• tveksam100

Kan inte få bort bilderna från mitt huvud

Jag har ett problem som min hjärna har brottats med en tid nu. Eller rättare sagt är det mitt rationella jag och mitt känslomässiga jag som brottas med varandra.

Saken är den att min särbo sedan två år sätter griller i huvudet på mig med antydningar om sitt ?tidigare liv?.

Jag kanske ska börja med att berätta att vi träffades för två år sedan och har ett i allt väsentligt ett bra förhållande. Vi har båda barn sen tidigare och är 40 år fyllda.

Nu till problemet. Hon har vid flera tillfällen berättat att hon tidigare varit som hon uttrycker det väldigt sexuellt frimodig och översexuell. Alltid när hon tagit upp det har jag frågat vad det innebär och bett henne (utan värdering eller anklagande ton) förklara vad det betyder.

Det har alltid slutat med att jag inte fått något svar. Jag vill inte berätta säger hon. Hon har också sagt att hon haft hundratals sexpartners och när jag ärligt blev förvånad sa hon att det var ett skämt.

Tillsammans med en del andra saker hon berättat tror jag faktiskt inte att hon skämtade. Jag tror att hon haft hundratals sexpartners och helt enkelt knullat runt rejält.

Mitt problem är att jag inte kan bli kvitt tanken på att hon var stans lättaste brud att få omkull. Jag ser henne framför mig ha sex på varenda offentlig toalett, baksäte och trappuppgång osv. Jag får inte bort de bilder som dyker upp i mitt huvud när hon suger av halva stan och blir påsatt av typ alla.

Jag vet att hon absolut inte är sådan idag och att hon är mig till 100% trogen. Så mitt rationella jag inser att det inte spelar någon roll hur många sexpartners hon haft tidigare eller över huvud taget vad hon haft för sexliv innan vi träffades och hon var yngre, men mitt rationella jag och känslorna kommer inte överens

Jag både vill veta och inte veta vad som är sant. Helst av allt vill jag att mina tankar på henne och de bilder som dyker upp i mitt huvud ska försvinna. Jag kan vakna mitt i natten och må fysiskt dåligt av de tankarna. Vad ska jag göra? Ska jag ställa henne mot väggen och kräva att hon berättar sanningen och riskera att få höra något som jag absolut inte vill höra eller ska jag låta bli. Jag vet inte hur jag skulle reagera om hon berättade att allt som jag tror är sant faktiskt är det. Kanske skulle det göra det lättare för mig att släppa allt eller också skulle det sätta igång ännu fler bilder i min hjärna?

Jag älskar henne verkligen men om det inte blir nån ändring tror jag det blir svårt att fortsatta förhållandet tyvärr. Jag måste besluta mig för att fråga henne rakt ut eller ej.

Vad tror ni är bäst? Jag vet inte, vet bara att jag mår dåligt av att ha det såhär och att jag får spela teater för att låtsas att det inte spelar någon roll för mig.

• Svar på tråden Kan inte få bort bilderna från mitt huvud
  • Anonym (Självförtroende)
    Anonym (kls) skrev 2018-12-04 07:30:08 följande:

Gäsp... Kom igen nu. "Stans bästa brud på att få omkull killar".... *gapskratt*

Ännu en osäker man :)) jobba med självförtroendet!
  • Anonym (Självförtroende)

• Dessanheterjag

• Dessanheterjag

• Anonym (Roro)
    Kermit1561 skrev 2018-12-05 08:39:21 följande:

Samma risk finns när man raggar på krogen, men även om man tittar på tex parklubbar där man kan ha sex utan nån större risk så är det mycket lättare för kvinnor att komma in.

Det finns helt enkelt inget som tyder på att det har ändrats nämnvärt, män måste fortfarande jobba hårdare för att få ligga med kvinnor än tvärtom.

Nu har jag ingen aning om vad det är för ställen du hänger på (betallinjer och swingersklubbar?), men jag delar iaf inte uppfattning med dig. Män behöver inte jobba hårdare, inte så länge man har common sense. Sen kan ju din definition av att jobba hårdare skilja sig från min definition. Jag har iaf aldrig behövt jobba speciellt hårt, dock vet jag flera tjejer som behöver göra det.
  • Anonym (missbrukare)
    tveksam100 skrev 2018-12-05 10:41:03 följande:

Som TS så bryr jag mig inte om män eller kvinnor lättast hittar nån att ligga med. Jag vill bara byta kanal på TV:n som dag och natt sänder film och bilder till min hjärna där min tjej är huvudrollsinnehavare. Bilder och filmer jag absolut inte vill se där hon har sex på varenda toalett och trappuppgång.

Jag älskar henne men måste bli av med mitt hjärnspöke, annars blir jag galen.

Du måste fundera på varför bilderna dyker upp. Enda sättet att få bort dom är ju att fundera på varför det stör dig?

Dina egna fantasier sätter henne i dessa scener, du behöver tänka efter varför du gör så.
  • Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-05 13:22:45 följande:

Nu har jag ingen aning om vad det är för ställen du hänger på (betallinjer och swingersklubbar?), men jag delar iaf inte uppfattning med dig. Män behöver inte jobba hårdare, inte så länge man har common sense. Sen kan ju din definition av att jobba hårdare skilja sig från min definition. Jag har iaf aldrig behövt jobba speciellt hårt, dock vet jag flera tjejer som behöver göra det.

Betallinjer, swingersklubbar, datingsiter etc är ställen där kvinnor och män söker sex och där det är väldigt tydligt att det ställs hårdare krav på män. Prostitution är ett annat område, kvinnor kan se rätt risiga ut och ändå sälja sex. Det har gjorts undersökningar där kvinnor och män frågar främlingar om de vill ha sex och resultatet där ser likadant ut..

Det enda du hänvisar till är dina högst subjektiva upplevelser, det är lite svårt att ta på allvar..
  • AndreaBD

Vad man kan krångla till och förstöra för sig själv! Varför grubblar du? Ni har ju inget problem! Hon är trogen, det andra var en fas i hennes liv och det angår dig inte, eftersom det inte påverkar dig. Dvs. det skulle inte påverka dig om du inte hade fastnat i det. Det är ju inget problem, men du gör det till ett problem.

• Anonym (kls)
    Dessanheterjag skrev 2018-12-05 12:21:10 följande:
    Ännu en lättfotad tjej. Jobba med självrespekten! ;)
  • Anonym (Anonym)
    AndreaBD skrev 2018-12-05 14:27:48 följande:

Vad man kan krångla till och förstöra för sig själv! Varför grubblar du? Ni har ju inget problem! Hon är trogen, det andra var en fas i hennes liv och det angår dig inte, eftersom det inte påverkar dig. Dvs. det skulle inte påverka dig om du inte hade fastnat i det. Det är ju inget problem, men du gör det till ett problem.

Nja, det är ju ett problem för ts, och problemet är att ts särbo säger A men inte B.
    Varför kunde hon inte hålla truten ifrån början?
  • Anonym (Roro)
    Kermit1561 skrev 2018-12-05 14:02:41 följande:

Betallinjer, swingersklubbar, datingsiter etc är ställen där kvinnor och män söker sex och där det är väldigt tydligt att det ställs hårdare krav på män. Prostitution är ett annat område, kvinnor kan se rätt risiga ut och ändå sälja sex. Det har gjorts undersökningar där kvinnor och män frågar främlingar om de vill ha sex och resultatet där ser likadant ut..

Det enda du hänvisar till är dina högst subjektiva upplevelser, det är lite svårt att ta på allvar..

Betallinjer, swingersklubbar och datingsiter är där MÄN (enligt dig iaf) söker sex. Varför kvinnor är underrepresenterade på dessa plattformer skrev jag om tidigare. Kvinnor söker sex på andra ställen. Prostituion/betallinjer passar inte ens in i argumentet, då den ena parten säljer en tjänst och den andra köper - vilket gör att omständigheterna och förutsättningarna inte är jämnställda. Swingersklubbar är det en minioritet som hänger på, vilket också känns orelevant i detta sammanhang.

Så det enda du hänvisar till är orelevant och otillförlitligt fakta, vilket - enligt mig - är ännu svårare att ta på allvar.

Så lämna 90-talet, sluta vara bitter för att du aldrig får ligga (såvida du inte köper sex uppenbarligen?) och inse att kvinnor har det minst lika svårt/lätt som män med samma förutsättningar. Tack och hej!
  • Kirenaj68
    tveksam100 skrev 2018-12-04 11:49:24 följande:

Fattar inte varför flera verkar tro att jag som TS lägger någon värdering på hennes tidigare sexliv och ser det som något dåligt.
    Jag gör absolut inte det. Jag själv hade också periodvis ett ganska utflippat sexliv i ungdomen.  Mitt problem är de jävla bilderna som förföljer mig. Vill bli av med dem bara, få bort hjärnspöket som förföljer mig.

Jag hade en viss förståelse för dig tills du sa att du själv periodvis hade ett utflippat sexliv förut. Och så har du mage att haka upp dig på hennes tidigare sexliv. Lite dubbelmoral där, säg?
  • AndreaBD
    Anonym (kls) skrev 2018-12-05 14:43:55 följande:
    Ännu en lättfotad tjej. Jobba med självrespekten! ;)
    Det är ju dumheter! Varför skulle en kvinna som har haft sex med många inte ha självrespekt? Du har ju ingen aning varför hon gjorde så. Det finns ju många olika möjliga anledningar.
  • AndreaBD
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-05 14:45:38 följande:
    Nja, det är ju ett problem för ts, och problemet är att ts särbo säger A men inte B.
    Varför kunde hon inte hålla truten ifrån början?
    Ärlighet. Jag tycker också att man bör ge en ny partner en ungefär bild av sitt tidigare liv, men man behöver absolut inte gå in på detaljer. Jag vill inte veta allt i detalj heller när det gäller min partner, och han ville det inte heller.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-03 23:37:39 följande:

Men alltså vadå stans lättaste brud att få omkull?? Du tror inte att att hon själv har valt vilka hon vill ligga med? Snarare stans bästa brud på att få omkull killar, det är en merit det!

Nej, så funkar det inte. Trots allt prat om jämställdhet så är det helt olika mekanismer i görningen för män och kvinnor när det gäller detta. Så gott som alla kvinnor - även fula och handikappade - kan få sex, och många kvinnor (men inte alla) kan dessutom få sex med attraktiva män. Om det BARA gäller sex. Däremot kan det vara lika svårt för en kvinna som för en man att få till en relation.

Alla män får däremot inte sex, och endast en liten andel får sex med de verkligt attraktiva kvinnorna. 

Nu vet vi inte heller något om hur attraktiva de männen var, som TS' sambo låg med. I och med att de var så många, så kan de inte ha varit överdrivet attraktiva allihop... om hon inte bodde i Hollywood. :) Så NEJ det TS' sambo har gjort är inte en merit utan något mycket negativt. 
  • Anonym (Roro)
    Anonym (XXX) skrev 2018-12-05 21:54:13 följande:

Nej, så funkar det inte. Trots allt prat om jämställdhet så är det helt olika mekanismer i görningen för män och kvinnor när det gäller detta. Så gott som alla kvinnor - även fula och handikappade - kan få sex, och många kvinnor (men inte alla) kan dessutom få sex med attraktiva män. Om det BARA gäller sex. Däremot kan det vara lika svårt för en kvinna som för en man att få till en relation.

Alla män får däremot inte sex, och endast en liten andel får sex med de verkligt attraktiva kvinnorna. 

Nu vet vi inte heller något om hur attraktiva de männen var, som TS' sambo låg med. I och med att de var så många, så kan de inte ha varit överdrivet attraktiva allihop... om hon inte bodde i Hollywood. :) Så NEJ det TS' sambo har gjort är inte en merit utan något mycket negativt. 

Snark... ännu en som verkar ha det svårt med att få till ett ligg. Börja jobba med dig själv istället för att sprida hat och lögner, det kommer du långt på! Dessutom är utseende högst subjektivt, vad du tycker är oattraktivt kan någon annan finna attraktivt. Inte OK att du pratar nervärderande om handikappade heller för den delen.
  • Anonym (Anonym)
    AndreaBD skrev 2018-12-05 18:35:26 följande:
    Ärlighet. Jag tycker också att man bör ge en ny partner en ungefär bild av sitt tidigare liv, men man behöver absolut inte gå in på detaljer. Jag vill inte veta allt i detalj heller när det gäller min partner, och han ville det inte heller.
    Tycker absolut att ärlighet är viktigt i ett nytt förhållande. Gäller f.ö. hela förhållandet, men om man är ärlig om en sådan sak som ett tidigare promiskuöst leverne måste man vara beredd på följdfrågor.
    Och vad är syftet med att vara ärlig, om det inte är att ge sin motpart en chans att välja om man kan acceptera vad hen får höra
  • Anonym (Svartsjuk)

Hej TS,

Jag är också ca 40 och omgift.

Jag är en sån svarsjuk dryg hycklare som legat med många kvinnor men får bilder av dom få min fru knullade innan vi träffades. En sån man som FL anhängare älskar att hata.  

Hur som helst, när det blir som jobbigast för mig så tänker jag på hur lycklig jag är. Jag tänker att alla dom killarna (90% av de ville ha ett exklusivt förhållande med min fru som då var singel) men hon sa nej. Så på 8 månader innan jag träffade henne så dejtade hon och knullade 10 stycken. Kanske knullat totalt 15.

Min fru är otroligt snygg och vild i sängen så många "bilder" blir det. Men dom männen som knullade henne kommer endast att ha henne i sin fantasi när dom runkar. Jag är den som vann hennes hjärta. Jag är den som kommer att vakna bredvid henne för resten av mitt liv.

Jag är med andra ord överlycklig att jag INTE var ett av hennes "ligg"...

Det TS, hjälper i alla fall mig!  Solig

• Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-05 17:57:12 följande:
    Betallinjer, swingersklubbar och datingsiter är där MÄN (enligt dig iaf) söker sex. Varför kvinnor är underrepresenterade på dessa plattformer skrev jag om tidigare. Kvinnor söker sex på andra ställen. Prostituion/betallinjer passar inte ens in i argumentet, då den ena parten säljer en tjänst och den andra köper - vilket gör att omständigheterna och förutsättningarna inte är jämnställda. Swingersklubbar är det en minioritet som hänger på, vilket också känns orelevant i detta sammanhang.

Så det enda du hänvisar till är orelevant och otillförlitligt fakta, vilket - enligt mig - är ännu svårare att ta på allvar.

Så lämna 90-talet, sluta vara bitter för att du aldrig får ligga (såvida du inte köper sex uppenbarligen?) och inse att kvinnor har det minst lika svårt/lätt som män med samma förutsättningar. Tack och hej!
    Krogen har samma risker som andra ställen som kvinnor och män söker sex på så frågan är vad det är för ställen du refererar till där kvinnor söker sex och det är jämställt?
    Prostitution visar på samma sak som de andra exemplen, att kvinnor har mycket mer sexuellt kapital än män, så pass att de kan byta det mot pengar på ett sätt som få män kan. 

Sedan är det väl föga förvånande att du använder samma sorts könsrollskonservativa skambeläggande mot mig som du själv nyss protesterade mot, när argumenten tryter. Det visar med all önskvärd tydlighet att du upprepar fraser utan att egentligen förstå vad det är du pratar om.. 
Svar på tråden Kan inte få bort bilderna från mitt huvud