Sjukpenning och föräldrapenning
Hej.
Undrar om någon vet hur det funkar med heltidssjukrivninv och föräldrapenning?
Hej.
Undrar om någon vet hur det funkar med heltidssjukrivninv och föräldrapenning?
Du kan inte vara sjukskriven på 100% och fp sjukpenging samtidigt som du är föräldrarledig och tar ut föräldrarpening.
Hur fungerar det? Jag har svårt att ringa till FK och fråga då vet kommer att ha svårt att förstå.
Hur fungerar det? Jag har svårt att ringa till FK och fråga då vet kommer att ha svårt att förstå.
Då jag är heltidssjukskriven och funderar på att skaffa varn så småbing om så indrar jag hur det fungerar meed föräldrapenning och sjukpenning. Får man både ock eller bara föräldrapenning och vad händer med sjukskrivningen eller om man kan vara sjukskriven och få barn.
Då jag är heltidssjukskriven och funderar på att skaffa varn så småbing om så indrar jag hur det fungerar meed föräldrapenning och sjukpenning. Får man både ock eller bara föräldrapenning och vad händer med sjukskrivningen eller om man kan vara sjukskriven och få barn.
Som Tiina säger. Om du är sjukskriven får den andra föräldern vara föräldraledig. Om du är såpass frisk att du kan ta hand om ditt barn och vara föräldraledig så avbryts din sjukskrivning.