Hur ofta ska styvföräldern vara med?
Hur mycket ska jag som styvföräldern dra mig undan och inte vara med de dagar styvdottern är här?
Mamman och pappan har en ganska kylig relation. Hos mamma säger dottern (11) att hon vill göra mer saker med pappa när hon är här. När hon åker till pappa och jag inte är hemma blir hon besviken att jag är borta enligt pappan. Är hon här frågar hon ofta om jag vill vara med och ha tex vattenkrig, ligga och mysa, åka och bada, äta osv.
Som det är nu åker jag iväg i princip varje helg någon av dagarna (hon är här onsdag till måndag). Är jag hemma går jag ut och går, tränar, läser osv. Hon och pappa lagar mat, bakar, busar osv. Ibland är jag med oftast drar jag mig undan.
Egentligen hade jag velat vara med mer, känner mig som en skugga de dagarna hon är hemma här. Jag tycker om styvdottern och hade väl egentligen bara velat att det kunde vara lite mer naturligt i samvaron mellan oss alla. Jag går på tå för Jag vet inte om hon känner en sak hos mamma och en annan här. Hon verkar glad och obekymrad när jag är med men hur vet man?
Ska jag dra mig undan alla aktiviteter när hon är här och undvika fredagsmyset som jag gle nueller vara med mer så hon blir van?