Jag håller med många andra i tråden. Det är så svårt att veta. Med min första graviditet hade jag klarat det, även om jag var trött och illamående. Men denna graviditet är jag sängliggande, kräks och sjukskriven. Jag skulle inte klara det nu. Dina alternativ är:
1. Ni testar under våren. Om du blir gravid har du två utkomster: a) allt går bra, och du tar din examen i tid. b) du blir sjukskriven och behöver skjuta upp ditt exjobb till senare.
2. Ni väntar några få månader extra, och du tar ut examen först.
Ingen av alternativen säger något om ifall ni lyckas direkt. Det är ju helt normalt att det tar upp emot ett år innan du blir gravid. Men det kan ju också bli på första försöket, som det blivit för mig båda gångerna... Jag vet precis hur det känns, man vill göra det rätta och planerar som en galning. Tyvärr är det inget man kan planera, för ingen vet hur just din kropp reagerar på en specifik graviditet, eller hur lång tid det kommer ta att bli gravid.
Jag rekommenderar att sluta planera så mycket, och göra det som känns bäst för er båda. Är du beredd att i värsta fall skjuta upp exjobbet, bara kör på! Känner du dig inte beredd på det, då får ni ju vänta 4-5 mån extra. Som faktiskt inte är så farligt länge, även om en väntan är jobbig...