• Dilation

Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?

Ge mig fakta på varför jag inte skall rösta på SD i nästa val.

Inga pk floskler eller hittepå saker utan ren fakta.

Kom inte dragandes med att det är idioter i partiet för det finns det i alla partier.

• Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?
  • tobbe01
    KillBill skrev 2018-04-11 17:22:08 följande:

Jag har ingen egen erfarenhet men i vecka 12 är det nog bäst att kontakta gynakuten vid missfall. De ger dig råd om hur du ska göra. WHO anser att ett foster blir ett barn när det väger minst 500 gram. Eller är minst 25 centimeter. Om vikten inte är känd gäller 22:a veckan. Före vecka 22 så pratar vi alltså foster och innan vecka 9 så pratar man om embryo.

Men är det säkert att en kvinna i vecka 12 fattar att blodklumpen i toan är ett embryo och början till en moderkaka? Finns ju kvinnor som inte fattat att de är gravida förrän de föder! Jag skulle inte bry mig alls om det inte var för henne jag mötte 1974. Hon som kom ut från toan vit i ansiktet och berättade att hon spolat ner......................ja vad vet jag. Liksom hon var helt förtvivlad att hon spolat.............! en klump? ett foster? embryo?
  • KillBill
    Provisorisk skrev 2018-04-11 17:22:07 följande:

Alla vet vid det här laget att SD och afs är de som är emot "religiös fanatism" och "talibanpolitik" och som värnar om Sverige och svensken, samt de svenska/kristna värderingar vi har. Det gäller oavsett åsikter om abort ska ske i vecka 18 eller i vecka 12 (som för övrigt inte är kvinnofientligt utan tvärtom står SD för ofödda barns rättigheter). SD värdesätter människan och människoliv till skillnad från övriga partier.

Förstår inte ens hur man kan påstå något annat..

Frågan är hur mycket som övriga 7 partier värdesätter människan och människoliv? När våldtäkter ökat, skjutningar ökat, otryggheten ökat, vårdköer ökat, patienter som dör av utebliven vård har ökat, antal hemlösa pensionärer har ökat, antal bostadslösa unga har ökat, terrorism har ökat... Går att göra en lång lista.

Samtidigt som de också är FÖR talibanpolitik och religiös fanatism i form av sharialagar i våra domstolar, ute på gatorna med böneutrop och "taharrush" (massövergrepp på tjejer), i offentliga miljöer med uppdelade simbassänger, i hemmen med polygami och barnäktenskap... (m.m. m.m.)

Värdesätter du inte människor samt vill ha "talibanpolitik" i landet så ska du DEFITINTIVT INTE rösta på SD utan då är det självklara valet något av de partier som vad med i decemberöverenskommelsen.

Samvetsfrihet innebär att vårdpersonal som av religiös övertygelse (kristen eller muslimsk) inte vill genomföra en abort, hjälpa en patient med val av preventivmedel eller likande ska ha rätt att vägra att utföra arbetsuppgiften. Detta i kombination med att SD vill reducera kvinnors rätt att själv ta beslut över en abort gör SD till riksdagens enda talibanparti. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    Provisorisk skrev 2018-04-11 16:48:49 följande:
    Ibland undrar man vilken verklighet vissa lever i när de tror nazister/nazism är största hotet mot Sveriges demokrati, jämställdhet och öppna samhälle..

"- Det handlar fortfarande om få individer, säger han.

Enligt Christer Mattsson, forskare vid Göteborgs universitet, finns det i dagsläget ett hundratal aktiva nazister i Sverige".

www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-ser-den-nazistiska-upptrappningen-i-sverige-ut

Så kollar man på våldsbejakande muslimer istället..

"Säpochefen: 'Det finns tusentals radikala islamister i Sverige'"

www.aftonbladet.se/nyheter/a/OVQRq/sapochefen-det-finns-tusentals-radikala-islamister-i-sverige

Rösta rätt, rösta SD.
    Både nazister, militanta islamister och vänsterextremister är ett hot. Just nu är nazisterna mest högljudda, men deras huvudmotståndare ställer så gärna upp och slåss med dem när de ska tåga runt. De är i någon pervers symbios med varandra, nazister och vänsterextremister.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • tobbe01

OT OT extra allt. Jag röstar på SD i detta val såväl som i det förra. MEN det finns många anledningar att INTE rösta SD. T EX om man är en sådan som berättar på jobbet vilket parti man röstar på. Inte populärt att vara SD då. På "min tid" (kort och lätt att missa!) så pratade man inte politik på jobbet. Jag har arbetat i 40+ år och ALDRIG hört talas om vad mina jobbarkompisar röstar på! SÅ ändras tiden.

• Provisorisk
    tobbe01 skrev 2018-04-11 17:58:25 följande:

OT OT extra allt. Jag röstar på SD i detta val såväl som i det förra. MEN det finns många anledningar att INTE rösta SD. T EX om man är en sådan som berättar på jobbet vilket parti man röstar på. Inte populärt att vara SD då. På "min tid" (kort och lätt att missa!) så pratade man inte politik på jobbet. Jag har arbetat i 40+ år och ALDRIG hört talas om vad mina jobbarkompisar röstar på! SÅ ändras tiden.

Funkar fortfarande att säga "det är mellan mig och staten". ;)

Tror också det tippat över och att de blivit mer "skämmigt" att säga man röstar på Mp, Fi, V och även C nu efter deras uppmärksamhet kring sharialagar i domstolen.
  • Provisorisk
    Abegayle70 skrev 2018-04-11 17:48:25 följande:

Både nazister, militanta islamister och vänsterextremister är ett hot. Just nu är nazisterna mest högljudda, men deras huvudmotståndare ställer så gärna upp och slåss med dem när de ska tåga runt. De är i någon pervers symbios med varandra, nazister och vänsterextremister.

Ja alla hot är ju ett hot, men sen finns det ju större hot och mindre hot. Våldsbejakande muslimer är större än både vänserextrema och högerextrema.

Från Aftonbladet:

"På måndagen meddelade Säkerhetspolisen att det i dagsläget finns cirka 3 000 våldsbejakande extremister i landet. 600?700 personer tillhör höger- och vänsterextrema rörelser och drygt 2 000 är islamistiska extremister".

Sen får man räkna med alla de som går under jorden som saknar uppehållstillstånd m.m. som Akilov t ex som utförde terrorattentatet på Drottninggatan.

Från sydsvenskan:

"Men det måste konstateras: Säpo har de senaste åren missat flera svenska militanta islamister som utfört attacker i Islamiska statens namn. I den IS-cell som låg bakom attackerna i Paris i november 2015 och Bryssel i mars 2016 - då 165 människor dog - ingick två terrorister med koppling till Sverige."

"Det är naturligtvis en svår uppgift - kanske omöjlig - för Säpo att ha järnkoll på alla potentiella attentatsmän. Särskilt den typ av "ensamvargar" som Rakhmat Akilov misstänks vara."
  • Louisaa00

Jag skulle inte påstå att det största problemet med sverigedemokraterna är det faktum att dom är emot invandring. Problemet är just att dom kom in i riksdagen som ett enfrågeparti. Dom har inga särskilda bestämda ståndpunkter och åsikter, förutom dom gällande invandring. Om jag själv hade röstat hade det inte varit på ett sådant parti, som inte riktigt vet hur dom ska hantera ekonomi och liknande viktiga frågor som berör vårt samhälle.

• Provisorisk
    KillBill skrev 2018-04-11 17:45:05 följande:

Samvetsfrihet innebär att vårdpersonal som av religiös övertygelse (kristen eller muslimsk) inte vill genomföra en abort, hjälpa en patient med val av preventivmedel eller likande ska ha rätt att vägra att utföra arbetsuppgiften. Detta i kombination med att SD vill reducera kvinnors rätt att själv ta beslut över en abort gör SD till riksdagens enda talibanparti. 

Varför skriver du samma sak om och om igen?

Ska jag behöva återupprepa mig några gånger till?

SD = ett Sverige till övervägande del fritt från religiös fanatism

S, M, Mp m fl = ett Sverige till övervägande del med religiös fanatism

Förstår som sagt inte ens att du som sprider propaganda om att SD är nazister/rasister/islamofober, samtidigt i denna tråd argumenterar för att det är något dåligt att SD gynnar muslimer.

Hur ska du ha det? De kan väl inte vara "islamofober" och samtidigt vara på samma sida som en person med muslimsk övertygelse som vill utföra sina arbetsuppgifter på ett visst sätt.

Det går inte ihop..
  • KillBill
    Provisorisk skrev 2018-04-11 20:41:09 följande:

Varför skriver du samma sak om och om igen?

Ska jag behöva återupprepa mig några gånger till?

SD = ett Sverige till övervägande del fritt från religiös fanatism

S, M, Mp m fl = ett Sverige till övervägande del med religiös fanatism

Förstår som sagt inte ens att du som sprider propaganda om att SD är nazister/rasister/islamofober, samtidigt i denna tråd argumenterar för att det är något dåligt att SD gynnar muslimer.

Hur ska du ha det? De kan väl inte vara "islamofober" och samtidigt vara på samma sida som en person med muslimsk övertygelse som vill utföra sina arbetsuppgifter på ett visst sätt.

Det går inte ihop..

SD är det enda partiet i Sveriges riksdag som vill försämra möjligheten för kvinnor att själv fatta beslut om en abort. SD vill också att religösa medarbetare inom vården (kristna, muslimer, hinduer osv ska kunna vägra att utföra arbetsuppgifter pga sin religiösa övertygelse. Det tycker jag är väldigt fel.

Sverige är ett land som står upp för demokrati, mänskliga rättigheter och religionsfrihet. Religionen får och ska inte värderas viktigare än andra regler, skyldighet, friheter i samhället. Detta anser alla riksdagspartier utom SD.

SD vilja att försämra kvinnors rätt till abort och SDs vilja att låta religionen påverka svensk sjukvård ör oroande och skrämmande.
  • Provisorisk
    KillBill skrev 2018-04-11 21:23:53 följande:

SD är det enda partiet i Sveriges riksdag som vill försämra möjligheten för kvinnor att själv fatta beslut om en abort. SD vill också att religösa medarbetare inom vården (kristna, muslimer, hinduer osv ska kunna vägra att utföra arbetsuppgifter pga sin religiösa övertygelse. Det tycker jag är väldigt fel.

Ja. Jag tycker också det är fel att religion ska få större inflytande i samhället. Gällande abort tycker jag det är bra med en gräns på 12 veckor och finns inget i det som skulle vara kvinnofientligt utan det är påhitt och skämselpropaganda.

Det du nämner är helt betydelselöst sett till det stora hela. 7-klövern har tillsammans gjort Sverige otryggare för ALLA tjejer. Det är fakta och det finns inga argument i världen du kan säga som kan ta bort det.
  • KillBill
    Provisorisk skrev 2018-04-11 21:41:26 följande:

Ja. Jag tycker också det är fel att religion ska få större inflytande i samhället. Gällande abort tycker jag det är bra med en gräns på 12 veckor och finns inget i det som skulle vara kvinnofientligt utan det är påhitt och skämselpropaganda.

Det du nämner är helt betydelselöst sett till det stora hela. 7-klövern har tillsammans gjort Sverige otryggare för ALLA tjejer. Det är fakta och det finns inga argument i världen du kan säga som kan ta bort det.

Svenska kvinnor har kämpat länge för Sveriges abortlagstiftning ett arbete som nu kan spolieras pga av ett reaktionärt och uppenbart kvinnofientligt parti. Det är inte oväntat att SD är det riksdagsparti som har lägst stöd bland landets kvinnor.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-11 21:52:47 följande:
    Svenska kvinnor har kämpat länge för Sveriges abortlagstiftning ett arbete som nu kan spolieras pga av ett reaktionärt och uppenbart kvinnofientligt parti. Det är inte oväntat att SD är det riksdagsparti som har lägst stöd bland landets kvinnor.
    Knappast någon risk. De kommer inte att ha något som helst inflytande nästa mandatperiod heller.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Provisorisk
    KillBill skrev 2018-04-11 21:52:47 följande:

Bara en massa floskler, som Löfvén skulle säga.

Det där stämmer ju inte ens. Lägst stöd bland landets kvinnor? Ren lögn ju.
  • tobbe01
    KillBill skrev 2018-04-11 21:23:53 följande:

Sverige är ett land som står upp för demokrati, mänskliga rättigheter och religionsfrihet. Religionen får och ska inte värderas viktigare än andra regler, skyldighet, friheter i samhället. Detta anser alla riksdagspartier utom SD.

SD vilja att försämra kvinnors rätt till abort och SDs vilja att låta religionen påverka svensk sjukvård ör oroande och skrämmande.
    Så SD vill att religiösa fundamentalister ska kunna sätta sina egna regler i arbetslivet? Har missat det helt. När det gäller abortfrågan så handlar väl SD:s förslag om en justering av övre gräns för fri abort med ett par veckor NER? Kvinnor kommer att kunna göra abort precis som förut MEN kanske kan de inte vela halva grav.?
  • Nimzay
    Provisorisk skrev 2018-04-11 16:48:49 följande:
    Ibland undrar man vilken verklighet vissa lever i när de tror nazister/nazism är största hotet mot Sveriges demokrati, jämställdhet och öppna samhälle..

"- Det handlar fortfarande om få individer, säger han.

Enligt Christer Mattsson, forskare vid Göteborgs universitet, finns det i dagsläget ett hundratal aktiva nazister i Sverige".

www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-ser-den-nazistiska-upptrappningen-i-sverige-ut

Så kollar man på våldsbejakande muslimer istället..

"Säpochefen: 'Det finns tusentals radikala islamister i Sverige'"

www.aftonbladet.se/nyheter/a/OVQRq/sapochefen-det-finns-tusentals-radikala-islamister-i-sverige

Rösta rätt, rösta SD.
    Provisorisk skrev 2018-04-11 17:22:07 följande:

Alla vet vid det här laget att SD och afs är de som är emot "religiös fanatism" och "talibanpolitik" och som värnar om Sverige och svensken, samt de svenska/kristna värderingar vi har. Det gäller oavsett åsikter om abort ska ske i vecka 18 eller i vecka 12 (som för övrigt inte är kvinnofientligt utan tvärtom står SD för ofödda barns rättigheter). SD värdesätter människan och människoliv till skillnad från övriga partier.

Förstår inte ens hur man kan påstå något annat..

Frågan är hur mycket som övriga 7 partier värdesätter människan och människoliv? När våldtäkter ökat, skjutningar ökat, otryggheten ökat, vårdköer ökat, patienter som dör av utebliven vård har ökat, antal hemlösa pensionärer har ökat, antal bostadslösa unga har ökat, terrorism har ökat... Går att göra en lång lista.

Samtidigt som de också är FÖR talibanpolitik och religiös fanatism i form av sharialagar i våra domstolar, ute på gatorna med böneutrop och "taharrush" (massövergrepp på tjejer), i offentliga miljöer med uppdelade simbassänger, i hemmen med polygami och barnäktenskap... (m.m. m.m.)

Värdesätter du inte människor samt vill ha "talibanpolitik" i landet så ska du DEFITINTIVT INTE rösta på SD utan då är det självklara valet något av de partier som vad med i decemberöverenskommelsen.

Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?