• janedoe2020

När ska jag bli orolig?

20 år och har regelbundet (oskyddat) sex med pojkvän sedan några månader tillbaka, har aldrig kommit i mig men det är ju inte en felfri metod. Använder inte några preventivmedel. 

Nu är min mens två dagar sen - när bör jag bli orolig över att jag är gravid? 

Kan vara så att jag inbillar mig men känns inte helt som det brukar innan jag får mens. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-07 18:02
    Bör nog lägga till att jag haft vad som känns som mensvärk till och från hela dagen idag vilket jag brukar innan mens

• Svar på tråden När ska jag bli orolig?
  • Jag är bara jag

Risken är rätt stor om du menar avbrutet samlag. Ta ett test och vill du inte bli gravid så använd nåt skydd hädanefter.

• Anonym (Sara)

Då skulle jag ta ett test direkt. Låter som skyhög risk i mina öron.

• viseversa

avbrutet samlag är inte ett säkert sätt. Använd skydd i fortsättningen och ta ett test i morgon. 

• Anonym (Svar på tal)

"När ska jag bli orolig?" Första gången ni hade sex utan att skydda er ordentligt, och sedan sett till att göra det.

Köp ett test imorgon och testa, du kan definitivt vara gravid.

• Drottningen1970

Varför orolig?

Har man oskyddat sex så utgår jag ifrån att man vill bli gravid, för det blir man ju. Förr eller senare. För dig gick det ju hyfsat fort. Grattis till bebisen :)

• Anonym (L)

När du säger orolig så låter det ju inte som att ni önskar er en graviditet och då kan man ju fråga sig varför i hela friden ni har oskyddat sex?? Abort är inget preventivmedel!

Köp ett graviditetstest nu och testa, mensen är ju redan utebliven så det är redan läge att vara orolig.

Väx upp och börja använd skydd.

Svar på tråden När ska jag bli orolig?