• Jasss

Räkna ut ägglossning

Hej jag behöver hjälp med att räkna ut när kaggar ägglossning. Jag brukar få min mens den 3 varje månad. Men det kan varia mellan 1-3 Kan jag ha blivit gravid om jag hade sex tex den 15-16-17 januari då? När ungefär är min ägglossning?

• Svar på tråden Räkna ut ägglossning
  • Jag är bara jag

Äl infaller runt 12-16 dagar före mens. Vet du inte så räkna med 14 dagar. Du har inte helt regelbunden mens för då skulle datumen variera mer, men du kanske räkna ut en snittlängd på din menscykel så får du på ett ungefär vilka cykeldagar äl infaller.

• Jasss

Vi säger att jag får mensen nu 3 februari, då skulle jag isf haft min ägglossning 21 januari? Det kändes som jag hade ägglossning den helgen 12-13-14 hade jag "mensvärkar" som värst var det den 13&14...

• Jag är bara jag
    Jasss skrev 2018-01-23 20:40:17 följande:
    Vi säger att jag får mensen nu 3 februari, då skulle jag isf haft min ägglossning 21 januari? Det kändes som jag hade ägglossning den helgen 12-13-14 hade jag "mensvärkar" som värst var det den 13&14...
    Runt den 20 ja. Men du kanske hade äl den 14:e som du trodde. Ifall du då inte blev gravid så kommer mensen runt den 28:e.
Svar på tråden Räkna ut ägglossning