Hur stort ansvar om bonusbarnen måste man egentligen ta?
Hej.
Nu ska jag försöka förklara detta så tydligt som .möjligt.
För några år sen träffa jag världens finaste man. Vi blev ett par. Han har 2 barn sen tidigare och jag ett. För ett år sen blev jag gravid och vi valde såklart att behålla. Vid denna tiden bodde vi inte ihop å jag tyckte allt var verkligen bra. Men då vi väntade barn ihop så valde vi trots allt å flytta ihop. Så i slutet på december 2017 så flytta vi ihop . Å sen 1a februari kom vår dotter. Jag går ju just nu hemma å alla barn får komma hem direkt efter skolan å behöver inte va på fritids. Sambons är 12 Å 8 min är7.
Jag har haft dem alla på lov å klämdagar. Men känner att det börjar bli omöjligt. Jag hinner inte umgås med min bebis å ännu mindre min son. Stora bonusen är ett mkt osäkert barn som behöver lika mkt tid som bebisen. Å jag får ingen hjälp knappt alls av barnen. Sambon jobbar å är borta hela dagarna mellan 6-18. Å nu kommer sommarlovet.. Min stora 7åring fick inte gå på fritids alls trots att han ville ha lite lektid kanske 15 h veckan. Men d gick inte . Men de stora får. Men d vill ju såklart va lediga. Men jag vet inte hur jag ska orka med 4 barn varannan vecka under hela sommaren. Jag har inte heller körkort å bor på landet vilket gör att jag måste åka buss om jag ens ska kunna köpa glass. Hur mkt ansvar har jag egentligen. Vad är liksom rimligt att begära av mig? Självklart kommer barnen va lediga till störst del. Men jag behöver få en paus emellanåt å få rå om min bebis å mitt andra barn åxå. Vill kunna åka iväg å hälsa på släkt ( de bor minst 20 mil bort ) m.m . Men tyvärr kan jag inte ha med bonus för den äldsta klarar inte av o sova borta osv. Å får panik m.m om det inte känns bekant å tryggt.