• fancyr

Vad för ytterkläder hade ni köpt nu?

Min son på 8 år har ett par täckbyxor som är för små nu. han använder dom dock sällan då han inte gillar att ha dom på sig.. jag och hans pappa tänkte då att vi kanske ska köpa nya skalkläder istället.. men är det för tidigt? 

• Svar på tråden Vad för ytterkläder hade ni köpt nu?
  • Dritten

Nejdå, ni kan alltid köpa till ett par fleecebyxor eller dyl att ha under vid behov.

• fancyr

Det är sant! Eller långkallingar som han har nu då han vägrar täckbyxor

• närkommertrean

Det beror väl lite på var i landet ni bor men jag tycker nog ändå att det inte är för tidigt. Jag bor i Stockholm och mina barn (3,5 och 6,5 år) har haft sina skalkläder mer än sina vinterkläder den här vintern. Fleece under jackan men inget extra under skalbyxorna. Det har funkat hur bra som helst nu när det har varit/är så milt.

• fibbe

Köpte ett fleecefodrat regnställ till min grabb. Håller både tätt och är varmare än ett vanligt skalställ. Har kört på detta enda sen han började på förskolan, är 7 år nu, och det är definitivt dom ytterkläderna vi använt oss mest av. Funkar både höst, vinter och vår, speciellt nu när snön börjar töa bort. Många andra barn i skolan är blöta igenom täckbyxor när dom setat länge på backen, men min är snustorr.

Kör på didriksons!

• fibbe

Även Nordbjörn har bra kvalite, och dom brukar vara lite billigare. Köpte ett helt nytt set nu på rea för 299kr.

• närkommertrean
    fibbe skrev 2020-03-02 12:03:33 följande:

Köpte ett fleecefodrat regnställ till min grabb. Håller både tätt och är varmare än ett vanligt skalställ. Har kört på detta enda sen han började på förskolan, är 7 år nu, och det är definitivt dom ytterkläderna vi använt oss mest av. Funkar både höst, vinter och vår, speciellt nu när snön börjar töa bort. Många andra barn i skolan är blöta igenom täckbyxor när dom setat länge på backen, men min är snustorr.

Kör på didriksons!

Vi körde också på det förut men våra barn rör sig mycket och blir jättevarma så när de hade fleecfodrat galonställ blev de helt svettiga istället eftersom galon inte andas som skalkläder. Det funkade bättre när de var yngre och lekte mer på ett ställe. Skalkläder har funkat toppen för dem men galon är ju himla smidigt nu när det är geggigt ute och allt blir skitigt. Himla mycket lättare att göra rent än skalkläderna!
Svar på tråden Vad för ytterkläder hade ni köpt nu?