Chumagia skrev 2019-01-01 19:00:01 följande:
Förskola självklart. Det är väldigt viktigt för barn att träffa andra barn i samma ålder, leka och ha roligt. De blir mer trötta, får in bättre rutiner och lär sig massor på förskolan, både socialt, mentalt och fysiskt. Så jag tycker helt klart att hon ska få gå på förskolan.
All det du räknat upp har mina hemmabarn fått.
De har däremot inte fått all stress som finns på förskolan.
Chumagia skrev 2019-01-01 19:00:01 följande:
Förskola självklart. Det är väldigt viktigt för barn att träffa andra barn i samma ålder, leka och ha roligt. De blir mer trötta, får in bättre rutiner och lär sig massor på förskolan, både socialt, mentalt och fysiskt. Så jag tycker helt klart att hon ska få gå på förskolan.
Allt detta har mina barn fått som hemmabarn. Finns inget på förskolan som jag inte kan ge mina barn hemma.
Men tyvärr är det nog mer hur man är som förälder om intresset finns än om något annat.
Anonym (Förskollärare) skrev 2019-01-01 19:34:58 följande:
En ETTÅRING behöver verkligen inte vara på en förskola. En ettåring ska, så länge det går, vara med sin familj.
Blir nästan ledsen av att läsa denna tråd. Uppmärksamma att i stort sett alla vi som faktiskt arbetar inom förskolan uppmuntrar till att stanna hemma för att vi vet hur miljön faktiskt är. Kolla in fb-sidan Förskoleupproret och få en inblick i hur barnen faktiskt har det.
Förskoleupproret och hemmaföräldrars nätverk borde samarbeta. Ni har många gemensamma intressen även om ni har olika agendor.