbigt varje gång det inte lyckas ta sig. Blir orolig att det är något knas. Vet att rosa/röda flytningar kan vara vanligt men just när jag aldrig haft det innan graviditeten ????

• Svar på tråden Rosa/röda flytningar
  • Anonym (3-barnsmamma)

Jag hade aldrig det innan jag blev gravid. Men efter min första graviditet (slutade i ma i v 13) så började det. Det är nu över 9 år sedan och jag har det fortfarande innan mens, allt från 1-6 dagar innan mensen börjar har jag rosa/röda/bruna flytningar. Det har dock inte påverkat mina chanser att bli gravid. Har fått tre barn efter mitt ma och väntar nu nr 4 (gravid v 24). Kan även tillägga att jag haft dessa flytningar även innan jag plussat 2 av 4 gånger.

• Mnhol

Tack! Ja känner mig så snurrig nu haft rosa/röda flytningar typ 4 dagar. Igår & idag inget. Idag skulle mensen börjat men ingen mens. ????

• Anonym (3-barnsmamma)
    Mnhol skrev 2021-11-02 18:47:02 följande:

Tack! Ja känner mig så snurrig nu haft rosa/röda flytningar typ 4 dagar. Igår & idag inget. Idag skulle mensen börjat men ingen mens. ????

Känns ju som ett gott tecken om de slutar och mensen inte kommer. Håller tummarna för det. Som sagt jag har haft dem även när jag plussat ett par gånger.
Svar på tråden Rosa/röda flytningar