• V69

Dog ung pga covid tack vare..

Såna som du.

Alltså grabben var en granne som dog pga en annan granne som hälsade på och nämnde att han hade haft covid men var frisk eftersom han tog alvedon. Som de flesta kräk i detta land så hade han inte ens munskydd. Alltså han gjorde det med flit! Man blir mörkrädd att så många (såna som du) skiter i sitt ansvar för andras välbefinnande.

• Svar på tråden Dog ung pga covid tack vare..
  • Tom79

Man ska absolut inte förminska covid 19, belastningen som en pandemi utgör för sjukvården. Men det är också fel att låtsas något annat än att den absoluta majoriteten klarar sjukdomen utan några större problem överhuvudtaget. Och att jämföra med Spanska sjukan är bara fånigt. Den var otroligt mycket värre.

Men gällande hur det ser ut just nu är det ändå enkelt - följ restriktionerna. Munskydd behöver du inte använda om du håller dig hemma när du är sjuk, och kan hålla avstånd när du är frisk och ute. Kan du inte hålla avstånd kan det vara bra med munskydd. Men då nästan alla använder dem fel tror jag personligen inte att det spelar någon större roll. Det är ju bara att kolla hur det ser ut i jämförbara länder där man använder munskydd. Det är ju knappast så att alla de klarar sig bättre än vad vi gör.

• Anonym (-)
    Anonym (Y) skrev 2020-12-24 19:47:33 följande:

Omg!! Forskarna säger att medias krigsrubriker inte stämmer! Kolla själv på hur många som vanligtvis dör och hur många som dog iår. Ingen jävla skillnad!

Skulle de ljuga om Astrid 105 som överlevde menar du?! Gå och lägg

Det finns forskare som säger att det stämmer också, men de får ju kritik av meningsförståndare som försöker påverka vad media skriver. Det skriver du ju själv. Det får en för övrigt att fundera på hur neutrala vissa källor verkligen är, och det viktiga med att vara källkritisk.

Personligen läser jag hellre sådant som är sant även om det stressar mig, än vinklad information för att göra mig lugn.

Har inte påstått att de har ljugit om det, jag skrev tidigare att de ytterst få hundraåringar som överlevt Corona är extrema undantag och att de inte är många som du påstod tidigare. Tillskriv mig inte sådant som jag inte skrivit tack.
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 20:03:58 följande:

Det finns forskare som säger att det stämmer också, men de får ju kritik av meningsförståndare som försöker påverka vad media skriver. Det skriver du ju själv. Det får en för övrigt att fundera på hur neutrala vissa källor verkligen är, och det viktiga med att vara källkritisk.

Personligen läser jag hellre sådant som är sant även om det stressar mig, än vinklad information för att göra mig lugn.

Har inte påstått att de har ljugit om det, jag skrev tidigare att de ytterst få hundraåringar som överlevt Corona är extrema undantag och att de inte är många som du påstod tidigare. Tillskriv mig inte sådant som jag inte skrivit tack.

Meningsmotståndare*
  • Tecum
    Omg!! Forskarna säger att medias krigsrubriker inte stämmer! Kolla själv på hur många som vanligtvis dör och hur många som dog iår. Ingen jävla skillnad!
    Är du dum på riktigt eller har du bara otur när du tänker? Om folk hade levt med dessa restriktioner ett år utan Corona hade vi haft superlåga dödstal. Nu har vi praktiskt taget ingen vinterkräksjuka eller säsongsinfluensa. Folk rör sig mindre, det betyder färre olyckor på alla områden. Skillnaden är att nu dör många utanför riskgrupperna, de som lätt klarat kräksjuka eller vanlig influensa. Att bara personer i riskgrupper dör är en lögn och där är faktiskt media medskyldiga och förminskar riskerna.
  • Tecum
    Anonym (Rolf) skrev 2020-12-24 11:58:11 följande:
    Det är regeringens ansvar att ta hand om skiten. Om du är rädd för covid så stanna hemma som en eremit.
    Han var inte rädd. Hur bra gick det?

Du har totalfel, det är inte regeringens ansvar det är hela befolkningens ansvar. De oansvariga fåntrattar som inte följer restriktioner borde buras in för framkallande av fara för andras liv.
  • Tom79

Fast med det resonemanget borde alla i eviga tider ge fan i både att dricka alkohol och köra bil också. Bägge kan orsaka och orsakar dödsfall. Och jo - det är faktiskt jämförbart. Det är INGEN vettig människa som anser att det är rimligt att vi lever på ett sätt som garanterar att all smittspridning av Covid 19 upphör. Lika lite som folk anser det rimligt att vi upphör med all trafik för att förhindra alla risker för olyckor.

Jag åker själv buss till mitt jobb. Det betyder att jag både kan smittas och smitta. Är det rimligt? Ja. För att jag behöver jobba. Och samhället behöver mitt jobb.

• Anonym (-)
    Tom79 skrev 2020-12-24 21:31:44 följande:

Fast med det resonemanget borde alla i eviga tider ge fan i både att dricka alkohol och köra bil också. Bägge kan orsaka och orsakar dödsfall. Och jo - det är faktiskt jämförbart. Det är INGEN vettig människa som anser att det är rimligt att vi lever på ett sätt som garanterar att all smittspridning av Covid 19 upphör. Lika lite som folk anser det rimligt att vi upphör med all trafik för att förhindra alla risker för olyckor.

Jag åker själv buss till mitt jobb. Det betyder att jag både kan smittas och smitta. Är det rimligt? Ja. För att jag behöver jobba. Och samhället behöver mitt jobb.

Du kan även åka bil till jobbet och välja att inte utsätta dig för eventuell smitta på vägen dit så din ursäkt för att utsätta dig för Corona i onödan håller inte.
  • mari123

Tycker det är illa att kalla folk för "kräk"....särskilt på julafton! God Jul

• Anonym (Vårblomma)

Hur många får trötthetssyndrom efter virus ett vanligt år då? För efter covid kommer de att räknas i tusental.

Eller det som jag har fått, en livslång enzymbrist som för alltid har förstört livet för mig matmässigt och innebär en risk för mitt liv med rätt många läkemedel och i alla akuta vårdsituationer.

Gå och lägg dig själv, du vet ingenting om långtidseffekterna på samhället av detta.
  • Anonym (Rut)

"tack vare" Är du tacksam för detta?

• Anonym (nej)

Snackar ni om en grabb så dog han inte AV("tack vare", som du kallar det) utan MED corona. Dvs han hade en tidigare känslighet som gör att man kan slås ut av virus.

• Anonym (nej)

Sluta moralisera och skamma dina medmänniskor. Sluta skapa onödig och obefogad rädsla. Sluta tro att virus stoppas av talismaner, det gör de inte. Ett virus är ett virus och fungerar som ett sådant. Vi måste acceptera att vi inte har makt över naturen.

• Anonym (Vårblomma)
    Anonym (nej) skrev 2020-12-25 15:47:45 följande:

Sluta moralisera och skamma dina medmänniskor. Sluta skapa onödig och obefogad rädsla. Sluta tro att virus stoppas av talismaner, det gör de inte. Ett virus är ett virus och fungerar som ett sådant. Vi måste acceptera att vi inte har makt över naturen.

Men vi har makt över vårt beteende och kan välja att följa restriktionerna istället för att bete oss som egoistiska skitskallar.
Svar på tråden Dog ung pga covid tack vare..