• Anonym (ÄL-problem)

Ingen ägglossning

Hej

Skriver här så jag kan vara anonym...

Vi försöker bli med barn. Har försökt i tio månader och legat kring beräknad tid för ägglossning (HELA veckan) och mera därtill... ;) I höstas fick jag ett svagt streck på grav-test men inget två dagar senare, misstänker tidigt mf men vet inte med all säkerhet. Nu i januari var min mens åtta dagar sen och blödde sedan i en dag, sen fick jag bara flytningar som var minst sagt konstiga (rosa/slemmiga). Sedan ingenting. Fick då NOG och började göra ÄL-tester varje dag som inte verkar vilja bli positiva. Testade hela månaden men ingenting... misstänker att det säkert kan hoppa över / komma lite senare men börjar bli väldigt nervös! Har inte haft p-piller eller liknande på fyra år. Ligger varje vecka och mer därtill i samband med när äl-skall komma. Har innan detta förlitat mig på en app och den har alltid annars prickat rätt när jag borde ha mens. Utom den här gången samt i höstas...

Börjar bli orolig! Finns det någon här som sitter på några tips? Jag gjorde ett gravtest nu klockan 13 också men det var neg. Har kännt mig illamående/ haft ont i magen/ ryggen i någon vecka nu.

Några datum:

27/11-3/12 Mens
    4-10/12 Ägglossning enligt app.
    23-31/12 Mens
    1-7/1 ÄL enligt app
    20/1- Mens enl. app
    28/1- Blödning i en dag.

Vet inte om det kan vara till hjälp men om någon är i liknande situation/har tips/solskenshistoria så mottages det tacksamt! Har i övrigt inga sjukdomar som endometrios eller liknande.

• Svar på tråden Ingen ägglossning
  • Anonym (Missar ni den kanske)

Hej..... hur vet du att du inte har någon ägglossning???? Eller anar du att du inte har pga att du inte blir gravid ? Kanske missar ni den o kanske tar fel dag ????

• Anonym (ÄL-problem)

Hej! Tack för svar :) jag anar att jag kanske inte har någon... men de kan ju vara fel av mig. Jag har läst all info på nätet och pratat med barnmorskan, räknat på dagarna och haft sex ungefär eeehh... hela tiden om man får säga så. Vet inte om det kanske bara är hjärnspöken men börjar bli orolig inför allt. Så nu tänker jag ge dom här småstickorna en rejäl chans mest för att jag ska se om och när jag har de... för att se om vi kanske ändå trots allt prickar fel? Sen kan det ju ta ett tag att bli gravid också... det vet jag... men jag har varit utan preventivmedel så länge och faktiskt kört oskyddat nästan hela tiden egentligen, om sanningen ska fram... inte med samma man dock. 

Saken är att jag mår dåligt på preventivmedel. Och kondom är bara ett alternativ i början för jag får sån sveda av dom i underlivet att jag faktiskt sett abort som ett alternativ om det nu skulle bli nått (innan vi bestämde oss såklart) har även bara haft seriösa relationer som slutat av andra orsaker så ett barn hade nog ändå alltid varit välkommet.

Är bara rädd att det ska vara nått fel på mig, med ''barnaskapandet'' så att säga...

• Mytilio

Har du hört talas om PCO?

Jag gjorde en fertilitetskoll och läkaren sa då att jag har tendens till PCO.

PCO betyder enkelt förklarat att man har ovanligt många äggblåsor, men eftersom de är så många kan de bli ?svagare? och därför inte lossa ägg varje månad. Det kan ofta avhjälpas med hormontillskott via tabletter när man bestämt sig för att försöka skaffa barn. Mitt tips är att kolla upp det! Lycka till o hoppas att det löser sig för er!

Svar på tråden Ingen ägglossning