Mangoodream skrev 2018-12-03 22:26:35 följande:
Hej, jag hade också flest blåsor på högra stocken. Blåsorna kan växa till sig , det gjorde mina. Jag ruvar dag 10 och känner mig trött med huvudvärk. Känslan i kroppen säger att det inte gick vägen. Testdag på fredag. Förra gången var det en torsdag och började blöda på tisdagen. Suck vad man får gå igenom. Håller tummarna för dig.
Länge sedan jag var inloggad. Mangoodream - hur har det gått för er? Fick aldrig något svar, vilket klinik i Sthlm erbjöd er 3 paket? Vore bra att veta om det var Livio, eftersom jag haft snack med vår klinik om hur man gör olika...
Här har det varit en jobbig tid. Första IVF-försöket (Uttag 13 ägg, ÅF 8-celligt embryo på dag 3) gick fram till ruvardag 13 när jag började blöda massor. Detta var dagen före julafton, så det blev en tuff jul. Blev väldigt förvånad, men fick hjälp direkt för att testa ett försök till, den här gången korta protokollet. Med facit i hand skulle vi avvaktat, men när man är mitt i det och känner frustration och bara vill komma framåt så gör man vad som helst. Klocka tickar och man närmar sig nästa födelsedag. Jobbigt. IVF-försök nr två blev bara 5 ägg vid uttag och dessa odlades till dag 5 (som tyvärr var en söndag) och inget var i skick nog för ÅF dag 3 eller frysning av blastosyst. För mycket fragment. Och där rasade man ner i det svarta hålet igen. Den emotionella berg- och dalbanan med dagar av gråt och frustration. Suck. Detta var en månad sedan och vi har väntat lika länge för att få telefontid med läkaren. Hon ringde igår. Hon är ändå hoppfull. Eftersom första försöker gav 13 ägg och att jag har bra värden och bra äggreserv, så är de beredda att ge oss ett försök till. Nu blir det långa protokollet igen, så här ska kämpas på in till sista dagarna i april/början på maj. Tredje gången gillt, jag hoppas att den teorin stämmer för oss. Dock är det ju också den ekonomiska aspekten... Känns galet vilka summor man har lagt på detta. Rätt besviken också på att vi inte, så andra fick köpa 3 försök med en gång.