Hur blir man lycklig som singel? Känner mig så ensam...
För någon månad sedan så tog det slut mellan mig och min dåvarande pojkvän, detta på grund utav att jag mådde fruktansvärt dåligt när vi var tillsammans. Jag vill inte vara med honom, men jag hatar verkligen livet som singel. Ser ingen mening med vardagen eller framtiden, har svårt att känna lycka, har ingen trygghet eller någon jag kan älska (förutom mina nära och kära då) och det är så otroligt tufft. Vi var ändå tillsammans i 3 år, och nu helt plötsligt är jag ensammast i världen känns det som. Jag vill inte gå in i något nytt, då jag blev så trasig på grund utav mitt ex så har otroligt mycket känslor och tankar att ta itu med. Det enda jag vill är att kunna älska livet igen, att kunna känna lycka trots singel och jag har ju hobbys och vänner men ändå känns allt så otroligt ensamt. Vill bara ha den säga närheten, och tryggheten som man hade och jag vet seriöst inte hur jag kommer kunna "acceptera" detta nya liv. Hur gör man för att kunna uppskatta singellivet? Vill som sagt inte ligga runt eller söka trygghet på så sätt, utan jag vill kunna må bra och känna lycka trots att jag nu står ensam. Detta är fruktansvärt svårt och en tomhetskänsla jag inte kan kontrollera.