• Eagleowl

Företagare där båda föräldrarna har egna företag

Hej,

Jag har en fundering som riktar er där båda föräldrarna har egna företag och hur ni får vardagen att fungera med barn. Min man är snart egenföretagare och jag är i startgroparna för mitt företag. Vi har inga barn nu, men har börjat fundera på om livet med barn är något för oss.

• Svar på tråden Företagare där båda föräldrarna har egna företag
  • AmericanMommy

Dom jag känner som har företag har nanny till barnen eftersom dom jobbar så mycket. Det kan också vara svårt att vara föräldraledig någon längre tid. Men det beror ju helt på vad typ av företag och hur mycket tid båda föräldrar har.

• Anonym (Sliten mamma)

För mig har det varit tufft. En period i livet som jag inte ser tillbaka på med glädje. Älskar mitt jobb och älskar mina barn, men att behöva vara föräldraledig var en enorm stress. Ingen vikarie som gjorde mitt jobb och jag kände att jag tappade kontrollen över företaget.

Jag blev helt klart en bättre mamma när barnen började förskolan och jag kunde fokusera på jobbet under dagarna och känna att jag gjorde ett bra jobb och vara den bästa mamman på kvällar och helger.

Barnen var älskade och efterlängtade - men jag kunde aldrig tro att det skulle vara så tufft att kombinera föräldraledighet med företagsamhet.

Svar på tråden Företagare där båda föräldrarna har egna företag