Sussna85 skrev 2020-09-01 20:43:13 följande:
Egentligen ingenting,lite mensvärk, men det har jag iof alltid ändå. Men jäkligt torr och sårig i näsan blir jag haha,jag har tagit nässpray en gång i mitt liv förut,tycker inte om känslan att spruta upp nått i näsan :p
Men spännande! Ja,men bara att veta om de hinder som kan komma nu med hela ivf cykeln, jag har förstått att som du skriver,att de inte ska vara nått problem om man bara har lite låg äggreserv,då ska de kunna fixa det med medicinen:)
Men det har inte tagits blodprov för att säkerhetställa misstanke om låg äggreserv?
Heja heja! Förstår att det är svårt att sluta så där tvärt. Du får försöka tänka när suget finns där,att det är för en bra sak som du måste sluta <3
Oj! Då förstår jag att det är en stor "omställning" bara där att ta nässpray. Jag som pollenallergiker behöver ju typ ta nässpray varje dag under säsongen för att överleva, haha.
Det var ju väldigt skönt att ändå få veta det nu, innan vi drar igång på riktigt! Detta är ju inget någon annan läkare lagt märke till på tidigare undersökningar. Så hade känts skit om vi börjat med sprutorna och de märker först vid ägguttag att nja detta blev inte så bra och sen höja dosen till nästa försök...
Vid våran utredning och tidigare kliniker har de tydligen inte tagit de blodprovet, allt är ju medskickat till ivf kliniken och hon saknade detta, så jag väntar på provsvar nu.
Jag har ju börjat trappa ner med snuset nu under slutet av sommaren, men har ju hela tiden hoppats på att jag kommer behöva sluta när jag plussat, då har det känts lite mer peppande. Men det kommer väl, sitter mest i huvudet :) tack! <3